Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sarah Palin slår til igjen

Startet av Cato76, tirsdag 09. april 2013, klokken 17:07

« forrige - neste »

DonPedro

Sitat fra: Duzzy på tirsdag 04. juni 2013, klokken 20:11
Noen som har hørt noe mer rundt produksjonsstarten av EU modellene. Har de startet å produsere...?

Vet ikke. Men på TMC hevdes det ihvertfall at EU typegodkjenning ble gitt 1-2 uker siden.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Havebigfun

Sitat fra: Duzzy på tirsdag 04. juni 2013, klokken 20:11
Noen som har hørt noe mer rundt produksjonsstarten av EU modellene. Har de startet å produsere...?
Hvis de skal holde lovnaden om levering av en del Sig i juli er de nødt til å komme igang snarest- jeg regner med at de startet igår -som lovet- men det er spekulasjon.

DonPedro

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 04. juni 2013, klokken 22:48
Hvis de skal holde lovnaden om levering av en del Sig i juli er de nødt til å komme igang snarest- jeg regner med at de startet igår -som lovet- men det er spekulasjon.

Har de lovet å starte 3. juni? Jeg har fått med meg "in June", men ikke noe mer enn det. Har du en kilde?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Martinique

Må nå vel snart være mulig for Tesla og komme med noen leveringsdatoer vel, dør jo snart av spenning!

ohh

Sitat fra: DonPedro på tirsdag 04. juni 2013, klokken 22:54

Har de lovet å starte 3. juni? Jeg har fått med meg "in June", men ikke noe mer enn det. Har du en kilde?
Istemmer dette
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

PAS

http://www.teslamotors.com/no_NO/2013shareholdermeeting

Stockholder meeting live n娠  EM: we start shipping to Europ late June, arriving in July
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

PAS

ELON:
EU version will have 3 phase charging capability

i 2014  AWD version of model S

20 juni: live demonstration av ny lademulighet ( batteriswapp i frunk????)

we have som innovative solutions for carring skies!!

EL 22932

D.O

Sitat fra: PAS på onsdag 05. juni 2013, klokken 01:05
ELON:

Hvis det kommer en ski løsning før jeg må finalize, så dropper jeg soltaket :) når kommer dette? Og 4 hjulstrekk...sikker det ikke er X du mener?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

PAS

mht 4WD  det ble ikke kommentert , man han viste en slide der 4WD var nevnt i samme sted som RHD, om det gjaldt S eller X ble det ikke gravd mere i  fra tilhørerne etter det jeg fikk registrert

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=372585196176667&set=a.372583779510142.1073741840.357798104322043&type=3&l=04d4be658e&theater

hele videoen her

http://www.teslamotors.com/no_NO/2013shareholdermeeting
EL 22932

Milzit

Jeg leser dette som det gjelder Model X med left hand drive og AWD. Med så mye som er under frunken på S tror jeg ikke vi får se AWD på model s med det første.

Øyvind.h

Sitat fra: PAS på onsdag 05. juni 2013, klokken 01:05
ELON:

- 3-fase for Europeisk versjon er godt kjent. De siste svarene folk har fått fra Tesla tyder dog på at vi snakker TN trefas og ikke IT.
- AWD Model S - han har tidligere sagt at det kommer en 4wd versjon av Model S, og at den heter Model X.
- Batteriswap - spennende, men fikk nok et skudd for baugen nå som better place gikk under?
- Innovativ løsning for ski - dette har han nevnt flere ganger før, og har vært i relasjon til Model X og falkedørene som gjør skistativ utfordrende.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

christian1986

Bare meg som ikke har troen på at det vil klare å levere ut alle bilene på tiden de har til rådighet?

Ser at flere med reservasjon 2000+(inkludert meg selv) får at de forventer levering i september.

Si da at de skal lever 2500 biler fram til slutten av september, altså på 3 måneder. Dette gir ca. 65 arbeidsdager. Da må de klargjøre og levere ut ca. 13 biler per arbeidsdag på de tre utsalgsstedene de skal ha til da(Oslo, Trondheim og Bergen).

Har mine tvil...

fonberg

Sitat fra: christian1986 på onsdag 05. juni 2013, klokken 09:58
Bare meg som ikke har troen på at det vil klare å levere ut alle bilene på tiden de har til rådighet?

Ser at flere med reservasjon 2000+(inkludert meg selv) får at de forventer levering i september.

Si da at de skal lever 2500 biler fram til slutten av september, altså på 3 måneder. Dette gir ca. 65 arbeidsdager. Da må de klargjøre og levere ut ca. 13 biler per arbeidsdag på de tre utsalgsstedene de skal ha til da(Oslo, Trondheim og Bergen).

Har mine tvil...

Det er ikke snakk om 2500 Model S som skal ut i Norge juli - sept, tallet er vel nærmere halvparten.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

laumb

Sitat fra: christian1986 på onsdag 05. juni 2013, klokken 09:58Dette gir ca. 65 arbeidsdager. Da må de klargjøre og levere ut ca. 13 biler per arbeidsdag på de tre utsalgsstedene de skal ha til da(Oslo, Trondheim og Bergen).

Har mine tvil...

Jeg har mine tvil til at det faktisk er så mange som skal leveres ut i perioden, men dersom det produseres 200 EU-biler i uka, og norge får, si, halvparten av disse - de har utlevering 6 dager i uken (mandag - lørdag) blir det 16-17 biler om dagen.
Jeg mener bestemt at en person bør klare å levere ut 4-5 biler på en dag. Så, dersom de har 5 stk som leverer ut, og 2-3 stk som klargjør bilene, så skulle det la seg gjøre å levere ut alle bilene fra Oslobutikken alene. Realistisk vil jeg tro at de har 2-3 stk som leverer ut i Oslo med et par stk som klargjør, og 1-2 på de andre lokasjonene. Dette dekker utleveringen.

Jeg vet at når min tid kommer skal jeg gå over bilen etter skader og ting de eventuelt må utbedre før jeg tar i mot - men kommer til å droppe alle former for øvrig gjennomgang - jeg vil UT Å KJØRE! Ser for meg maks 30 minutter med en representant før jeg er på veien.

Havebigfun

Sitat fra: ohh på tirsdag 04. juni 2013, klokken 23:17
Sitat fra: DonPedro på tirsdag 04. juni 2013, klokken 22:54

Istemmer dette
Både i Oslo og i Geneve sa Elon produksjonsstart i juni, leveranser i juli.

http://www.ustream.tv/channel/teslaevent
Trekker dere fra minst 5 uker for transport må bilene produseres innen 2206. Hvis man tenker at 500Sig skal leveres i juli slik jeg oppfattet det trenger man 2,5 uker ved 200/uke- da er vi i begynnelsen av juni

Jeg er sikker på at det er nevnt begynnelse av juni her på elbilforum.
Med rimelig tidsbruk finner jeg det imidlertid ikke. Her er det desverre mye støy (eks nystartede tråder selv om vi har en lignende tråd 2-3 sider tidligere) slik at faktainformasjon drukner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA