Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

TRM

Har to av disse. http://www.elkjop.no/product/data/tilbehor-nettbrett/AWE77EU/targus-bilsett-for-7-10-1-nettbrett#tab-store-availability-trigger

Bruker Nexus 7 og 1.generasjon iPad. Fungerer veldig bra. Holderen sikres med en snor ned til skinne for setet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

latigo

Hei. Vi ventar vår S70D i desember og skal kjøpe barneste til 2.5-åringen. Eg har lese om Cybex Siona her på forumet og sett at denne er anbefalt ettersom det kan vris 90 grader ved inn- og utlasting. Problemet er at vår 2.5-åring er lang for alderen (100cm) og Siona ikkje er anbefalt for barn lengre enn 98cm iflg dama i butikken. Ho ville heller anbefale BeSafe iZi Modular som kan brukast til barnet er 105cm. Eg kan (og skal) sjølvsagt prøve når den tid kjem, men - er det nokon som har erfaring med dette setet i model S, særleg når det gjeld inn- og utlasting? Setet kan ikkje vris, men har låge sidekantar og bygger relativt lågt i setet.

Fraberg1

Ikke for å oppfordre til uansvarlighet med tanke på anbefalinger om å bruke bakovervendt. Men hvis ungen er 100cm så er kanskje vektgrensen nådd og(15kg?)? Kanskje du burde vurdert fremovervendt 15kg+?
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

latigo

Vektgrensa på Sirona er 18 kg, Izi 25 kg. Ungen er 14-15 kg. Eg synest det er litt tidleg å snu framover ved 2.5 år. Eg er ikkje akkurat barnelege, men vil tru at knollen fortsatt er tung og nakkemusklane svake, sjølv om ho er lang for alderen.

Fraberg1

Ja, det er en grense der rundt 4 år at nakkemusklene er utviklet/anbefalt fremoversete. Derfor med forbehold. Tips er å gå innom jollyroom.no Der har de masse tilbud for tiden, se om det er noen stoler som passer. Jeg venter på min bil så jeg kan ikke si hvilke stoler som passer, da må du lese tråden bakover. Får min om en måneds tid og har kjøpt 2 stoler på tilbud som står og venter på ny bil. Eventuelt kan du jo vente til du får bilen og ta den med til butikken og prøve stoler som passer ditt behov i bilen, da ser du hvilken som passer best.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

ksandal

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 17. mars 2013, klokken 19:16

alle de setene står feil vei.... :-( 

lurer på hvilket barnesete som er best og tar minst plass for min snart 3 åring. hun skal sitte bakovervendt fortsatt en stund.
Har BE safe isofix som funker bra, men kunne tenkt meg et enda bedre sete.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Kristian O

Sitat fra: latigo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 09:44
Vektgrensa på Sirona er 18 kg, Izi 25 kg. Ungen er 14-15 kg. Eg synest det er litt tidleg å snu framover ved 2.5 år. Eg er ikkje akkurat barnelege, men vil tru at knollen fortsatt er tung og nakkemusklane svake, sjølv om ho er lang for alderen.
Heilt enig!
Det er rikelig med barneseter som kan brukast bakovervendt til ungen er 25 kg. Men dei tar meir plass enn Sirona. Ta med bilen til butikken og prøv!
Edit: Har du hastverk; ta med en demobil til butikken og prøv  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

ksandal

Er det noen her med Cirona og har unger som er 100cm+... er det mulig eller må jeg lære småen YOGA for videregående?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Kristian O

Sitat fra: FLK på onsdag 28. oktober 2015, klokken 10:26
Er det noen her med Cirona og har unger som er 100cm+... er det mulig eller må jeg lære småen YOGA for videregående?
Vår yngstemann (3,5) set fortsatt i Sirona, men han er på grensa pga lengde i ryggen så vi må sikkert bytte stol til han ganske snart. På vekta har han fortsatt 2 kg igjen.
Vi kjem til å bytte til en ny bakovervendt stol som kan brukast til 25kg, f.eks Multitech.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

latigo

Sitat fra: Leo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 10:27
http://www.britax.no/bilseter/dualfix/

Ja, eg har sett dette setet på nettet (men ikkje i butikk). Eg klarer ikkje å finne ut om det er lengre enn Sirona, altså kan ungen vere >100cm lang?

Elles takk for svar. Sirona (dreibar 90 grader) var det siste kronargumentet når "nokon" skulle overbevisast til å kjøpe model S: lett å få arvingen inn og ut sjølv om taket skrår bratt ned og baksetet er lågt over bakken.

Elles skal eg sjølvsagt dra og prøve alternativa når bilen har komme.

Leo

Jeg vet ikke hvor lang ungen kan være, men jeg fikk beskjed når jeg kjøpte den at de anbefalte Britax og at den var lenger i ryggen enn Sirona. Ellers var de vel nokså like. Veldig greit med rotering ja! Spesielt i Telsaen med skrått tak. Også greit å kunne snu stolen når ungen ikke er med slik at passasjer kan få litt mer plass :)

Nebulus

Vi har hatt Siona stol til vårt barn, men vi byttet ut den med storesøsters BeSafe X3 da den be ledig. Selv barn mindre enn 100 cm sitter med veldig bøyde ben i Siona. Så jeg ville ikke anbefale å kjøpe denne stolen til en 3 åring.

jorgen.s

Er visst et sete til som kan vris 90 grader, MaxiCosi Axissfix. Bakdelen skal visstnok være at barnet snus framovervendt noe tidligere, men at 5-punktsselen brukes hele tiden. Noen som har erfaringer med dette setet?

På BabyShop Storo nektet fyren vi snakket med å anerkjenne den stolen nettopp fordi man snudde litt tidligere enn optimalt. Men han påsto også om Sirona at når man først har snudd det til framovervendt, kunne man ikke snu det tilbake, noe jeg tror jeg har funnet ut at går.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

cstromme

Sitat fra: jorgen.s på torsdag 29. oktober 2015, klokken 07:37
På BabyShop Storo nektet fyren vi snakket med å anerkjenne den stolen nettopp fordi man snudde litt tidligere enn optimalt. Men han påsto også om Sirona at når man først har snudd det til framovervendt, kunne man ikke snu det tilbake, noe jeg tror jeg har funnet ut at går.

Går selvfølgelig ann å snu tilbake, men du må opp igjen med støtten bak (kan ikke være på når du snur setet frem), og hente ut igjen selene for at stolen skal tillate deg å vri den bakover igjen.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA