Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

apwr

Sjekk ut Recaro Zero 1. Kan snus i alle retninger med én enkelt hånd, og har plass til større barn enn Cybex Sirona. Vi er meget fornøyde med dette setet.

latigo

BeSafe iZi Modular i-Size: Kan bruke same base på babystol og større barn. "stor-barn"-stolen bygger minst av alle eg har sett i høgden. På stolar med høg sidekant kan det vere vanskeleg å få ein 1-2 åring med trass-alder i full blomst inn med såpass låg og skrå dørkant som det er på model s. (i-size betyr opp til 105 cm, meir enn Sirona)

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

ksandal

Steven Levitt: Surprising stats about child carseats den linken viser jo kun for forovervendt seter. Det er jo bakovervendt seter som gir økt beskyttelse. det er jo bevist at forovervendt er livfsfarlig for barn under 4 år. 

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

rsomby

Sirona er et av de bedre, har 2 av dette selv og er meget godt fornøyd og det virker som jentungen trives med det.
Men sjekk denne for en bedre oversikt: http://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Brede

Jeg har iallefall snevret inn til at valget står mellom Cybex Sirona og Recaro Zero1.

Recaro Zero1 kommer med en Elite-versjon over sommeren, denne kommer med en spedbarnsstol som klipses ned i hovedsetet. Vil tro det er kjekt å kunne pakke ungen ned i setet innendørs for så å bare bære setet med unge ut i bilen.
Ser an prisen på dette før jeg bestemmer meg  :)

rsomby

Den spedbarnsdelen hørtes veldig fornuftig ut. Jeg glemte å si at når jentungen, nå 1.5år, var baby så bruke vi maxi cosi med sånn stol du tar av og bærer med deg. Uvurderlig, det må du ha i begynnelsen!

lunitiks

Sitat fra: rsomby på tirsdag 26. april 2016, klokken 10:47
Jeg glemte å si at når jentungen, nå 1.5år, var baby så bruke vi maxi cosi med sånn stol du tar av og bærer med deg. Uvurderlig, det må du ha i begynnelsen!

Tiltres! Latterlig bra konsept. Bare synd kidden vokser så raskt ut av den  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Hvis man bruke Cybex Sirona bakovervendt må man huske at platen mot bakseteryggen MÅ være på plass. Har sett at den er blitt fjernet for at ungen skal få bedre plass til føttene!!!!
Hvis den er fjernet kan man prøve å vippe opp stolen, da ser man hva som skjer.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Vegard Winther

Jeg har et spørsmål.

Etter at vi har fått Tesla så vil ungene alltid være igjen i bilen og høre på musikk når vi er i butikken eller jeg leverer en av dem på skolen eller i barnehage. Så langt har vi løst dette enten ved at de har døra litt på gløtt eller at jeg legger igjen nøklene i bilen. Men dette er ikke ideelt. Ikke er det trygt, og med døra på gløtt så demper musikken seg. Med døra igjen og uten nøkler skrur jo bilen seg av og jeg er redd for at alarmen skal gå med unga i bilen.

Noen som vet hvordan man kan ordne dette så det er mulig å sitte i bilen og høre musikk mens jeg er en kjapp tur i butikken, leverer i barnehagen osv?

Lokführer

Mens man har bilen i Drive, gå inn på menyen for handbrake/emergency(eller hva det nå står), så trykker du på den store Handbrake/park knappen. Da ser du at bilen blir stående i Nøytral med håndbrems på.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Kilroy

Gå ut av bilen, trykk på bremsepedalen, lukk døra og handle på butikken. Alternativt hvis noen sitter i passasjersetet foran er å trykke på skjermen når du lukker døra. Da er det vel 20(?) minutter det fungerer med musikk osv.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

andreasmj

Sitat fra: Kvark på mandag 04. april 2016, klokken 13:00
Vi kjører rundt med trille permanent i frunken. 85D. Emmaljungaen står nå permanent i barnehagen.
Hvilken trille har dere fått plass til i frunken? Pockit? Yoyo?
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

SigX

Er det noen som kan tipse om en beltepute som er smal nok til å passe mellom forhøyningene i next-gen bakseter?
Har prøvd noen, men ingen er smale nok til å passe mellom forhøyningene og blir da liggende skjevt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA