Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Min parkeringsplass

Startet av F1, mandag 08. april 2013, klokken 10:31

« forrige - neste »

petersv

Konklusjonen vi (trygt) kan komme med nå er vel at det ikke er noe farligere å kjøre elbil mtp. stråling, kontra en vanlig bil med forbrennigsmotor.

Tviler på at du kommer til å møte på noen som har tro på el-overfølsomhet her inne ;)

TimeBandit

Sitat fra: Cirion på fredag 22. mars 2013, klokken 09:55
Er strålingen fra batteriet mer skadelig enn avgassene jeg får i meg fra fossilbiler når jeg kjører rundt?
Uansett tror det er mer sannsynlig at et vogntog, en lastebil, en fjellvegg eller en betongskiller tar kverken på meg før batteriet.

Til nå har jeg vel både fått et vogntog i fronten (Daihatsu Charade) slapseføre, kjørt i en fjellvegg i 80 (Toyota Light Ace) sovnet, kjørt i en betongskiller i 90 (Honda Civic) olje på veien, og blitt smadret av en lastebil som like godt kjørte på meg 3 ganger for å være sikker (Honda Accord) han så meg ikke. Alle gangene har jeg gått fra det uten en skramme...

Når jeg først er i gang, så har jeg også krashet med "Vanlige" biler også, men da på tråsykkel og moped. Merkelig nok var sjåføren av personbilen mer skadet enn meg etter moped krashen... Jeg skrapet haken og fikk en brist i venstre stortå...
Vi snakker altså om "8 down, 1 to go".
Mitt råd til deg: Ikke kjøp performance... :-)
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

tomrh

El-overfølsomme reagerer på bl.a. mikrobølgeovn og trådløst nett. Hvis man setter spørsmålstegn ved de elektriske feltene i en elbil, bør man heller begrense eksponeringen ved å hive ut mikrobølgeovnen og den trådløse ruteren.  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

PerBear

Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 23. mars 2013, klokken 07:46
El-overfølsomme reagerer på bl.a. mikrobølgeovn og trådløst nett. Hvis man setter spørsmålstegn ved de elektriske feltene i en elbil, bør man heller begrense eksponeringen ved å hive ut mikrobølgeovnen og den trådløse ruteren.  ::)
Men uten ruter så virker jo ikke elbilforum  :'(
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA