Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Foliering

Startet av OleJA, lørdag 06. april 2013, klokken 00:15

« forrige - neste »

Paul

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 15. april 2013, klokken 23:31
Det var en positiv avklaring. Servicen er ikke på noen måte billig i forhold til biler i samme prisklasse i Norge, men i forhold til de den er på nivå med i pris i andre land så er det sikkert ikke så mye mer, les Panamera, AMG, Jaguar, M serie etc.

leste på teslamotorsclub at folk var veldig misfornøyd med prisen for Tesla S service (siden bilen er nesten vedlikeholdsfri)

noen har tatt initiativ og skrevet e-post direkte til Elon Musk, og fikk svar om prisen for service.

Kort sagt av Elon:

-   Pris for Tesla S service er orientert til samme nivå som Mercedes-Benz S klasse service prisen. 
Vet ikke hva er årlig service pris i Norge for ny MB S klasse?
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

den12mann

Sitat fra: vrom på mandag 15. april 2013, klokken 16:15
2-3 vindusviskere i året ?? Bor du i Bergen ? :)

Hehe. Bergenser på vestlandet, ja. Og at folk bytter (/burde bytte) oftere enn én gang i året er jeg sikker på gjelder mange her i landet.

jkirkebo

Sitat fra: den12mann på tirsdag 16. april 2013, klokken 18:53
Hehe. Bergenser på vestlandet, ja. Og at folk bytter (/burde bytte) oftere enn én gang i året er jeg sikker på gjelder mange her i landet.

Hmm. Touranen har fått nye viskere en gang på 9 år...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Balrog

Ekte mannfolk bruker ikke vindusviskere. Jeg bytter bil oftere enn vindusviskere.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

tk74

Det er også meget viktig og vaske vindusviskerne sine ofte. Gjør man det så varer de veldig mye lengre.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

glaserud

Pleier å vaske de hver gang jeg kjører i regnet. Varer lenge da.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Epleskreller

Jeg vasker gjerne mine vindusviskere med det som spruter ut av dysene foran vinduene ;)

Bytter viskerne kanskje hvert 3. år..

Jeg kommer forøvrig til å kjøpe fire års service med en gang for 19.000.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tSla

Er det noen her som har tenkt å kjøpe serviceplan inkl. ranger ? Jeg bor på Sunnmøre, og er langt ifra alle servicesenter, og tenker at dersom bilen plutselig skulle få store problem vil vel ranger service være aktuelt? Eller hvordan fungerer det? Dersom bilen stopper og ikke vil bevege seg en meter; hvem tar kostnaden for å få bilen til et autorisert Tesla servicesenter?
Tesla Model S P85+

timingbeltkiller

Sitat fra: Paul på tirsdag 16. april 2013, klokken 06:46
noen har tatt initiativ og skrevet e-post direkte til Elon Musk, og fikk svar om prisen for service.

Kort sagt av Elon:

-   Pris for Tesla S service er orientert til samme nivå som Mercedes-Benz S klasse service prisen. 
Dette svaret er ikke entydig. Mercedes service kan du betale for med en månedlig sum som inkluderer slitedeler og reparasjoner eller du kan betale servicene etter hvert = et sted mellom 30 og 40K km når computeren slår ut og forteller dine kjørevaner krever service om X km.

Dersom enkeltstående service er ment, betyr det samme pris for S service etter 20K km (eller ett år med lavere kjørelengde) som for Merc etter drøye 30K? Eller samme pris per kjørte km?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

#84
Sitat fra: tSla på tirsdag 16. april 2013, klokken 21:48
Er det noen her som har tenkt å kjøpe serviceplan inkl. ranger ? Jeg bor på Sunnmøre, og er langt ifra alle servicesenter, og tenker at dersom bilen plutselig skulle få store problem vil vel ranger service være aktuelt? Eller hvordan fungerer det? Dersom bilen stopper og ikke vil bevege seg en meter; hvem tar kostnaden for å få bilen til et autorisert Tesla servicesenter?
Har jeg forestått prislista riktig, kan du med S85 forhåndsbetale 4 X 20K servicer inkl limitfri ranger. Med mindre du bor noen få mil fra et servicecenter, må dette være en fornuftig investering.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Desdi

Sitat fra: Paul på tirsdag 16. april 2013, klokken 06:46
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 15. april 2013, klokken 23:31
Det var en positiv avklaring. Servicen er ikke på noen måte billig i forhold til biler i samme prisklasse i Norge, men i forhold til de den er på nivå med i pris i andre land så er det sikkert ikke så mye mer, les Panamera, AMG, Jaguar, M serie etc.

leste på teslamotorsclub at folk var veldig misfornøyd med prisen for Tesla S service (siden bilen er nesten vedlikeholdsfri)

noen har tatt initiativ og skrevet e-post direkte til Elon Musk, og fikk svar om prisen for service.

Kort sagt av Elon:

-   Pris for Tesla S service er orientert til samme nivå som Mercedes-Benz S klasse service prisen. 
Vet ikke hva er årlig service pris i Norge for ny MB S klasse?

Jeg syns det er et besynderlig resonnement. Hvorfor ikke heller orientere til det nivå som det SKAL være? Det burde jo være mye lavere siden de har jo markedsført bilen med at den har "så utrolig få bevegelige deler". "Mye mindre å vedlikeholde enn vanlige biler" osv osv. "Men by the way, du skal forresten betale like mye for servicen som den bensindrevne topmodellen til Mercedes".  Okaay? Fuck logic.

Havebigfun

Her er det resonnemenget om alternativkostnad som gjelder. Orienter deg ved den kostnaden man får ved å velge neste alternativ og sett prisen deretter. Økonomene blant oss kan muligens presisere tankegangen.
Det er en del av forumdeltakerne som tenker slik også- bare bilen er gunstigere i service enn min halvslitte A6 eller Saab ++ så er jeg fornøyd.
De av oss som lurer på hva man får for pengene kommer nok til å bli skuffet.
Spørsmålet er når man kan håpe på konkurranse slik at alternativkostnaden blir lavere??

AttackOfTheMac

Jeg tror prisen forsvares med alle disse software oppdateringene som er unikt for Tesla.
Her vil man få merverdi igjen og igjen lenge etter man har kjøpt bilen.

Stig O

Da jeg hadde prøvekjøring den 10/5 spurte jeg om de nye service intervallene/kostnadene. Jeg fikk til svar at det fremdeles var hvert år og kr.6000!!?
Trodde dette var forandret til lengre intervaller etter de nye opplysningene som kom for en stund siden. Noen som vet litt mere om hvordan det blir her på berget? Angående den 4 årige service pakken, skal den i tilfelle betales når du kjøper bilen eller ved første service?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Muffinman

De fastholder vel intervallene på 20.000km/årlig, men du mister ikke garantien om du ikke tar bilen på service.

Det er gode nyheter for personer som klarer å sjekke mønsterdybden på dekkene, fylle spylervæske og kontrollere at bremseklossene ikke er utslitte selv. Faktisk var det for min del prikken over i``en som gjorde at jeg  besluttet om å kjøpe bilen. Den er jo alltid koblet til nett, og man kan lese ut feil og levere softwarefix``er/oppgraderinger over lufta uansett. Det koker vel egentlig ned til at det stort sett er kupeluftfilter en gang i året, bremsevæske hvert annet og kjølevæske hvert 5. år som må byttes. Tror jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA