Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

vebjornwa

Vi så på bl.a. Sirona og Axissfix til våre tvillinger på 1 år i 85D. Vi endte på Maxi Cosi Two Way Pearl. Kan ikke roteres 90 grader, som vi ønsket, men barna sitter mye bedre og vi kan antakelig bruke setene mye lenger enn med Sirona. Axissfix utgikk fort siden det må snus framovervendt mye tidligere enn anbefalt. Virket også mindre plassmessig for barna enn Two Way Pearl.

For oss ble altså Two Way Pearl et bra kompromiss mellom god størrelse og komfort for barna og ikke for stor størrelse i bilen ellers (trenger beinplassen). Da ofret vi rotering, men det funker greit.

jorgen.s

Noen som har kommet over gode løsninger for festing av nettbrett med bakovervendt sete? Ser for meg at dens trapesaktige utforming ikke er helt optimal for løsningene som festes i nakkestøtten.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

cstromme

Sitat fra: jorgen.s på fredag 30. oktober 2015, klokken 10:26
Noen som har kommet over gode løsninger for festing av nettbrett med bakovervendt sete? Ser for meg at dens trapesaktige utforming ikke er helt optimal for løsningene som festes i nakkestøtten.

Kjøpte feste til iPad og en spennrem på Clas Ohlson. Hengte festet over nakkefestet bak, og fester så spennremmen i festet (øverste del, fester du i nederste så drar du bare opp festet slik at iPaden blir løs) og i selve barnesetet. Sitter som støpt. :)

Spennrem
iPad-feste
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

AppleKnocker

Er det blitt noe konsensus på hva som fungerer best av forovervendte barneseter i Model S?
Fikk med meg at det gikk en diskusjon om baksetenes utforming og fastmonterte nakkestøtter.

(Vår bil er fra årsskiftet 2014/15 og har de "nye" setene, men ikke nxt gen)
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

plvr

Appleknocker: bruker cybex pallas m-fix som er lik cybex solution + bukpute inntil en viss vekt. Da holder det med ett sete fordi man kan vokse med det. Når det er sagt er det et forovervendt sete med de belymringer det innebærer. Jeg er veldig fornøyd med setet, har to.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

latigo

Sitat fra: Leo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 11:29
Jeg vet ikke hvor lang ungen kan være, men jeg fikk beskjed når jeg kjøpte den at de anbefalte Britax og at den var lenger i ryggen enn Sirona.
Eg var i butikken og prøvde Britax med "måledokke" dei har der: 100cm gikk oppi, men ikkje 105. Ein ting er krølla bein, men verre om ikkje skuldrene går under beltefestene og knollen stikk opp over kanten. Så moralen er vel at setene som er dreibare 90 grader ikkje funkar heilt til 4 år (for oss). Litt dumt, men bilen er (heldigvis) bestilt...

Sjøhyene

Sitat fra: plvr på mandag 02. november 2015, klokken 18:29
Appleknocker: bruker cybex pallas m-fix som er lik cybex solution + bukpute inntil en viss vekt. Da holder det med ett sete fordi man kan vokse med det. Når det er sagt er det et forovervendt sete med de belymringer det innebærer. Jeg er veldig fornøyd med setet, har to.

Har cybex solution m-fix. Og har endt opp med to av de da jeg syns det er det beste barnesetet vi noen gang har testet. Det med at ungene sovner med hodet bakover i stedet for hengende forover er viktig både mtp sikkerhet og komfort.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ksandal

Sitat fra: plvr på mandag 02. november 2015, klokken 18:29

forover vendt sete er dødsfarlig for små barn. Selv en bråbrems kan være nok til og skade nakke for livet.

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Fastlane83

Noen som har erfaring med Britax KIDFIX II XP SICT i sin Model S?
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Toonster

Litt på kanten kanskje, men alt er jo relativt - så det går nok.

Har selv barn på 5 og 9 år - Hva slags seter vil dere anbefale for disse i en Model S?

krister461

Vi har to stk Cybex Solution X2-fix - enkelt og greit for de er "best i test" - til våre 4-5-åringer:
http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2015/10/9_Barneseter_De-beste_Okt-2015_301015.pdf

Supre seter, men pittelitt knot å få festet isofixene samt at vi må benytte et par stk "regular" setebelteforlengere for at det ikke skal bli for knotete å feste selene:
http://www.seatbeltextenderpros.com/tesla-model-s-seat-belt-extender/

Tidligere hadde vi BeSafe iZi Kid X3 Isofix bakovervendt. Litt trangt å få kidsa inn og ut og selvsagt litt trangt å sitte forann, men et trygt og godt sete.

Paul

Er det bare jeg som savner ISOFIX fester på passasjersete foran?
:o
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

felix

Hallo, nå har jeg montert 3 barneseter 2x maxi-cosi med isofix til 0 åringene, og i midten ved bruk av belte til 3 åringen; axkid minikid. Dette måtte i tillegg festes i fører og passasjer setet foran, fant en stang under setene som jeg fikk festet i. Er det flere som kjører med 3 bakovervendte seter i bak?

Brede

Jaja, etter 13 år samboerskap og egotrip ser det ut vi har produsert noe som skal bli en liten krabat til høsten.

Etter gratulasjoner, klemmer og gråt er den mest populære reaksjonen: "Håhå! Nå må dere bytte ut Teslaen!!"
Helt utrolig hvor mange ganger jeg har hørt dette den siste uka..
Enten så har folk lite forståelse for bagasjeromsplass i bilen, eller så krever et barn noe helt utrolig med plass?

Jeg vet det meste om Model S, men stort sett ingenting om barn så da blir jeg litt usikker.
Flere hevder blant annet at vi aldri kommer til å få plass til barnevogn i "sportsbilen"..
En kollega begynte å reklamere for Ford S-Max i går Jeg vil ikke ha S-Max.......  :-[

Jeg trenger noen beroligende kommentarer her!

(Svigermor trodde forresten at Model S var todørs.. Etter selv å ha sittet i baksetet ved flere anledninger.  ::) )

georglu

En kompis har 3 barn (dog noe eldre utgaver enn en baby, men...) og har null problem å få meg seg alt til hele familien på hyttetur (minus ski siden det finnes på hytta, men det kunne enkelt vært montert på taket). Så mye bagasjeplass som en S har, så burde vel ikke en barnevogn (eller 2) pluss bagasje ha noe problem med plass.

DISCLAIMER: Har selv ikke S eller prøvd å pakke en full, men tviler på om du trenger å bytte den med en mindre sexy bil. ;)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA