Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: New options for Europe

Startet av Vivian, tirsdag 09. april 2013, klokken 16:49

« forrige - neste »

el-fanboy

"
#15
Sitat fra: Johnsen på mandag 01. juli 2013, klokken 18:04
Dette var en bra tråd men skjønner fortsatt ikke noe. Timer on og off 100 og 80,
Her står det, som jeg forstår da, at den lader vanligvis 80% og det skal gå og overstyre til 100% er det slik?
Og hvor befinnerseg denne knappen? Og timer? Hvordan ser jeg om den skal lade 80/100%?

Har du åpnet instuksjonsboken? Det står mye bra der  ;)

Kortversjon 100% vs 80% lading:

Hvis du ikke setter noen timer eller noen innstillinger, lader den til 100%, alltid.

Hvis du går inn i menyene med Zero emission knappen og velger "Timer settings" og setter "Timer 1" til å lade til 80%, fra kl 00 til kl 00, mandag-søndag, vil Leafen alltid lade til 80% inntil du skrur av timeren igjen (gjøres i samme menyen).

Du kan dessuten overstyref denne timeren for neste lading og lade til 100% ved kun å trykke på overstyringsknappen som befinner seg til venstre nedenfor rattet og ser slik ut:
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Trond Arve

Ta med deg bilen til Lysøysundet så kan jeg demonstrere. Er utom på ferie en dryg uke.  ;D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

cra

Knappen befinner seg til venstre for rattet. DEt er bilde av ei klokke på den.

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Johnsen

Har ikke bok.
Jepp ser knappen.
Når jeg trykker inn den 1 gang så lyser den midterste blå lampa i frontvindu, og d indikerer?
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

Johnsen

Sitat fra: Trond Arve på tirsdag 02. juli 2013, klokken 06:51
Ta med deg bilen til Lysøysundet så kan jeg demonstrere. Er utom på ferie en dryg uke.  ;D

Skal se hva jeg får tid til, og det spørs litt om den går tur retur.
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

cra

Sitat fra: Johnsen på tirsdag 02. juli 2013, klokken 14:55
Har ikke bok.
Jepp ser knappen.
Når jeg trykker inn den 1 gang så lyser den midterste blå lampa i frontvindu, og d indikerer?

Hvis jeg husker riktig så indikerer fast lysende blå lamper hvor mye lading det er på batteriet, og blinkende lampe viser hvilken "tredjedel" av batteriet som lades. Altså: blink i første lampa = Mindre enn 1/3 lading på batteriet, men det lades. En fast lysende og nr 2 blinkende = Mer enn 1/3 lading på batteriet, og det lades. To lysende og den siste blinkende = Den siste 1/3 av batteriet er i ferd med å lades.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trond Arve

Sitat fra: Johnsen på tirsdag 02. juli 2013, klokken 14:55
Når jeg trykker inn den 1 gang så lyser den midterste blå lampa i frontvindu, og d indikerer?
Det betyr at du har overstyrt timer og at bilen er klar for lading. Når du plugger i vil lading starte umiddelbart, noe som indikeres av at et av lysene blinker.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Johnsen

Sitat fra: Trond Arve på tirsdag 02. juli 2013, klokken 19:55
Sitat fra: Johnsen på tirsdag 02. juli 2013, klokken 14:55
Når jeg trykker inn den 1 gang så lyser den midterste blå lampa i frontvindu, og d indikerer?
Det betyr at du har overstyrt timer og at bilen er klar for lading. Når du plugger i vil lading starte umiddelbart, noe som indikeres av at et av lysene blinker.

Det lyser før jeg setter den på lading.
Så da har den kanskje blitt ladet opp til bare 80% tidligere.
I tilfelle så må jeg nok justere inne på charging timer?
Climate controll timer tar vel bare landstrøm? :)
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

el-fanboy

Du kan alltids gå inn i nevnte meny og se om den i utgangspunktet lader til 80% eller 100%, hvis du er i tvil om det. Forvarming av kupé kan gå både på kun "landstrøm", kun batteri, eller en kombinasjon.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Johnsen

Sitat fra: el-fanboy på mandag 01. juli 2013, klokken 18:42
Sitat fra: Johnsen på mandag 01. juli 2013, klokken 18:04
Dette var en bra tråd men skjønner fortsatt ikke noe. Timer on og off 100 og 80,
Her står det, som jeg forstår da, at den lader vanligvis 80% og det skal gå og overstyre til 100% er det slik?
Og hvor befinnerseg denne knappen? Og timer? Hvordan ser jeg om den skal lade 80/100%?

Har du åpnet instuksjonsboken? Det står mye bra der  ;)

Kortversjon 100% vs 80% lading:

Hvis du ikke setter noen timer eller noen innstillinger, lader den til 100%, alltid.

Hvis du går inn i menyene med Zero emission knappen og velger "Timer settings" og setter "Timer 1" til å lade til 80%, fra kl 00 til kl 00, mandag-søndag, vil Leafen alltid lade til 80% inntil du skrur av timeren igjen (gjøres i samme menyen).

Du kan dessuten overstyref denne timeren for neste lading og lade til 100% ved kun å trykke på overstyringsknappen som befinner seg til venstre nedenfor rattet og ser slik ut:

Jeg ladet den som vanlig nå, og når den var ferdigladet så gjorde jeg et forsøk. Jeg trykte på den overstyringsknappet som du mente og da begynte den og lade igjenn. Så da har jeg vel bare ladet opp til 80% tidligere?
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA