Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

19quiz76

Sitat fra: TS på mandag 18. november 2013, klokken 23:34

Sliter med at den delen som skal jekkes mot bilens seterygg kun treffer med nederste del, ikke hele ringen. Da blir det ikke stabilt nok.
Dette vil også resultere i at skinnet får en kraftig "bulk" som aldri vil forsvinne ..

Besafe Wedge fikser biffen :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ebbrey

Sitat fra: Harlex på lørdag 09. november 2013, klokken 15:28
Kjøpte denne:
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=151129521100

Passer perfekt. Kjapp levering... Ble sendt fra Ungarn....

Nja.. Jeg ville ha den "stive" modellen.. Jeg fant riktig. Med UK shipping. Viste seg at det var scam på shippinga og den er på vei fra Kina med moped. ca 30 dager står det. :(
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

krister461

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 19. november 2013, klokken 03:42
Nja.. Jeg ville ha den "stive" modellen.. Jeg fant riktig. Med UK shipping. Viste seg at det var scam på shippinga og den er på vei fra Kina med moped. ca 30 dager står det. :(
Har du link? :)

TS

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 19. november 2013, klokken 00:37

Sliter med at den delen som skal jekkes mot bilens seterygg kun treffer med nederste del, ikke hele ringen. Da blir det ikke stabilt nok.
Dette vil også resultere i at skinnet får en kraftig "bulk" som aldri vil forsvinne ..

Det står følgende på siden til Besafe : "Passer ikke ISOfix."

Mulig det bare gjelder om skal benytte det til liggevinkel.
Takk for tipset, får dra innom babyshop å teste.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

19quiz76

Sitat fra: TS på torsdag 21. november 2013, klokken 21:10
Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 19. november 2013, klokken 00:37

Det står følgende på siden til Besafe : "Passer ikke ISOfix."

Mulig det bare gjelder om skal benytte det til liggevinkel.
Takk for tipset, får dra innom babyshop å teste.

Det stemmer som du antar, gjelder bare hvis du skal utjevne sitte-/vinkel. Som remedium mot Marianergrop i seteryggen; Perfectus ;)

Sitat mail fra kundekonsulent i Besafe:

"Wedgen kan brukes bak frontbøylen slik som du har vist her. Det gjelder både for combi x3 og combi x3 isfofix.

Wedgen kan også brukes for å regulere sitteposisjonen, da legges den under i forkant av stolen. da kan den kun brukes på combi x3 og ikke på isofix."

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

Leif1

Du bør absolutt kjøpe deg et barneseteunderlag og legge under og bak setet i tillegg. Barnas Hus har tror jeg. Ellers kommer du til å få noen helt grusomme avtrykk i det skinnet som aldri går bort.
Konvertitt fra S til X

Kristian O

Sitat fra: Kristian O på fredag 01. november 2013, klokken 21:22
Aha, isofix ja :)
Det er maks 18 kg, så da får eg forsette å vente i spenning på at nokon finn ut korleis det er med større bilstoler. Uansett vil eg finne ut dette sjøl 23.11. Da er det prøvekjøring. Gleder meg! :)

Da er vi ferdig med prøvekjøring (  ;D ;D ;D ), og for å svare på mitt eget spørsmål:
Det er mulig å feste forankringsseler til bilstol i skinnene til framsetene, men det er trangt.
Ganske likt måten det må gjerast på i Ford SMax. Det må lirkes for å få selene under skinnene.
Må sei at eg vart svært letta. Hadde ikkje dette gått, hadde det nok vært uaktuelt med TMS for oss.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

krister461

Spørsmål: Er det bare en 12v kontakt? Blir strømmen på eller kuttes den når bilen låses?

Greit at ungene kan se på dvd mens far handler... :-)

Dvergen196

Noen som har funnet en god metode å feste ipad på baksetet (nakkestøtten)?
Jeg har en brukt en universal nettbrettholder med stropp på min nakkestøtte og det fungerer greit men nakkestøtten på baksetet er for liten til den løsningen :(
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Øyvind.h

Sitat fra: Dvergen196 på lørdag 28. desember 2013, klokken 22:00
Noen som har funnet en god metode å feste ipad på baksetet (nakkestøtten)?
Jeg har en brukt en universal nettbrettholder med stropp på min nakkestøtte og det fungerer greit men nakkestøtten på baksetet er for liten til den løsningen :(
Er det av denne typen?
http://www.amazon.com/Griffin-Technology-Cinema-Seat-iPad/dp/B0040IEIII/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1361951679&sr=8-1&keywords=cinemaseat+2

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

19quiz76

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 28. desember 2013, klokken 22:48
Er det av denne typen?
http://www.amazon.com/Griffin-Technology-Cinema-Seat-iPad/dp/B0040IEIII/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1361951679&sr=8-1&keywords=cinemaseat+2

Chatet med kundesupport der, ville høre om de hadde krasjtestet dette produktet. Det hadde de ikke, så ingen vet helt hvordan disse vil oppføre seg ved en kollisjon/rundvelt. Mye hodeskader forårsakes av løse gjenstander i kupeen, og en ipad på 3-400 gram kan fort bli en mange kilos giljotin i høyhastighetskræsj. Ikke noe jeg vurderer for mine barn..

Dvergen196

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 28. desember 2013, klokken 23:06

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 28. desember 2013, klokken 22:48
Er det av denne typen?

Chatet med kundesupport der, ville høre om de hadde krasjtestet dette produktet. Det hadde de ikke, så ingen vet helt hvordan disse vil oppføre seg ved en kollisjon/rundvelt. Mye hodeskader forårsakes av løse gjenstander i kupeen, og en ipad på 3-400 gram kan fort bli en mange kilos giljotin i høyhastighetskræsj. Ikke noe jeg vurderer for mine barn..

Ser poenget ditt, vil det si at du ikke har noen løse gjennstander liggende i bilen din?
En løs mobil o.l kan også drepe, for ikke å snakke om den dårlige løsningen på å beskytte ting som ligger i bagasjerommet på en Tesla. Tviler på bilene blir testet med noe liggende i bagasjerommet. Skjønner selvfølgelig at du ikke vil hive inn en ekstra faktor i bildet :)
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

19quiz76

Har gjort det til en vane ikke å ha mindre gjenstander løst i bilen, ikke medberegnet vesker eller liten sekk. All bagasje legger jeg i bagasjerom(-mene) eller i takboks, unntaksvis en bag/koffert festet med sikkerhetsbelte foran (bak hvis barna ikke er i bilen). I tillegg fester jeg sikkerhetsbelter som ikke er i bruk i baksetet, noe som vil dempe trykket fra bagasje som kommer forover. Absolutt upraktisk av og til, men dette kompromisser jeg ikke på - ville ikke klart å leve med meg selv hvis noe skulle skje og jeg visste jeg kunne sikret familien min bedre..

Hyperstress

Noen som har montert barneseter på treje rad? Altså for å kunne plassere de under 3 år helt bakerst. Vil de da komme høyt nok til å se ut bakvinduet og ha det litt trivelig? Eller er det kanskje ikke mulig å montere pga 5-punktsbelte?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MrDriveby

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. januar 2014, klokken 15:00
Noen som har montert barneseter på treje rad? Altså for å kunne plassere de under 3 år helt bakerst. Vil de da komme høyt nok til å se ut bakvinduet og ha det litt trivelig? Eller er det kanskje ikke mulig å montere pga 5-punktsbelte?

Tror ikke jeg ville satt noen form for barnesete bak av sikkerhetsmessige årsaker. Tenker meg det sikkert er nevnt noe om dette i brukermanualen
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA