Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

ellinger

Sitat fra: glaserud på søndag 08. september 2013, klokken 06:47
Takk for tips, ellinger.

Kommer nok til å teste litt mer og se om jeg får gjort noe med setene. Alternativt får jeg bare la være å bruke isofixen.

:) ;) :)

pej

Støtter opp under Cybex Sirona. Er vel uten tvil kongen av bakovervendte seter. Det at man også kan vir dette til siden hvis man kjører uten barn gjør at man også kan slippe setene forran langre bakover. Anbefales på det varmeste.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Lacaixxa

Må bare si meg enig her. Har det forferdelige besafe izi kid x3 isofix i min 3-serie. Umulig å ta inn og ut, samtidig som det ødelegger baksetet.

Har kjøpt Cybex Sirona til Teslaen. I mens gjør det en god jobb i BMW'en som endelig får puste litt. Genial snu setet funksjon som gjør hverdagen litt lettere - og minstemann litt gladere.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Cowboystrekk

Noen her som har testa bakovermonterte seter uten isofix? Så en hadde testa det i en annen tråd, men mulig flere har her og funnet løsninger?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

krister461

Er det noen som har montert DVD-spiller til barna i bilen?

Jeg har i dag en Nextbase click som fungerer supert (for en forovervendt og en bakovervendt unge). Disse festes med borrelås, men ser det kan bli vanskelig å få til i Teslaen:
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/uk-electronics/product_content/Nextbase/click7duobesidemount._V207734022_.jpg

Noen som har noen fungerende løsning for DVD-spillere?

Ser jo at den ene 12V vil gå med til dette, så vi voksne får nøye oss med treig USB-lading... :S

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Oreo

Sitat fra: krister461 på onsdag 18. september 2013, klokken 17:59

Jeg har i dag en Nextbase click som fungerer supert (for en forovervendt og en bakovervendt unge). Disse festes med borrelås, men ser det kan bli vanskelig å få til i Teslaen:
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/uk-electronics/product_content/Nextbase/click7duobesidemount._V207734022_.jpg

Ser jo at den ene 12V vil gå med til dette, så vi voksne får nøye oss med treig USB-lading... :S
Spurte om det samme i en annen tråd (3.parts utstyr til TMS tror jeg?).
Et forslag var kraftig dobbeltsidig borrelås. Hm, jeg ble litt skeptisk til å begynne å klistre tape på seteryggen. Fler forslag mottas med takk. Helst før neste helg da jeg skal på langtur.... ???
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

fredag

Sitat fra: Oreo på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:48

Et forslag var kraftig dobbeltsidig borrelås. Hm, jeg ble litt skeptisk til å begynne å klistre tape på seteryggen. Fler forslag mottas med takk. Helst før neste helg da jeg skal på langtur.... ???

Er det noen som har funnet en løsning for å feste iPad for barna, enten for barn i baksetet eller i 3. rad bakovervendte setene? Dobbeltsidig tape er ikke en sikker løsning i tilfelle kollisjon.

Skal også på tur i høstferien med både barn og Tesla.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

19quiz76

Sitat fra: fredag på tirsdag 24. september 2013, klokken 13:15

Er det noen som har funnet en løsning for å feste iPad for barna, enten for barn i baksetet eller i 3. rad bakovervendte setene? Dobbeltsidig tape er ikke en sikker løsning i tilfelle kollisjon.

Mener jeg har sett et futteral med stropper som går bak nakkestøtten, klistres sammen med borrelås. Usikker på hvordan det funker på Teslas løsning uten "stenger" på nakkestøttene, men skal prøve å finne ut hva det het.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

krister461

Jeg vurderer to løsninger p.t.:

1. Feste ene borrelåsen fra Nextbase click rundt nakkestøtten og forlenge den andre med mer borrelås eller stropp slik at den festes under setet e.l.

2. Finne et sugekopp-feste for tablets (Nexus 7) for min del og feste i glasstaket. Viktig at dette i så fall er kollisjonstestet og langt nok slik at det kommer ned i riktig høyde for barna.

19quiz76

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 24. september 2013, klokken 15:50

Mener jeg har sett et futteral med stropper som går bak nakkestøtten, klistres sammen med borrelås. Usikker på hvordan det funker på Teslas løsning uten "stenger" på nakkestøttene, men skal prøve å finne ut hva det het.

Fant det:

http://cdon.no/elektronikk/griffin_cinema_seat_for_ipad_2_-_3_%26_4_-_black-23739455
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

krister461

Fant du en løsning til høstferien?

Andre som har funnet en løsning på feste av DVD-spillere eller tablets?

Flyvern

Krister, hva med denne:
http://www.mobizmag.no/2012/08/28/ny-ipad-holder-til-kidsa-og-svigermor-i-baksetet/

Har Nexus 7 tablets som jeg skal bruke i Teslan. De har ikke 3G, kun WiFi, men det finnes en elegant løsning hvis ungene vil se på noe som krever nettilkobling. Hvis telefonen din har mulighet for "delt internett" (dvs den tar i mot på 3G og sender videre på WiFi), så kobler du nettbrettet på den. Og har brettet bluetooth, sender du lyden til Teslan og får veldig bra lyd til ungene. Blir det for mye lyd for de som sitter foran, fader du lyden bakover. Har testet dette og det blir veldig bra og morsomt for de små.
Multi-Rød Model S 85

krister461

Takk for tips, men problemet er at TMS ikke har nakkestøtter som er separate fra setet. Derfor vil vel dette festet fungere like dårlig som de andre alternativene?

Flyvern

Neida, dette har en stropp som kan festes rundt den integrerte hodestøtten. Det synes ikke på dette bildet, men jeg har sett en mer detaljert beskrivelse og bilder av baksiden et eller annet sted.
Multi-Rød Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA