Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

Siggen

Sitat fra: daktari på mandag 13. mars 2017, klokken 11:01
Har dere bestilt "rigid" type eller "standard"? 8" eller 20 cm som gjelder for sitteputer? Hvordan virker kvaliteten fra Seat Belt Extender pros? Selger Billåven gjøvik produkter fra SeBeExPro?

Vi har Rigid typen. Føler det gjør det enklere for barna å sette dem i selv da imotsetning til Standard. Har den lange typen.

De ser like ut på bilder men vi har handlet på SeBeExPro. Billig og utrolig kjapt levert.

Muffinman

Da er det snart dags for ferie, og de største familiemedlemmene tar turen sørover med vår ene Model S. Minstejenta og mor kommer etter med fly. Vi tenker å ta med vårt Cybex Sirona i bilen, men det betyr at det mangler barnesete hjemme i 6 dager fra vi kjører til flyet kommer etter.

Dermed trenger vi et akseptabelt barnesete. Alternativene er å kjøpe et brukt sete på Finn og selge det når ferien er over. Det har vi ikke lykkes med, ingen gode alternativer som ikke medfører uforholdsmessig lang kjøring. Et annet er Biltema``s bakovervendte sete til 1600, men det er beltestol som også skal festes i fundamentet til forsetet ved å løsne en bolt. Det er lite aktuelt, og en slik stol er vel heller ikke enkel å få solgt igjen.

Til dere som er litt kjent i Spania (vi skal også gjennom flere land): Kan det være et alternativ å kjøpe et sete der nede? Finnes det varianter som gir akseptabel sikkerhet som enten er moderat priset eller som kan selges i Norge uten å ta det helt store tapet?

Jenta fyller to år i sommer, og er av normal størrelse.

lunitiks

Hva mener du med "løsne en bolt" (biltema-stolen)?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Line Gjengseth

Håper noen her har tips til oss. Vi har en Tesla model S, uten de to ekstra setene som man kan ha i bagasjerommet. Vi har tvillingjenter på 15 mnd som sitter i Axkid Minikid bilstol. Nå er det en liten til på vei, og den vil jo da ha en babystol. Er det muligheter for å montere en av Axkid Minikid i forsetet ved siden av sjåfør, og så ha tvilling nr 2 og baby bak? Ser for meg at det kan være greit om jeg kan sitte bak mellom baby og tvilling nr 2, mens tvilling nr 1 sitter fremme med sjåfør. Vi har ikke studert så veldig nøye, men har ikke sett noen festemuligheter i gulvet i forsetet.

Kristian O

Sjekk bruksanvisning på bilstolen. Mange bilstoler kan feste forankringsselene under setet dei står i. Kjenner ikkje til Axkid, men tolker spørsmålet ditt som at det er en bakovervendt bilstol med forankringsseler. Beklager om eg er på villspor.

Rekner med dere helst vil ha babyen i baksetet sammen med en voksen, men som et alternativt kan baby plasserast i framsetet uten å bruke isofix. F.eks Maxicosi var suverent enkel å montere uten isofix når vi hadde barn i den alderen.

En anna mulighet er å få tak k ekstraseta bakerst, enten få ettermonert i bilen dere har eller bytte bil  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Line Gjengseth

Sitat fra: Kristian O på onsdag 12. juli 2017, klokken 01:32
Sjekk bruksanvisning på bilstolen. Mange bilstoler kan feste forankringsselene under setet dei står i. Kjenner ikkje til Axkid, men tolker spørsmålet ditt som at det er en bakovervendt bilstol med forankringsseler. Beklager om eg er på villspor.

Rekner med dere helst vil ha babyen i baksetet sammen med en voksen, men som et alternativt kan baby plasserast i framsetet uten å bruke isofix. F.eks Maxicosi var suverent enkel å montere uten isofix når vi hadde barn i den alderen.

En anna mulighet er å få tak k ekstraseta bakerst, enten få ettermonert i bilen dere har eller bytte bil  ;)

Tusen takk for svar. Vi vil helst ha babyen i baksetet ja, det er nok det optimale ser jeg for meg. Axkid Minikid er en bakovervendt bilstol med forankringsseler ja. Jeg spurte Axkid og de sa at alle deres bilstoler kan festes i biler som har godkjente trepunktsbelter, og det har jo selvsagt vår bil :) men, i denne brukermanualen som jeg fant for Tesla så står det dette, se bildet. Slik jeg leser det her kan vi ikke ha bakovervendte setebeltefestede stoler i forsetet? Tolker du det på samme måte? [/img]

Kristian O

Ja, ser dessverre slik ut. Denne var ny for meg.
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Vidar1979

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. juni 2017, klokken 11:33
Da er det snart dags for ferie, og de største familiemedlemmene tar turen sørover med vår ene Model S. Minstejenta og mor kommer etter med fly. Vi tenker å ta med vårt Cybex Sirona i bilen, men det betyr at det mangler barnesete hjemme i 6 dager fra vi kjører til flyet kommer etter.

Dermed trenger vi et akseptabelt barnesete. Alternativene er å kjøpe et brukt sete på Finn og selge det når ferien er over. Det har vi ikke lykkes med, ingen gode alternativer som ikke medfører uforholdsmessig lang kjøring. Et annet er Biltema``s bakovervendte sete til 1600, men det er beltestol som også skal festes i fundamentet til forsetet ved å løsne en bolt. Det er lite aktuelt, og en slik stol er vel heller ikke enkel å få solgt igjen.

Til dere som er litt kjent i Spania (vi skal også gjennom flere land): Kan det være et alternativ å kjøpe et sete der nede? Finnes det varianter som gir akseptabel sikkerhet som enten er moderat priset eller som kan selges i Norge uten å ta det helt store tapet?

Jenta fyller to år i sommer, og er av normal størrelse.
Du kan låne vår Sirona. 6525 Frei så er ikke langt unna.

Line Gjengseth

Sitat fra: Kristian O på onsdag 12. juli 2017, klokken 21:27

Men jeg synes det motsier seg selv i brukermanualen. Det står i tredje setning øverst på venstre siden at "Bruk aldri barneseter i passasjersetet foran". Mens i tabellen så står det at man kan bruke gruppe 0 og 0+, samt forovervendte barneseter i passasjersetet foran. Jeg får det ikke til å stemme jeg

Kristian O

Sitat fra: Line Gjengseth på onsdag 12. juli 2017, klokken 21:35

Men jeg synes det motsier seg selv i brukermanualen. Det står i tredje setning øverst på venstre siden at "Bruk aldri barneseter i passasjersetet foran". Mens i tabellen så står det at man kan bruke gruppe 0 og 0+, samt forovervendte barneseter i passasjersetet foran. Jeg får det ikke til å stemme jeg
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Line Gjengseth

Sitat fra: Kristian O på onsdag 12. juli 2017, klokken 21:43
Sitat fra: Line Gjengseth på onsdag 12. juli 2017, klokken 21:35

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på fredag 30. juni 2017, klokken 18:23
Hva mener du med "løsne en bolt" (biltema-stolen)?
Noe shit som skal forankres i innfestingen til forsetet.

Løste seg uansett ved at en hyggelig herremann lånte oss en stol til bruk uka mellom avreise far/tenåringer/85D og til avreise med fly for mor/toåring. La ut samme problemstilling på TOCN-gruppa, og vips... 

Tesla-eiere er ikke som andre bileiere. Eller kanskje noen bare rett og slett er veldig hyggelige av natur :)

Daniel80

Sitat fra: Line Gjengseth på onsdag 12. juli 2017, klokken 20:42

Tusen takk for svar. Vi vil helst ha babyen i baksetet ja, det er nok det optimale ser jeg for meg. Axkid Minikid er en bakovervendt bilstol med forankringsseler ja. Jeg spurte Axkid og de sa at alle deres bilstoler kan festes i biler som har godkjente trepunktsbelter, og det har jo selvsagt vår bil :) men, i denne brukermanualen som jeg fant for Tesla så står det dette, se bildet. Slik jeg leser det her kan vi ikke ha bakovervendte setebeltefestede stoler i forsetet? Tolker du det på samme måte? [/img]

Tipper dette har noe med at Airbagen ikke kan deaktiveres forran på Tesla? Eller kan den det?
X100D April 2019 m/285/35-22 square

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

daktari

Mener at man kan deaktivere airbag til passasjersetet foran fra skjermen.
Når det er sagt: 3 småtasser i en Model S... Ikke prøv en S-max, Grand Picasso e.l. først hvertfall.
Selv om Grand Picasso er 0,5 m kortere og sikkert 15cm smalere var baksete-plassen i en helt annen liga.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA