Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Performance Plus

Startet av TorC, onsdag 10. april 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

03sib113

Begynner det ikke å bli litt fullt på disse plassene på dagtid nå? Jeg pleier ikke å være så ofte i byen på dagtid, men har vært det to ganger den senere tiden, og da har alle 7 vært opptatt. Så det kunne sikkert med fordel vært noen fler? Jeg klarte meg såvidt begge ganger, så ikke krise for meg.

Men, er ikke 10 timer (så lenge man kan stå på disse plassene) litt i overkant? -Undrer jeg da...
Tungsten E-Up!

TorC

Jeg har snakket med Aurstad om dette og denne problematikken var han klar over, også allerede da det ble vedtatt i formannskapet.

Han sier det er fint lite han kan gjøre annet enn å ta det opp videre i systemet, men har til nå bare fått to henvendelser om problemet.

Det er heller ikke planlagt flere ladestasjoner.

Så hvis man ønsker å få til en endring kan man kontakte Parkeringsovervåkingen og forklare at 10 timer er for lenge.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

Sitat fra: 03sib113 på fredag 06. februar 2015, klokken 10:20
Begynner det ikke å bli litt fullt på disse plassene på dagtid nå? Jeg pleier ikke å være så ofte i byen på dagtid, men har vært det to ganger den senere tiden, og da har alle 7 vært opptatt. Så det kunne sikkert med fordel vært noen fler? Jeg klarte meg såvidt begge ganger, så ikke krise for meg.

Men, er ikke 10 timer (så lenge man kan stå på disse plassene) litt i overkant? -Undrer jeg da...

dette med 10 timer hr med at de fleste er kunn 10 a og fergene har hvert med på og få opp disse nede ved tivoli tomten  og skal folk komme å reise på dagstur er 10 timer et  omtrent min

03sib113

Sendte ihvertfall en henvendelse om dette, og fikk samme svar som dere andre har fått.

Men nå står det jo to hurtigladere på Kiwi Moveien og bare venter på noen sikringer, så da blir jo noe av trøbbelet i Sandefjord løst. Bare det kommer noe på Fokserød og Brygga snart også nå...
Tungsten E-Up!

emil

Sitat fra: 03sib113 på mandag 30. mars 2015, klokken 12:23
Men nå står det jo to hurtigladere på Kiwi Moveien og bare venter på noen sikringer, så da blir jo noe av trøbbelet i Sandefjord løst.

Noen som har noe oppdatert status på denne?

Skal en tur til Torp både fredag og søndag og det hadde passet med et lite ladestopp i de traktene.

Rilum

Sitat fra: emil på torsdag 09. april 2015, klokken 15:04
Sitat fra: 03sib113 på mandag 30. mars 2015, klokken 12:23
Men nå står det jo to hurtigladere på Kiwi Moveien og bare venter på noen sikringer, så da blir jo noe av trøbbelet i Sandefjord løst.

Noen som har noe oppdatert status på denne?

Skal en tur til Torp både fredag og søndag og det hadde passet med et lite ladestopp i de traktene.

På den ene så virker CHAdeMO når man starter/stopper med SMS. (RFiD virker ikke)
Denne laderen har også type2, AC43. Men den virker ikke.

Den andre laderen med CSS + CHAdeMO er død. Måtte vist trekke ny strømkabel  :o
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

emil

Status nå er en haug med montører og begge ladere lettere demontert...

Sofus

Testet nettopp type 2 der nå. Fungerte utmerket.
Prøvde bare den ene, men den andre så også grei ut og var uten feilmeldinger.
Model S

Rilum

Sitat fra: Sofus på fredag 10. april 2015, klokken 18:55
Testet nettopp type 2 der nå. Fungerte utmerket.
Prøvde bare den ene, men den andre så også grei ut og var uten feilmeldinger.
Fortum har annonsert dem på facebook siden sin som åpne nå.
Jeg testet CHAdeMO på begge laderne med RFiD i sta, begge virket :-)
Så da mangler vi bare en test på CSS, noen som har mulighet til å sjekke ?
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

emil

Da får jeg prøve igjen på søndag. Klarte meg greit tilbake til Rugtvedt med et par stopp og omveier idag. At jeg kom til Larvik og fant ut at jeg hadde glemt noen nødvendigheter hjemme i Arendal ble en liten utfordring og en ekstratur på 26 mil...

poskare

Noen som har hørt noe vedrørende combo lader kommer på plass i Sem/Tønsberg snart?
Synes det er synd dette ikke er på plass for lenge siden, er jo blitt en del elbiler i denne byen også!
Og i dag måtte jeg satse på å klare å luske meg helt til Holmestrand, for å klare hele reisen på jobb i Drammen pga ladeproblemer, ikke veldig morsom opplevelse.
Hadde flaks og kom 30 sek før nestemann kom luskende inn på Kiwi med samme problem, 2 min etter, enda en som måtte lade...
På tide med hurtiglader i Tønsberg!

emil

Laderen på Sem er jo i tilknytning til Nissan-forhandleren, og jeg tror ikke de betaler for oppgradering til Combo på den.

Ellers er det vel snakk om at Fortum skal montere DC-lader på Flykafeen, og det løser nok en del ladeutfordringer i området

Sitat fra: poskare på tirsdag 05. mai 2015, klokken 18:48
Hadde flaks og kom 30 sek før nestemann kom luskende inn på Kiwi med samme problem, 2 min etter, enda en som måtte lade...

Og så er det de som påstår at ladekø er et konstruert problem og ikke forekommer i praksis.

poskare

Så nå at jeg hadde visst skrevet under "Sandefjord". Jaja, vi er da gode naboer! :)

Nei kø finnes visst ikke ifølge de som har greie på det!?!!

sven erik

er vel grønn kontakt på flykafen ellers greit

her i sandefjord   er alle  type 2 laderne på valtorget uten tilgang for de pusser opp  men ellers er det  forstålse for at vi trenger flere  lader men de må  finne plass  og  det blir muligens noen ved vært sted  det er en turist atraksjon men  det har å med penger å gjøre da  en må ha type 2  eller industri kontakt  og komunen vil prøve og få støtte til og gjøre disse til 22kw  så en kan komme fra andre steder og være her i et par timer så kjøre jem i gjenn  men det står på penger

dette med  tid har å blitt tatt opp men  det er en avtale med  fjordline som gjør at det må være 10 timer på tivoli tomten  + qt man tenker på at folk  skal kunne få strøm på bilene   så på farmans torget det hvar ikke mange der for det hvar 4 timer det er for lite  om en kjører såpas  ned at man  må lade for å komme jem for disse er bare 10A  så sel en imiev  må stå 10 timer for å få full om den er tom   men de vil ha lade påbud

sven erik

tokk feil det er vist fortum hos flkafen og  de har snart monopol og er dyre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA