Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 20. oktober 2013, klokken 01:08
2 år 8 mnd, ganske lang og godt kledd om dagen. Må brette henne i to og sette henne inn med rompa først eller stupe henne inn med hodet først. Blir alltid litt kløn, men kanskje man får teken etter hvert ;)
Da er vi i akkurat samme situasjon
Godt små barn er myke... ::)
Jeg prøver med IZIen et par mnd, så får vi se.
Det blir nok 3.rad på småturer til og fra barnehagen. Da samles søla der  ;)
Sidestøtte er det dårlig med på 3.rad, men ellers trygt. 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

19quiz76

Husker ikke hvilken alder/høyde 3.rad-setene er beregnet for, men synes å huske at barnet må være noe eldre enn 2-3 år?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

JohanH

Øyvind.h

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 19. oktober 2013, klokken 20:59
Etter å ha brukt Besafe'n med isofix noen dager nå, er jeg ikke i tvil om at Cybex Sirona er et bedre valg for Model S. Er utrolig trangt å få ungen inn i setet pga lav takhøyde, Sironaen vil nok funke bedre ettersom man kan vri setet 90 grader når man plasserer barnet.
Jeg kikket på Cybex Sirona, men har foreløpig stått over fordi det ser ut til at barnet får dårlig plass til bena? Liker innlastings-funksjonen, men om setet kommer for nære seteryggen får hun ikke strukket på bena.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JohanH

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 20. oktober 2013, klokken 17:32
Etter å ha brukt Besafe'n med isofix noen dager nå, er jeg ikke i tvil om at Cybex Sirona er et bedre valg for Model S. Er utrolig trangt å få ungen inn i setet pga lav takhøyde, Sironaen vil nok funke bedre ettersom man kan vri setet 90 grader når man plasserer barnet.
Jeg kikket på Cybex Sirona, men har foreløpig stått over fordi det ser ut til at barnet får dårlig plass til bena? Liker innlastings-funksjonen, men om setet kommer for nære seteryggen får hun ikke strukket på bena.

Jeg har setet. Litt enig med deg der, men BeSafe er ikke bedre. Om man nå skal ha barna bakovervendt til de fyller 4 så blir det veldigt trangt for dem hvilket sete du enn har. Jeg har snudd min 3-åring fremover.

Lacaixxa

Sitat fra: JohanH på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:22

Jeg har setet. Litt enig med deg der, men BeSafe er ikke bedre. Om man nå skal ha barna bakovervendt til de fyller 4 så blir det veldigt trangt for dem hvilket sete du enn har. Jeg har snudd min 3-åring fremover.

Veldig fornøyd med Sirona til min 1 åring kontra BeSafe setet.

Tenker at det kanskje ikke er bra nakkemuskelaturen til barna og sitte bakovervendt for lenge i TMSP;)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

19quiz76

Man har ikke klart å påvise at dette er til verken skade eller ubehag for barn opp til 4 år (se side 4):

http://www.tryggtrafikk.no/filestore/Tryggestbakovervendt.pdf

Det er for øvrig svært få gode argumenter for ikke å la barn sitte bakovervendt frem til 4 år/25 kg etter min mening.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:22

Har Britax Max-way, og det klarer jeg å få plassert vesentlig lenger unna bakseteryggen enn jeg ville fått til med Sirona setet (ut fra bilder jeg ser!). Men jeg må bruke små sjakler for å få festet stroppene i seteskinnene. Datteren min fyller 2 år om en ukes tid, og hun skal ikke bli veldig mye lenger i bena før hun ikke har noe støtte under lårene. I Cybex Sirona klarer jeg ikke se at hun skulle fått noe støtte under lårene i det hele tatt.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 21. oktober 2013, klokken 00:47

Man har ikke klart å påvise at dette er til verken skade eller ubehag for barn opp til 4 år (se side 4):

Det er for øvrig svært få gode argumenter for ikke å la barn sitte bakovervendt frem til 4 år/kg etter min mening.
Bøyde ben kan hun nok leve fint med, men når hun ikke får noe støtte under lårene blir jeg mer skeptisk. Men nå har hun grei plass til bena med Britax Max-way, så det hadde mest vært et tema om jeg hadde byttet til Cybex Sirona.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kristian O

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 21. oktober 2013, klokken 00:47

Det er for øvrig svært få gode argumenter for ikke å la barn sitte bakovervendt frem til 4 år/kg etter min mening.

Helt enig! Vi har hatt et mål om å ha våre barn bakover til de er 25 kg siden ingen bakovervendte bilstoler på markedet har høyere maksvekt, men med Tesla kan man faktisk ha de bakover til de er 35 kg :)
Jeg bruker dette for alt det er verdt i min kamp for å overbevise samboeren om at vi bør kjøpe TMS :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

plvr

Sitat fra: Kristian O på mandag 21. oktober 2013, klokken 08:48
Jeg bruker dette for alt det er verdt i min kamp for å overbevise samboeren om at vi bør kjøpe TMS :)

Da er vi to!  :)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Sjøhyene

Vi byttet til framover-vendt når vår eldste var ca 3 år. Føler at dette er ganske passe alder.
Begynte virkelig å bli en utfordring mot slutten å få "trykket" henne på plass i bakovervendt sete. Virker også som hun trives mye bedre fremover vendt. Skal ikke undervurdere heller hvor trafikkfarlig det er med utålmodige og skrikende unger i baksete. :P Sånn at selv om det teoretisk er optimalt med bakovervendt fram til ca 4, er det andre ting som spiller inn og.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kjelli

Hos oss skal det bli fantastisk deilig å slippe barnesete og bare bruke tredje seterad. Har en 3 åring og en 7 åring som vi tror kommer til å storkose seg der bak i sammen. Der kan de sitte til de er maks 150cm eller 35 Kg tunge, som er noen år til heldigvis. Denne løsningen var en av de mange tingene som gjorde valget lettere.

19quiz76

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 21. oktober 2013, klokken 10:36
Vi byttet til framover-vendt når vår eldste var ca 3 år. Føler at dette er ganske passe alder.
"Føler" at jeg ikke kan la dette stå uimotsagt - se PDF i min post litt lenger opp.
Man reduserer risiko for alvorlig skade og død ved kollisjon med inntil 90%, andre som leser dette får vurdere om det å snu sitt barn er verdt denne risikoen.

Kristian

Sitat fra: Kjelli på mandag 21. oktober 2013, klokken 10:48
Hos oss skal det bli fantastisk deilig å slippe barnesete og bare bruke tredje seterad. Har en 3 åring og en 7 åring som vi tror kommer til å storkose seg der bak i sammen. Der kan de sitte til de er maks 150cm eller 35 Kg tunge, som er noen år til heldigvis. Denne løsningen var en av de mange tingene som gjorde valget lettere.
Bare vær oppmerksom på at noen kan lett bli bilsyke av å sitte slik. Mine jublet av glede og jeg ble oppmuntret til litt "tøysekjøring", noe som med førte at min 5 åring ble kjapt bilsyk. Noe som igjen medførte at han ikke ville sitte der lenger. Er nå igang med ny opptrapping, men kjører kun rolig og da går det bra. Så mitt tips er, ta det med ro HELE tiden, så går det nok bra!!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA