Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 01. januar 2014, klokken 16:36
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. januar 2014, klokken 15:00
Noen som har montert barneseter på treje rad? Altså for å kunne plassere de under 3 år helt bakerst. Vil de da komme høyt nok til å se ut bakvinduet og ha det litt trivelig? Eller er det kanskje ikke mulig å montere pga 5-punktsbelte?

Tror ikke jeg ville satt noen form for barnesete bak av sikkerhetsmessige årsaker. Tenker meg det sikkert er nevnt noe om dette i brukermanualen

Hvorfor ikke?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MrDriveby

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. januar 2014, klokken 16:59
Noen som har montert barneseter på treje rad? Altså for å kunne plassere de under 3 år helt bakerst. Vil de da komme høyt nok til å se ut bakvinduet og ha det litt trivelig? Eller er det kanskje ikke mulig å montere pga 5-punktsbelte?

Tror ikke jeg ville satt noen form for barnesete bak av sikkerhetsmessige årsaker. Tenker meg det sikkert er nevnt noe om dette i brukermanualen

Hvorfor ikke?

Les side 30 i brukermanualen ;)

Utdrag:
The Tesla built-in rear facing child seats are child restraint systems and are approved to United Nations ECE Regulation R44.04 standards for use by children in Mass Groups II and III, weighing 15 - 36 kg. These seats must only be used for children who are between 3 and 12 years old, and 98 -
135 cm tall.

Always ensure the top of the child's head cannot contact the vehicle and that the child is seated comfortably with the seat belts positioned and latched correctly. The child's pelvis must be held securely in place by the lap belt. Follow all instructions provided and do not use supplemental child safety seats in these seats.

Note: Whenever a child is seated in the Tesla built- in rear facing child seats, it is recommended that you set the climate climate control system to draw outside air into Model S instead of recirculating the air. This draws more air into the rear seating areas. See Customizing Climate Control on page 69.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Hyperstress

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 01. januar 2014, klokken 17:42
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. januar 2014, klokken 16:59

Hvorfor ikke?

Les side 30 i brukermanualen ;)

Utdrag:
The Tesla built-in rear facing child seats are child restraint systems and are approved to United Nations ECE Regulation R44.04 standards for use by children in Mass Groups II and III, weighing 15 - 36 kg. These seats must only be used for children who are between 3 and 12 years old, and 98 -
135 cm tall.

Always ensure the top of the child's head cannot contact the vehicle and that the child is seated comfortably with the seat belts positioned and latched correctly. The child's pelvis must be held securely in place by the lap belt. Follow all instructions provided and do not use supplemental child safety seats in these seats.

Note: Whenever a child is seated in the Tesla built- in rear facing child seats, it is recommended that you set the climate climate control system to draw outside air into Model S instead of recirculating the air. This draws more air into the rear seating areas. See Customizing Climate Control on page 69.

Interessant. Da er vel ikke det noen god ide. Men skulle likt å visst hvorfor de fraråder det...  :-\
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MrDriveby

Har nok noe med formen på setene i forhold til et barnesete, samt også de 5 punktsele som er laget i henhold til designet på setet. Endres disse så endres også egenskapene.. Eller noe sånn... ::)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

M.SKEIDE

Er det flere som savner feste punkter bak førerstol til barnestol stropper?  noen som har laget noen? 
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Kristian O

Sitat fra: M.SKEIDE på fredag 03. januar 2014, klokken 21:37
Er det flere som savner feste punkter bak førerstol til barnestol stropper?  noen som har laget noen?

Savner festepunkter ja, men det er mulig å tre stroppene under skinnene til framsetene. Det er trangt, men det går.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

M.SKEIDE

Løsnet sete og gjorde det på den ene stolen men til minste gutten er det "låser" som jeg ikke kan feste noen plass... Har vanlig 3mm stål jeg vurderer å feste under sete.. Skulle vært i garasjen nå men gutten er våken og kona på jobb.. Så jeg surfer på forum ;)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Cowboystrekk

Å feste beltestoler kan fungere greit om du setter stol bak passasjersetet, hever setet så høyt du greier. Tre så beltene inn under bena på stolen, senk stolen litt, stram selene og den sitter perfekt. Ulempa er at du ikke kan flytte på passasjersetet...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

sondell

Lade ut noen bilder på to barneseter bak her:
http://tesla.sondell.biz/?p=486
Skal bli tre etter hvert også. Får se hvordan det går. Ellers er jo Cybex Sirona helt wunderbar, som lagd for denne bilen. Akkurat som andre her også beskrevet. Besafe stolen ble byttet ut ganske raskt. Sirona var dyr, men kiropraktor regningene Besafe stolen ville gitt meg hadde värt dyrere.

krister461

Sitat fra: krister461 på onsdag 18. september 2013, klokken 17:59
Er det noen som har montert DVD-spiller til barna i bilen?
Jeg bumper denne i tilfelle noen endelig har funnet en god løsning.

At ungene skal holde hver sin tablet er ikke en løsning for min del - jeg har tross alt brukt mye penger på verdens sikreste bil og best-i-test barneseter. ;)

19quiz76

Sendte en mail til en industridesigner jeg kjenner nå - kanskje han kan komme opp med et produkt som sikrer disse på en god måte mtp de ukrante nakkestøttene :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Øggen

Merkelig at tesla selv ikke ser dette potensialet.
Inntil videre får junior holde "pad'en" i hendene. Kostet på forrige bil noen tusen i ettermontering av nakkeststøtter med skjerm. Gjør det aldri igjen.
Kjøpe ferdig er bedre.

Dvergen196

Jeg liker denne jævlig godt, kan vel ikke bli stort bedre ;D  http://instagram.com/p/ivPriIkg5b/
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

19quiz76

Til alle som sliter med risting og skrangling i sitt Besafe izi-sete; demonterte setet (en skrue på armen som forbinder setet med basen) og skrudde løs platen som justeringsmekanismen er festet til (8 skruer). Fjernet to skruer som stopper platen fra å skli ut og festet myk borrelås på de fire gummiforingene og sklei den inn igjen. Skrudde alt sammen igjen et voilá - ikke et knyst!
Vil man gå all inn kan man bruke krympeplast og plastidip på diverse skruer og skruehull, men tror det var borrelåsen som gjorde utslaget - den lyden hadde seriøst fått det til å klikke for meg en dag ;)

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Teip-og-Lim/Borrelasband-35900/
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

MrUnderhill

Er usikker på om vi skal bestille Model S med 2 ekstraseter i bagasjerommet, og trenger innspill.

Har 3 barn på 5, 3 og 0. Men tror det blir trangt og knotete å bruke 3 barneseter i baksetet i hverdagen. Det vil være enklere å lempe de to største inn og ut av ekstrasetene i bagasjerommet. På langtur må man få inn 3 seter i baksetet, slik at man får bagasje i bagasjerommet. Så uansett må vi få inn 3 barneseter i baksetet.

Men når man folder ned ekstrasetene mister man oppbevaringsrommet under bagasjerommet, og med 3 små ønsker jeg mest mulig bagasjeplass... Små barn tar mye plass!

Er det noen som har fått inn 3 barneseter i baksetet, i såfall hvilke stoler?

En annen mulighet er å feste det minste setet i forsetet, antar det går an å deaktivere airbagen på passasjersiden?

Det ser ut som at man kan demontere ekstrasetene i bagasjerommet, er det noen som har forsøkt å gjøre dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA