Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prosedyre vannfylling Think

Startet av RoadRunner, lørdag 06. april 2013, klokken 23:28

« forrige - neste »

fonberg

Forresten så kom Tesla klistremerke opp på kundeinngangen i går ettermiddag :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

RoadRunner

For de av oss som får mail fra Tesla, så ser det slik ut:
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

mandresen

Er så heldig at jeg jobber rett ved butikken til Tesla så jeg gikk en tur over gata for å titte på Teslaen. Det er første gangen jeg ser Model S live. Er fornøyd med førsteinntrykket på utseende og former, dette gleder jeg meg til. Ellers så synes jeg at bilen bærer preg av å være dårlig behandlet, men det er jo en demobil. En ting jeg stusset på var gummilista til panoramataket, den så rett og slett slitt ut, og så var den revnet. Kanskje jeg overdriver, men med tanke på at bilen ikke akkurat er gammel!

Ellers oppdaget jeg at bakdekket hadde fått en skrue i seg og det hadde sevet ut litt luft(ubetydelig) Fikk sagt i fra til dem og jeg håper de fikser dette i dag. Kjedelig hvis det skulle bli helt flatt under prøvekjøringa til helga.

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

teslaslaven

Ser ut til at felgene har fått hard medfart også! Synd de skal tilby dette "vraket" til nye kunder i Trondheim.

fonberg

Det er jo to Model S Performance til på vei til Trondheim.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

hhartes

Skal være en grå og en blå i Trondheim i helgen fikk jeg beskjed om.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

fonberg

Sitat fra: hhartes på onsdag 08. mai 2013, klokken 13:01

Nå står den "gamle grå" S-en fra Oslo utenfor butikken, mens det står to nye(?) P85 S inne i butikken. Begge de nye er mørke, ser ut til å være hhv. sort og blå.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Oreo

Sitat fra: fonberg på torsdag 09. mai 2013, klokken 17:21
Sitat fra: hhartes på onsdag 08. mai 2013, klokken 13:01

Nå står den "gamle grå" S-en fra Oslo utenfor butikken, mens det står to nye(?) P85 S inne i butikken. Begge de nye er mørke, ser ut til å være hhv. sort og blå.
Stemmer bra med mine observasjoner i morges. Alle bilene var utstyrt med sølvfargede 21"ere. Den ene av de mørke var definitivt blå og p.g.a. dårlig lys var det vanskelig å se om andre var blå eller svart.
Mulig han nederlenderen tok i litt for mye da han sa 5stk. eller at han rett og slett ikke hadde peiling.
Ellers så var det ikke mye inne i butikken foruten 3stk. biler, en kontorpult med en Mac, et par TV skjermer og et par barkrakker. Det gjør meg egentlig ingenting så lenge jeg får prøvekjøre.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Dix Hallpike

Da har jeg og Terminator prøvekjørt den svarte performance i dag tidlig. En særdeles positiv opplevelse. Igjen påminnet hvor hinsides teknologi dette er. Rå maskin!
Det var behjelpelige Tesla kundebehandlere der, ansatte fra Oslo og også fra England hadde tatt turen. I tillegg til den svarte og sølv, er det som dere skriver også en blå performance i butikken. Svart og sølv til prøvekjøring, den blå som utstilling.
La merke til at den blå hadde stofftrekk, ikke alcantara i taket. Spurte om dette og fikk til svar at alle europamodeller (performance) skulle leveres med alcantara (selger måtte som vanlig ta litt forbehold.) Videre spurte jeg om vinterpakken. Dette er kun for komfort, ikke bedre batterivarmer, og var unødvendig så lenge en hadde garasje/carport-parkering i hovedsak. Duggproblematikk skulle ikke ha noe med vinterpakke eller ikke å gjøre.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

peskareta

Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Dix Hallpike

Kjørte max 20min.

Runden går fra Lade Arena - via Ranheimsveien til E6 Øst - ut på omkjøringsveien, sørgående retning - tok av ved Burger King og kjørte ut på omkjøringsveien og i nordover retning - tok av mot Skovgård - ned til Randheimsveien -  tilbake til Lade Arena.

Ikke den beste ruten. Mye trafikk grunnet brukollapsen og en god el 50 soner grunnet veiarbeid.
Fikk likevel testet aksellerasjonen opptil flere ganger! :)
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Oreo

Skulle kjøre i dag kl 11, men fikk den byttet men noen som skulle kjøre etter meg, da min bedre halvdel var forsinket.
Ellers ble turen en del amputert pga. en del trafikk. Fikk bare sjans til å akselrere ute på omkjøringsveien rett frem. Var ganske fult og nesten lettere kaotisk i butikken.
Jeg tror jeg må innom en tur nå etter jobb også.....bare for å sikle litt mer. Har vært underernært av "the real thing" i godt og vel et og et halvt år nå  :P :P :P
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

stianrod

Var ute 12.30 idag.

Fy flate!.... Husker jeg skalv på hendene etter den første klampen i bånn. Minnet meg om Space Mountain i EuroDisney i Paris.  For en som kun har vært borte i 100 hester, var dette nesten skrekkblandet fryd.  Standardutgaven holder i massevis for mitt bruk.  Hadde 3 voksne i baksetet, allikevel fløy den lavt. 

Gikk sporenstreks hjem og finalized :)  Det ble: Standard Rød 85kwh, tan, glossy obeche, pano, dobbeltlader, alle pakker unntatt barneseter. Levering sept/okt.

Litt frem og tilbake i hode ang vinterpakke og sikkerhetspakke, men endte opp med begge.  Var nok tanken på annenhåndsverdien som avgjorde.  Dessuten synes jeg å "spare" 8,5k + 2,65k, på en bil til 600k ikke samsvarte helt i hodet mitt...

Anyways... Utrolig lettet, og sitter med en god og fornøyd magefølelse.  Sommer'n blir laaaang! ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

fox

Sitat fra: stianrod på fredag 10. mai 2013, klokken 17:47
Var ute 12.30 idag.

Fy flate!.... Husker jeg skalv på hendene etter den første klampen i bånn. Minnet meg om Space Mountain i EuroDisney i Paris.  For en som kun har vært borte i 100 hester, var dette nesten skrekkblandet fryd.  Standardutgaven holder i massevis for mitt bruk.  Hadde 3 voksne i baksetet, allikevel fløy den lavt. 

Kjørte du standardutgaven eller performance?
Eller mer presist: er det noen standard-biler i Trondheim eller er alle performance?

stianrod

Sitat fra: fox på fredag 10. mai 2013, klokken 18:28
Sitat fra: stianrod på fredag 10. mai 2013, klokken 17:47
Var ute 12.30 idag.

Kjørte du standardutgaven eller performance?
Eller mer presist: er det noen standard-biler i Trondheim eller er alle performance?

Alle 3 bilene er Performance. To av dem 1 sølv og en sort var ute som prøvekjøringsbiler, og en blå inne på utstilling. Den blå blir i Trondheim permanent, mens de to andre skulle videre etter helgen, til Oslo eller Bergen antagelig...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA