Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sarah Palin slår til igjen

Startet av Cato76, tirsdag 09. april 2013, klokken 17:07

« forrige - neste »

Cato76

Gol er bra! Bør ta turen til Golsfjellet og kjøre bilen på Tisleifjorden! -Isbane som holdes oppkjørt hele vinteren.  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Bent

Sitat fra: ebbrey på søndag 02. juni 2013, klokken 00:39
Jeg vet vålerbanen kan leies.. http://www.vaalerbanen.no/default.aspx ser man her er det andre bilklubber som har treff der.
Vålerbanen har jo hurtiglader for Roadster også. :)
Tesla Roadster, 25Mm

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

OleJA

Sitat fra: ebbrey på søndag 02. juni 2013, klokken 00:39
Jeg vet vålerbanen kan leies.. http://www.vaalerbanen.no/default.aspx ser man her er det andre bilklubber som har treff der.

Dersom dette planlegges med overnatting kan jeg anbefale å leie seg inn på Rikssenteret for Seilfly på Elverum:

http://www.nlf.no/seilfly/rikssenter-ors

http://www.nlf.no/seilfly/hytteutleie-camping-og-internat

Dersom dette legges til mars - april vil en kunne ha mesteparten av senteret for seg selv. Greit med plass til overnatting for 20-30 personer, og fellesrom for sosialt samvær på kvelden.

Edit: Etter avtale vil det nok være mulig å benytte flystripa også, 1200m asfalt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Milzit

Nå er vi juni, er det ikke denne måneden sig skulle få bilene sine? :) Det har blitt sagt juli/august for min del, jeg tipper vel så langt på levering i slutten av august. Men litt rart siden ingen har sett en EU-modell eller spesifikasjonene rundt landing ikke har kommet enda. Men det kommer vel snart noen overraskelser.

petersv

PAS

Jeg sig nr52 og har  juni/juli på kontrakten som ble signert i 31jan. Har ikke fått noe info enda. Har vært i kontakt med en Heidi Torgnes på Teslakontoret i London, hadde planlagt en to ukers road trip med ny Tesla fra ca16 juli. De skulle prøve å få det til, men kunne ikke love noe. Siste kontakt var 20mai, har ikke mast etter dette. Jeg tror at det fortsatt er en del detaljer som flyter. Uansett skal vi ha "delivery knapp" ca 30 dgr før vi får bilen , og meg bekjent har ingen i Europa fått det så langt.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Øyvind.h

Ettersom de fortsatt ikke tilbyr parkeringssensorer, sikkerhetspakke og lyspakke til US biler har jeg følelsen av at alt ikke er 100% på plass.

I tillegg har det ikke kommet noe info om lademulighetene, og nå i juni skal de første bilene være ferdigprodusert? Hmmmm......

Jeg sitter med en følelse av at alt kommer på plass i siste liten, noe som gjør sannsynligheten for forsinkelser svært stor. En roadtrip i midten av juli har jeg liten tro på, selv for tidlig sig. Jeg har fått leveringsvindu august/september, og mtp. Teslas historikk ift. leveringer satser jeg på slutten av september (bra struktur på US leveringer per dags dato setter nok ikke standarden for nystartet leveringsopplegg i Europa).

Det eneste som taler mot mine dystre spådommer er Teslas gjentakelse av forventet leveringstid nylig. Spørsmålet er om de må krype til korset og utsette snart, eller om produksjonen ligger godt foran infoløpet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tk74

Jeg ser at i byggesøknaden til ladestasjonen på Dombås nevner de at de første bilene skal leveres i August til Norge.

Tesla Motors med base i Palo Alto i California, har i lang tid hatt
elektriske biler på markedet, men så langt innenfor et smalt
sportsbilsegment. Fra august leveres imidlertid den nye Model S til
Norge
som en bil for det alminnelige markedet. Model S har unike
egenskaper og må sies å ligge i front i den teknologiske utviklingen av
elbiler, bl.a. med en rekkevidde opp mot 480 km. I en nylig gjennomført
undersøkelse utført av det uavhengige amerikanske forbrukermagasinet
«Consumer Reports» ble Model S gitt den beste vurdering som noensinne
er gitt en bil, uavhengig av klasse:
http://www.dagbladet.no/2013/05/21/tema/bil/elbil/tesla/27282051/
For mer
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Milzit

Sitat fra: petersv på søndag 02. juni 2013, klokken 20:04
Juli er sig mnd, ikke juni.
Sig har fått juni/juli, jeg har P og fikk juli/august på kontrakten og fikk også bekreftet dette pr. mail for en stund siden. (Virker vel ikke akkurat veldig sansynnelig nå).

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på søndag 02. juni 2013, klokken 21:26
Sitat fra: petersv på søndag 02. juni 2013, klokken 20:04
Juli er sig mnd, ikke juni.
Sig har fått juni/juli
Og Elon har en rekke ganger sagt at produksjonen starter i juni og leveranser til kunder i juli.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Wenche

Jeg har juli/aug levering i kontrakten. Sendte forespørsel om levering av bilen, og fikk svar i sist uke om at de antar levering i juli.  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Milzit

Sitat fra: Wenche på søndag 02. juni 2013, klokken 23:09
Jeg har juli/aug levering i kontrakten. Sendte forespørsel om levering av bilen, og fikk svar i sist uke om at de antar levering i juli.  :)
Jeg fikk også på mail med ikke "antar" men "You car will be delivered in July/August" :) Tar vel det med klype salt nå, men det er uansett ikke lenge igjen..

Duzzy

Noen som har hørt noe mer rundt produksjonsstarten av EU modellene. Har de startet å produsere...?
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

OleJA

Fikk omsider nye papirer til signering etter at jeg fikk oppgradert til Performance for ca 1 uke siden. MEN: Nå stod det 'levering TBD' og ikke sept/okt som jeg hadde tidligere :-\

Håper inderlig at jeg ikke rykket bakover i køen pga vinglingen min nå :o
Dette var kanskje ikke så lurt....?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA