Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Foliering

Startet av 19quiz76, lørdag 06. april 2013, klokken 12:56

« forrige - neste »

19quiz76

Møtte Stein Inge Stølen (han som lagde denne artikkelen: http://m.autofil.no/905017/vi-har-kjort-tesla-model-s) like ved Gol i dag. Han hadde fått låne Alnabru sin grå MS over helgen for å teste den på langkjøring under norske vinterforhold. Han var fornøyd, men påpekte at vinterdekkene (Conti?) nok burde vært byttet ut med noen andre. Jeg fortalte at Kanadierne foretrakk Hakka R :)

Blir spennende å lese om erfaringene hans, han hadde visst vært på Geilo med den.

Sender ham link til denne tråden, kanskje han er snill og svarer på noen spørsmål fra sulteforede reservasjonsholdere? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Oreo

Kult, vet du om den kommer i papirutgaven,eller på nett? Kanskje begge deler  ;D holder utkikk fremover.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

19quiz76

Sitat fra: Oreo på søndag 17. mars 2013, klokken 19:02
Kult, vet du om den kommer i papirutgaven,eller på nett? Kanskje begge deler  ;D holder utkikk fremover.

Aner ikke - rakk ikke å snakke så mye med ham. Kjente ham igjen fra videoen han laget fra kjøringen deres på Autobahn, og sa han ikke måtte ta opp plass ved pumpene ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

rossifan46

Sitat fra: Oreo på søndag 17. mars 2013, klokken 19:02
Møtte Stein Inge på Tesla Alnabru før avreisen på lørdag rundt 10-11 tiden. Bilen sto til topplading før testturen.

Han håpet å få ut en artikkel fra prøveturen på nettet før den kom i papirutgaven, innen ett par uker håpet han :-)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

F1

Står en artikkel på Klikk.no om TMS i dag. Formodentlig er det testen dere snakker om.

Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

Knut Øygard

Vi var innom på Alnabru for å se litt nærmere på bilen på lørdag. Der fortalte de at autofil skulle teste den og at de trolig var på IKEA Furuset nå. De skulle se hvor mye de fikk plass til i bilen og så skulle de kjøre til Geilo. Vi dro en tur opp på IKEA og fant bilen der. Den var lastet med blant annet ski, sykkel, 3 gitarer, 2 store ryggsekker og en gardintrapp. Han som testa bilen skulle tape over rekkeviddeindikatoren og kjøre til Geilo uten å tenke på at det var en elbil. Det blir spennende å se testen!
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

TS

"Han var fornøyd, men påpekte at vinterdekkene (Conti?) nok burde vært byttet ut med noen andre. Jeg fortalte at Kanadierne foretrakk Hakka R :)"

Jeg testet den sist fredag og mener det ble sagt Pirelli, men at Michelin ville være bedre da jeg påpekte dekkstøy.   Jeg forstår ikke helt at 245 bredde kan fungere godt på vintervei..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

rossifan46

Fikk denne fra Stein Inge;

"Turen gikk ikke så aller verst den..! :)
Vi kommer til å rydde noen sider i neste blad for å få testen på trykk ASAP.
Regner med 5 sider Tesla i alle fall.
Siden vi får saken i bladet så fort, venter vi med video til bladet er i salg :)

Bladet går i trykken i april, abonnenter får det i uke 17 og løssalg uke 18."

Da er det bare å glede seg :-)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Stølen

Hei hei til elbil-folket og kommende Tesla-eiere!

Ble oppfordret til å slenge ut noen tanker om Model S etter helgas langtur.
Uten å røpe så altfor mye kan jeg si at den overrasket på noen punkter, møtte forventningene på de viktigste, og skuffet litt på andre. Utover det skal jeg være så kjip at jeg oppfordrer dere til å lese testen i bladet.  ;)

Vi har ryddet plass i utgave nr 6, i skrivende stund ser det ut til å bli åpningssaken med rundt fem sider. Av hensyn til bladsaken venter vi med video til bladet er i salg. Men jeg lover at det blir verdt ventingen  :)

Bladet går ut til abonnentene i uke 17, løssalg uke 18.

Mvh Stein Inge / Autofil.

leafster

Snart har jeg tenkt til å teste en bensinbil, men jeg skal tape over tankmåleren og overhodet ikke tenke på at jeg trenger å fylle tanken...

Hva f.... er det med folk?

RunarBT

Sitat fra: leafster på tirsdag 19. mars 2013, klokken 13:25
Snart har jeg tenkt til å teste en bensinbil, men jeg skal tape over tankmåleren og overhodet ikke tenke på at jeg trenger å fylle tanken...

Hva f.... er det med folk?

Regner med at dette er gjort da rekkevidden på bilen er tilnærmet det dobbelte av avstanden, og for å få vekk fokus på å kjøre rolig/ta hensyn til forbruk.

Burde kanskje hatt oppe info om kapasitet på batteriet, 0-100%, som et minimum. Det tilsvarer bensintanken, tom-full. :-) Å kjøre i blinde blir litt feil ja.. men her er det neppe snakk om å kjøre tom.

Kristian

Sitat fra: Stølen på tirsdag 19. mars 2013, klokken 13:02
Uten å røpe så altfor mye kan jeg si at den overrasket på noen punkter, møtte forventningene på de viktigste, og skuffet litt på andre. Utover det skal jeg være så kjip at jeg oppfordrer dere til å lese testen i bladet.  ;)

Helt uten å røpe så altfor mye har du vel absolutt ikke røpet noen ting.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

kjølholdt

Jeg er villig til å vedde på at punktet der den skuffer er "opplevd premium kvalitet" hva nå enn dette måtte bety !! Men dette er jo noe motor journalister ofte maser om
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Øyvind.h

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 19. mars 2013, klokken 16:26
Jeg er villig til å vedde på at punktet der den skuffer er "opplevd premium kvalitet" hva nå enn dette måtte bety !! Men dette er jo noe motor journalister ofte maser om
Kan være de nevner at den oppleves som litt slarkete/slitt, uten å nevne at det er en prøvekjørings-bil med hundrevis/tusenvis av sjåfører på baken pluss en kollisjon.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA