Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

TesLars

Jeg vil helst unngå stropper da jeg ikke synes dette er et vakkert syn. I og med at baksiden på setene er av plast satser jeg på å finne en holder som festes med dobbel-sidig teip.
Oslo
Black Model S

krister461

Sitat fra: Flyvern på mandag 14. oktober 2013, klokken 22:37
Neida, dette har en stropp som kan festes rundt den integrerte hodestøtten. Det synes ikke på dette bildet, men jeg har sett en mer detaljert beskrivelse og bilder av baksiden et eller annet sted.
Jeg er fortsatt spent på hvor godt den stroppen holder - er redd den sklir oppover. Og, spesielt på baksetet da minstemann fortsatt sitter bakovervendt. Kom gjerne tilbake med rapport om du prøver disse.

Det hadde vært kjekt å brukt et par tablets og sluppet strømledning, men synes samtidig det er praktisk med fjernkontroll og at ungene har mulighet til å se samme film slik at vi slipper to forskjellige lydkilder. :)

krister461

Sitat fra: TesLars på mandag 14. oktober 2013, klokken 23:19
Jeg vil helst unngå stropper da jeg ikke synes dette er et vakkert syn. I og med at baksiden på setene er av plast satser jeg på å finne en holder som festes med dobbel-sidig teip.
Deg om det. For meg så er det viktig at skjermen ikke smeller i hodet på ungene ved en eventuell kollisjon...

Veggen

Takk for tips!
Den der så veldig praktisk ut, ungene har slitt med å få satt i beltene selv.

Men er den ikke litt lang?
Ser beltet går 90 grader rett inn, er det stramt nok slik at setet ikke kan bevege seg frem og tilbake?

Sjøhyene

Sitat fra: Veggen på onsdag 16. oktober 2013, klokken 22:39

Ser beltet går 90 grader rett inn, er det stramt nok slik at setet ikke kan bevege seg frem og tilbake?

ja, godt observert! Setet vil jo neppe sitte like godt fast med en sånn forlengelse. Særlig sideveis bevegelse inn mot midtsetet vil den jo være mer sårbar for. Eller?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Sualc

Hvor har du kjøpt denne "forlengeren"? Link?
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

krister461

Sitat fra: Sualc på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:20
Hvor har du kjøpt denne "forlengeren"? Link?
Han har jo link i posten med bildene...

JohanH

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 17. oktober 2013, klokken 07:56
Sitat fra: Veggen på onsdag 16. oktober 2013, klokken 22:39

ja, godt observert! Setet vil jo neppe sitte like godt fast med en sånn forlengelse. Særlig sideveis bevegelse inn mot midtsetet vil den jo være mer sårbar for. Eller?

Enig i det, men som blue85 sier så sitter setet med IsoFix. Det er også bra fordi setet sitter på plass selv uten barn i, d.v.s. et tomt sete vil ikke fly rundt i kupen ved evt. kollisjon.

Sjøhyene

Sitat fra: JohanH på torsdag 17. oktober 2013, klokken 16:08
Enig i det, men som blue85 sier så sitter setet med IsoFix. Det er også bra fordi setet sitter på plass selv uten barn i, d.v.s. et tomt sete vil ikke fly rundt i kupen ved evt. kollisjon.

ah, glemte isofix ja. Har ikke det i nåværende bil så er vant til at det er beltet som gjør hele jobben med å holde sete på plass ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

trygvelo

19quiz76

Etter å ha brukt Besafe'n med isofix noen dager nå, er jeg ikke i tvil om at Cybex Sirona er et bedre valg for Model S. Er utrolig trangt å få ungen inn i setet pga lav takhøyde, Sironaen vil nok funke bedre ettersom man kan vri setet 90 grader når man plasserer barnet.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

TS

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 19. oktober 2013, klokken 20:59
Etter å ha brukt Besafe'n med isofix noen dager nå, er jeg ikke i tvil om at Cybex Sirona er et bedre valg for Model S. Er utrolig trangt å få ungen inn i setet pga lav takhøyde, Sironaen vil nok funke bedre ettersom man kan vri setet 90 grader når man plasserer barnet.

Hvor stort er barnet?   
Har selv IZIkid3 ISO , men har ikke flyttet det over i Teslaen ennå.  Har bare testet det uten barn..  Hun elsket 3.rad eller bilen, og begynte å hyle hver gang hun måtte sitte i fossilen til og fra barnehagen etterpå..  "Vil ha den nye bilen" ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

19quiz76

2 år 8 mnd, ganske lang og godt kledd om dagen. Må brette henne i to og sette henne inn med rompa først eller stupe henne inn med hodet først. Blir alltid litt kløn, men kanskje man får teken etter hvert ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA