Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte av batterikjemi i Think og godkjenning.

Startet av Taxidriver, tirsdag 09. april 2013, klokken 11:57

« forrige - neste »

Epleskreller

Taxidriver, du burde nok ha en tett dialog med Tesla-Bergen for at de skal kunne være raske og effektive med servicen. Til gjengjeld kan du dele ut hefter om bilen til interesserte kunder, det vil det helt sikkert bli en del av...

Jeg vil gjerne ha telefonnummeret ditt når du får S'en slik at jeg kan bestille deg fra Flesland :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 20. mars 2013, klokken 20:20Jeg vil gjerne ha telefonnummeret ditt når du får S'en slik at jeg kan bestille deg fra Flesland :)

+1. Send meg mailadresse og jeg sier i fra på forhånd når jeg skal til Bergen. Fast taxisjåfør!

Ingebrigt

Sitat fra: laumb på onsdag 20. mars 2013, klokken 21:13
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 20. mars 2013, klokken 20:20Jeg vil gjerne ha telefonnummeret ditt når du får S'en slik at jeg kan bestille deg fra Flesland :)

+1. Send meg mailadresse og jeg sier i fra på forhånd når jeg skal til Bergen. Fast taxisjåfør!

+1. Jevnlig til/fra Flesland, arbeidsgiver betaler  8)

Taxidriver

Eg ser også fram til å sjå korleis bilen takler 70-80.000km i året. Og til spørsmålet om kor langt ein kjører på eit taxiskift. Vil eg sei at normale skift ligger på mellom 200-300km. I dag hadde eg 190km. Og bilene som kjører mest. Altså har to skift i vekedagene og eit skift lørdag og søndag, ender på omlag 150.000km i året. Men dei fleste ligg nok på 100-130.000km. Men kjører du ein bil aleine dagtid og kanskje ei helg no og da, tipper eg på 60-70.000km i året.

Er foreløpig usikker på kor Tesla-Bergen skal ha butikk og om når den åpner. Men når den tid kjem skal eg absolutt ha ein tett dialog om service og vedlikehold. Dårlig butikk å ha bilen på verksted over lang tid. Etterkvart må dei vel ha eit sentral-lager for deler i Europa. Og gjerne eit mindre lager i Norge.

Eg har gjerne liggende brosjyrer fra Tesla i taxien. Det vil glede meg om Bergen og Vestlandet kan ta litt innpå østlandet når det gjelder antall elbiler.

Baksetet ser ut til å vere min største uro. Eg er jo opptatt av at kunden sitter godt der også. Og om eg skulle vere uheldig å trykke litt for hardt på ut fra Danmarksplass, er jo det leit om Herman Friele eller Linda Eide dunker hodet i takbjelken bak. Igrunn har eg ikkje sett på Model X som aktuell som taxi. hovudsakleg pågrunn av vingedørene. Men jo meir eg tenker på baksete i Model S, jo meir ser eg fram til Model X.
Leaf 2014 24kwt. Omlag 40.000 km
Tesla Model S P85(drosje). des.-13 til feb.-16. 132.000 km Solgt.

Maartensommer

Jeg mener å ha lest at et taxiselskap på Island har bestilt 100 stk MS.

Foleson

Sitat fra: Ingebrigt på onsdag 20. mars 2013, klokken 22:06
Sitat fra: laumb på onsdag 20. mars 2013, klokken 21:13
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 20. mars 2013, klokken 20:20Jeg vil gjerne ha telefonnummeret ditt når du får S'en slik at jeg kan bestille deg fra Flesland :)

+1. Send meg mailadresse og jeg sier i fra på forhånd når jeg skal til Bergen. Fast taxisjåfør!

+1. Jevnlig til/fra Flesland, arbeidsgiver betaler  8)

Slutter meg til denne. Jeg vil heller bli kjørt i en Model S enn noe annet :-)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

OleT

Sitat fra: Foleson på torsdag 21. mars 2013, klokken 10:56
Sitat fra: Ingebrigt på onsdag 20. mars 2013, klokken 22:06
Sitat fra: laumb på onsdag 20. mars 2013, klokken 21:13
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 20. mars 2013, klokken 20:20Jeg vil gjerne ha telefonnummeret ditt når du får S'en slik at jeg kan bestille deg fra Flesland :)

+1. Send meg mailadresse og jeg sier i fra på forhånd når jeg skal til Bergen. Fast taxisjåfør!

+1. Jevnlig til/fra Flesland, arbeidsgiver betaler  8)

Slutter meg til denne. Jeg vil heller bli kjørt i en Model S enn noe annet :-)

Samme her. Og skulle du plukke meg opp tidlig på morgenen, kan jeg tilby en klatt lading mens du venter på meg. :D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Taxidriver

Jada jada! Eg kjem å henter alle sammen når eg har bilen klar.  8)
Leaf 2014 24kwt. Omlag 40.000 km
Tesla Model S P85(drosje). des.-13 til feb.-16. 132.000 km Solgt.

rossifan46

Da jeg var på kurs med jobben i Trondheim i fjor, booket jeg spesifik Nissan Leaf taxien til å kjøre meg t/r Værnes-sentrum. Fikke med noen andre kursdeltakere på tilbaketuren, de ble imponert over bilen (el-bil) :-)

Skal jeg ta taxi i Oslo fremover, kommer jeg til å velge de som kjører Tesla først :-)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Gjermund

Om du kan spare rundt 75% av 8% = 6% av omsetningen er det faktisk å regne som betydelig i de fleste bransjer. Da øker du fortjenesten med 6% av omsetningen (ikke 6% av fortjenesten).

TS

#25
Jeg håper ikke det medfører riktighet at Oslo Taxi har bestillt 50 biler..
Dvs at en eventuell supercharger i Oslo vil være okkupert av de ..
Ellers vil også bilen miste sin mystikk de ganske raskt , noe som også kan gjøre den mindre attraktiv Som MB E...

I miljøperspektiv det selvfølgelig meget positivt.

Jeg mener at bilen er lite egnet som taxi .
Personlig vil jeg ha bilen, men hadde heller satt meg i baksetet på en E klasse om jeg skulle sitte der lenger enn 5 minutter .
Spesielt t/r Gardermoen....
Lav takhøyde, veldig høyt gulv som gir 0 støtte til bena der du ikke kan strekke de ut. Elendige nakkestøtter bak..

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=7412.0;attach=8262;image

Regner med at X blir bedre sånn sett...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

boxer72

Hørt rykter om at det er bestilt 150stk tesla s til drosjenæringen i hovedstaden

Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Epleskreller

#27
Sitat fra: boxer72 på mandag 08. juli 2013, klokken 17:56
Hørt rykter om at det er bestilt 150stk tesla s til drosjenæringen i hovedstaden

Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta

Spennende, da får de vel en egen superlader og/eller en "batteribyttestasjon" også da?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

valvolainen

Med så mange biler har de nok tenkt på ladeinfrastruktur også.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OddB

Hørt rykter fra "informert hold" at Oslo Taxi setter den første model S inn i trafikk på fredag !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA