Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prosedyre vannfylling Think

Startet av RoadRunner, lørdag 06. april 2013, klokken 23:28

« forrige - neste »

haldorh

Gratulerer Trondheim med flott butikk, hyggelig betjening og vanvittig rå biler. Blir tøft å vente til oktober... 
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

TW838

Var innom og prøvekjørte på fredag. Var mest imponert over hvor stor bilen er innvendig, spesielt når det gjelder bagasjerommet med barnesetene. Den blåe i utstillingen har montert barneseter slik at jeg fikk sett dem i virkeligheten, og barna trivdes der! :) Også bra å se den blåe, den virker veldig svart, så da var det klart at det skulle bli rød!

Kjørte midt på dagen, litt mye trafikk, men rakk å teste en nærmest 0-100 på veien tilbake på E6'en. Helt utrolig! Fikk meg til å tenke på min første prøvekjøring i den nye Think'en i 2009, rask akselerasjon, bare at Tesla'en er flere hakk kraftigere. ;)
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Oreo

Var innom en snartur i dag (greide ikke å holde fingrene av fatet!).
Nå stod den svarte inne og den blå suste ned Haakon 7. gate (mot byen).
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TK

Var innom butikken i Trondheim og prøvekjørte for første gang i dag. Hadde skyhøye forventninger som jeg må si ble innfridd! Dette både hva gjelder kjøreopplevelsen, design ute og inne samt det plassmessige/praktiske og ikke minst teknologiske. Selv for en ivrig gadgetfyr som meg, troner teslaen etter første prøvetur på toppen av alle gadgeter.

Prøveturen inneholdt mye dårlige veier, men teslaen håndterte alle hull/ujevnheter svært bra må jeg si. Ingen knirking. Fikk testa hestene, helt vanvittig! 

Fikk installere to barneseter slik at mine to jenter på 9mnd og 3 år fikk være med. Dette spurte vi forøvrig om før åpningen, men fikk vi beskjed om at det ikke var mulig og i mailen stod det også at det ikke var mulig å ta med barn under 8 år. Men tok sjansen og det var altså ikke noe problem når vi kom dit og ønsket det. Kona satt i midten bak, med grei plass mellom barnesetene. Fikk bekreftet at det er en veldig praktisk familiebil. Fikk også prøve den ekstra seteraden; dette virket både lett og anvendelig. 3 åringen likte seg godt der :)

Nå blir det å vente til september og det blir nok noen turer nedom butikken frem til da ja :)

Finalized for noen uker siden; standard 85, grå, grått skinn, piano dash og alt av utstyr foruten luftfjæring og park sensorer.

OleJA

Kjørte forbi en biltransport med den 'gamle' sølv Teslaen og en mørk (blå?) på Lundamo ikveld. Så da er vel prøvekjøringsmoroa over for denne gang. Med min vanlige flaks var jeg bortreist hele helga :(
Snakket med Heidi på torsdag, og det ble bare en utstillingsbil i Trondheim fremover. Muligens ny runde med prøvekjøringer en gang etter 21  mai.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Den svarte stod inne i går, men jeg håper da inderlig at de har byttet og lar den blå stå på utstilling. Det er den eneste med barneseter, og det er dumt å ikke få vist frem de.

stianrod

I følge min co-Tesla pilot på turen fredag, er det den blå (med barnesetene) som blir å stå permanent i butikken i Trondheim.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

haldorh

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. mai 2013, klokken 21:34
Den svarte stod inne i går, men jeg håper da inderlig at de har byttet og lar den blå stå på utstilling. Det er den eneste med barneseter, og det er dumt å ikke få vist frem de.
De skulle ha den blå videre (p85)
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

Muffinman

Flott. Den svarte var ikke egnet som utstillingsbil da den var helt utskjemt av fine vaskeriper, og skinnet ved innstigningen til baksetet var nærmest ødelagt av slitasje. Bør nok få fortsette sitt liv som prøvekjøringsbil en stund til :)

Oreo

La også merke til at den blå bilen hadde stoff tak og den svarte hadde alcantara (mrk. alle var Performance).

Ellers hadde han amerikanske Tesla rep'en to ord som forklaring på hvorfor det oppstod slitasje på den utsatte delen i baksetet: "Fat Americans" som lempet seg inn i baksetene. Han forsikret meg om at de jobbet med utbedringer (regner med det var bilen det gjaldt!) ;)

Muffinman

Noen som har sett innom Tesla i Trondheim i det siste og vet om det står en bil der?

Har gjort unna prøvekjøringen for en tid tilbake, men skal oppover i morgen og tenker at det er en fin anledning til å la ungene se på og gjøre seg litt kjent med nybilen som kommer i høst.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 14. juni 2013, klokken 19:44
Noen som har sett innom Tesla i Trondheim i det siste og vet om det står en bil der?

Har gjort unna prøvekjøringen for en tid tilbake, men skal oppover i morgen og tenker at det er en fin anledning til å la ungene se på og gjøre seg litt kjent med nybilen som kommer i høst.

Jepp, de har en blå TMS P85 demobil ute, og et understell/chassi innne i butikken.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

JonI

De har en bil der, men den står ute eller er på prøvekjøring. Inne står det ramme med hjul....
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Oreo

Så har de fått inn en del løftebukker i Servicedelen. Den blå de har til demo mener jeg er den med de bakovervendte barnesetene i.

Muffinman

Flott, barnesetene er av interesse siden jeg har en datter som sannsynligvis blir for stor til å sitte bak der i løpet av vinteren, og hun er veldig spent på å prøvesitte.

Det var for øvrig den bilen jeg prøvekjørte 11/5.

Takk for tilbakemeldingen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA