Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

Ebe

Sitat fra: morpheos på fredag 27. mai 2016, klokken 23:27
Har selv to forovervendte, og får så vidt plass til en voksen person som ikke er altfor brei over ræven i mellom de.

Dette er nettopp grunnen til vi må bytte ut dagens leaf med em større bil. Fre neste vår blir det to fremovervendte seter med en voksen (eller 13-åring) baki. Er en TMS altså i smaleste laget for dette på langturer?

Har tidligere hatt en Peugot 5008, der er det rikelig med plass til tre baki.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

morpheos

Tja. Jeg tror det blir trangt på langtur, særlig for en voksen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ebe

Kanskje vi får leie en Tesla en dagf på nabobil.no, eller noe slikt, og prøve.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ampéreson

For å supplere med litt informasjon. Jeg kjøpte en Stokke Trailz vogn. Den får faktisk plass i frunk på en RWD. Den måtte dog trykkes inn på en spesiell vinkel og hjulene låses fast og med litt kraft satt den som støpt. Panser går også igjen uten å vær borti vognen. Er nok ikke den lurste vognen å ha i en slik bil:)
2014 P85+ Grønn
Model Y Performance, forhåndsbestillt

tkjoerlaug

Mulig dette har vært nevnt tidligere, men tråden har etterhvert vokst seg lang og noe uoversiktlig.

Jeg ser jeg trenger nytt storbarnsete til dattera vår på seks. Det hun har nå fungerte greit da hun var mindre, men nå som jeg justerer opp rygg/hodestøtte så tar dette borti nakkestøtte i bilen. Ser at nakkestøttene i baksetet nesten tilter fremover, og dette gjør at seteryggen tilter veldig fremover. Når hun sovner, så detter hun da fremover i "nødlandings-posisjon".

Fraberg1

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 03. august 2016, klokken 10:26
Mulig dette har vært nevnt tidligere, men tråden har etterhvert vokst seg lang og noe uoversiktlig.

Jeg ser jeg trenger nytt storbarnsete til dattera vår på seks. Det hun har nå fungerte greit da hun var mindre, men nå som jeg justerer opp rygg/hodestøtte så tar dette borti nakkestøtte i bilen. Ser at nakkestøttene i baksetet nesten tilter fremover, og dette gjør at seteryggen tilter veldig fremover. Når hun sovner, så detter hun da fremover i "nødlandings-posisjon".

God erfaring med setetrekk http://www.jollyroom.no/bilstoler/tilbehor/sparketrekk/tiny-travel-sparketrekk-bakovervendt-delux-mat

og Barnesete Cybex X2 http://lilleprinsen.no/cybex-Solution-X2-fix

Passer godt og er lett å montere. Vi kjøpte to så når nestemann er 4 år så får hun make...
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

tkjoerlaug

Endte visst opp med å dra på barnas hus og teste 5 seter selv. Fant ut at Britax Römer passet bra når seteryggen er høyt oppe. Dette er en forholdsvis billig modell (ca 1000kr), og i motsetning til de dyrere setene (2-3000kr) hadde dette forholdsvis myk rygg som former seg etter seteryggen og nakkestøtta til bilen slik at de sitter veldig fint i bilen. De dyrere setene har nokså stiv rygg og gjør at setene kun hviler mot nakkestøtta i bilen når barnesetet er stillt inn for større barn.

JorgenM

Vi har hatt vår bare i ett døgn enda, men selene i baksetet er litt irriterende. I den forrige bilen løste vi aldri ut selene, så ungene brukte å dra i selene og klatre ut av dem. Å løse dem ut mellom de tre barnesetene er slitsomt.

Tesla'n derimot, der låser selene seg hver gang så vi har måttet løse dem ut og sette inn igjen på neste tur, veldig slitsomt når det er såpass trangt. Man må rulle dem helt inn før man kan strekke dem ut igjen.
Er dette normalt eller er det noe galt med selene våre?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Kilroy

Det er nok normalt. Jeg har brukt forlengere for å lette dette. Nå er endelig gutta så store at de fikser det selv, men har gjort det i 2,5 år, man blir vant med det for å si det sånn  :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

JorgenM

Hvor får man kjøpt slike forlengere?  :D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Finnes ihvertfall an mass på ebay. Men jeg er ikke så sikker på bruddstyrken.

Hyperstress

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. august 2016, klokken 17:21
Finnes ihvertfall an mass på ebay. Men jeg er ikke så sikker på bruddstyrken.

Sitat fra: JorgenM på lørdag 13. august 2016, klokken 17:11
Hvor får man kjøpt slike forlengere?  :D
Seatbelt extender pros. De selger forlengere som har europeisk E-4 og Ar4M merking, og det virker som at kvaliteten er god. Tror jeg betalte ca $20.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tkjoerlaug

Jeg kjøpte min her.

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=17535461

Anbefales. Nå klarer dattera mi lett å sette i setebeltet selv. Å dra på småturer har blitt en helt annen opplevelse.

JorgenM

Takk, da er 3 stk 20 cm forlengere bestilt :)

daktari

Har dere bestilt "rigid" type eller "standard"? 8" eller 20 cm som gjelder for sitteputer? Hvordan virker kvaliteten fra Seat Belt Extender pros? Selger Billåven gjøvik produkter fra SeBeExPro?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA