Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sarah Palin slår til igjen

Startet av Cato76, tirsdag 09. april 2013, klokken 17:07

« forrige - neste »

DonPedro

Tror ikke transporten nødvendigvis tar 5 uker.  Hvis bilene går med containerskip rett fra California til Drammen tar det ca. 16 dager.  Mer sannsynlig er via Rotterdam, som er 1/2 dag ekstra seilingstid pluss muligens noen dager for omlastning til nytt fartøy. Uansett under 3 ukers transporttid.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Pitter fra Madla

Fikk endre konfigurasjon på #223 i dag, så de er ikke heeeeelt i gang enda der borte.
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

OleJA

Det er vel daglige omvisninger på fabrikken i Fremont. Regner med at vi får rapporter på TMC forumet straks det blir observert nye 'Signature Red' som rulles ut.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: laumb på onsdag 05. juni 2013, klokken 10:15
Sitat fra: christian1986 på onsdag 05. juni 2013, klokken 09:58Dette gir ca. 65 arbeidsdager. Da må de klargjøre og levere ut ca. 13 biler per arbeidsdag på de tre utsalgsstedene de skal ha til da(Oslo, Trondheim og Bergen).

Har mine tvil...

Jeg har mine tvil til at det faktisk er så mange som skal leveres ut i perioden, men dersom det produseres 200 EU-biler i uka, og norge får, si, halvparten av disse - de har utlevering 6 dager i uken (mandag - lørdag) blir det 16-17 biler om dagen.
Jeg mener bestemt at en person bør klare å levere ut 4-5 biler på en dag. Så, dersom de har 5 stk som leverer ut, og 2-3 stk som klargjør bilene, så skulle det la seg gjøre å levere ut alle bilene fra Oslobutikken alene. Realistisk vil jeg tro at de har 2-3 stk som leverer ut i Oslo med et par stk som klargjør, og 1-2 på de andre lokasjonene. Dette dekker utleveringen.

Jeg vet at når min tid kommer skal jeg gå over bilen etter skader og ting de eventuelt må utbedre før jeg tar i mot - men kommer til å droppe alle former for øvrig gjennomgang - jeg vil UT Å KJØRE! Ser for meg maks 30 minutter med en representant før jeg er på veien.

Jeg syntes ikke 16-17 biler om dagen høres høyt ut. De fleste bilene blir vel hentet i en av butikkene. Som Laumb sier "Cut the crap og gi meg fob'en". Han kommer til å bruke 5 minutter på meg. Neste!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Muffinman

ebbrey

Jeg så faktisk en hvit Model S uttafor tønsberg idag :) Første jeg tenkte var at jeg har valgt feil farge.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

D.O

Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. juni 2013, klokken 17:00
Jeg så faktisk en hvit Model S uttafor tønsberg idag :) Første jeg tenkte var at jeg har valgt feil farge.
Sort er trygt, går aldri av moten. Hvite biler vil gjøre det, men enig at det er pent. Sort på meg og.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ebbrey

Sitat fra: D.O på onsdag 05. juni 2013, klokken 19:25
Sort er trygt, går aldri av moten. Hvite biler vil gjøre det, men enig at det er pent. Sort på meg og.

ja det er trygt :) Men skulle gjerne hatt hvit den første sommeren :P

DonPedro

Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. juni 2013, klokken 19:40

Hvit folie, da. :)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

OleJA

Tesla skal ha en ny kunngjøring 20. Juni. Dette er eksakt et år etter første TMS ble levert til kunde. Kan det tenkes at denne kunngjøringen er utrulling av EU Sig#1?
Reservert 2 x Model Y

ebbrey

Sitat fra: DonPedro på onsdag 05. juni 2013, klokken 19:44
Sitat fra: ebbrey på onsdag 05. juni 2013, klokken 19:40

Hvit folie, da. :)

Ja, har fysa mye inne på FB sidene til scandinano og 3M

Epleskreller

Sitat fra: OleJA på onsdag 05. juni 2013, klokken 21:21
Tesla skal ha en ny kunngjøring 20. Juni. Dette er eksakt et år etter første TMS ble levert til kunde. Kan det tenkes at denne kunngjøringen er utrulling av EU Sig#1?

Fra i går:
Q: You recently tweeted about that it may take less time charging a Model S would take actually less time than filling a tank of gas. Is the recent announcement that it is 20 minutes. Is that it now?
Elon: No. That is not it. That is not it. I would say, you should... I mentioned there will be an announcement on June 20th, in fact, not an announcement, but a demonstration. Live demonstration.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleJA

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 05. juni 2013, klokken 22:56

Fra i går:
Q: You recently tweeted about that it may take less time charging a Model S would take actually less time than filling a tank of gas. Is the recent announcement that it is 20 minutes. Is that it now?
Elon: No. That is not it. That is not it. I would say, you should... I mentioned there will be an announcement on June 20th, in fact, not an announcement, but a demonstration. Live demonstration.

Oj, da må det være avduking av EU version med live demo av den nye 3 faseladerene som lader 'faster than filling a tank of gas' ;)
Reservert 2 x Model Y

luffe

Sitat fra: OleJA på onsdag 05. juni 2013, klokken 23:21
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 05. juni 2013, klokken 22:56

Fra i går:

Oj, da må det være avduking av EU version med live demo av den nye 3 faseladerene som lader 'faster than filling a tank of gas' ;)

Er villig til å vedde penger på at dette er battery swap  8)
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

kimlillebo

Fant ikke orginale tråden om prøvekjøring fra mobil.
Da har jeg også endelig prøvekjørt bilen. Fy flate hvor gøy! Jeg hadde med 3 voksne kompiser som var nyskjerrige, å de satt overaskende godt i baksetet 1.80, 1.86, 1.87 er høyden på de.
Luftdemperene var utrolig bra, mye bedre enn forventet. Akselerasjonen var go-cart morro, å setene var gode. Angrer litt på 19" da 21" var veldig behagelig.

Tesla rep bekreftet til meg at Adaptiv cruise, Lane assist er bekreftet og dersom jeg får bilen min før det blir lansert så ettermonterer de dette enkelt å greit.

Ingen kansellering her i gården. Jeg er frelst!

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA