Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

Gikken

Sitat fra: ellinger på onsdag 28. august 2013, klokken 20:46
4 åringen og 9 åringen satt perfekt på 3 rad da denne er ment for kun 3-12år.

Akkurat dette må jeg innrømme at jeg er litt spent på. Vi prøvde å ha begge våre barn i de bakovervendte setene på en prøvetur i sommer. 15 minutter gikk fint og var ganske så eksotisk for de, så til småkjøring er det jo bare gøy. Men hvordan vil en 3-timers tur vil være, med litt for aktiv kjøring, null lufting og bakovervendt sittestiling? Sånt blir det fort stygge scener av baki der er jeg redd for.
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

ellinger

Sitat fra: Gikken på onsdag 28. august 2013, klokken 21:35

Akkurat dette må jeg innrømme at jeg er litt spent på. Vi prøvde å ha begge våre barn i de bakovervendte setene på en prøvetur i sommer. 15 minutter gikk fint og var ganske så eksotisk for de, så til småkjøring er det jo bare gøy. Men hvordan vil en 3-timers tur vil være, med litt for aktiv kjøring, null lufting og bakovervendt sittestiling? Sånt blir det fort stygge scener av baki der er jeg redd for.

Ja den ser jeg også, men nå er mine barn den typen som alltid skal sitte "feil vei" på bussen, toget, bobilen og i båten. De sitter med gameboyen eller ipaden stort sett på hver eneste langtur. Jeg tror nok det er veldig individuelt fra familie til familie. Blir nok uansett en del tissepauser med så mange i bilen ;). Men ser utfordringen. De satt iallefall veldig godt i stolene. Virket trygt og klart en bonus at de digga å se på bilene bak.

JohanH

Hei alle sammen, dette er mitt første innlegg og da passer det perfekt å kommentere denne.

Jeg har 5 barn og har bestilt Model S P85+.
Barna er 14, 9, 4, 2 og straks nyfødt.
Jeg er selv stor og 193cm og kona er liten ;)
Vi fikk veldig god hjelp på Alna og testet den blå med 3 seterad.
For vår familie var denne bilen helt perfekt.
Vi satt et Cybex Sirona i midten og et Besafe Izi Go bak fruen på passasjer siden.
14 åringen satt perfekt bak meg. Bilen med skiboks på taket er en drøm for en storfamilie som oss. Vogna gikk i frunken og baggasje i skiboksen.
Tro det eller ei, men vi har følelsen av at det faktisk var mer plass i denne enn i Mitsubishi Outlanderen vi holdt på å kjøpe.
Håper denne ga alle med stor familie et lite håp.
Cybex Sirona var den beste barnestolen de hadde sett på Alna ifølge selgerne der. De mente den var som skapt for bilen. Den er forøvrig på kampanje hos alle Barnas Hus til 3499,- denne uka. Kanonsete for 9mnd og oppover. Kan både brukes bakover og fremover.

Jeg kjøpte Cybex Sirona igår til min yngste som er 14 mndr! Konge stol, kan snus 360 grader d.v.s. både fremover, bakover samt 90 grader til siden da du skal ta barn inn/ut. Kan legges godt bak (soving). Ikke svær base som f. eks. BeSafe. Fin design. Isofix montering for såvel bakover som forovervendt posisjon. Etter min mening det absolutt beste sete jeg noensinne sett. Godkjent opp til 18 kg (3-4 år). Løp og kjøp! De har 8 st igjen på Barnas Hus Krokstadelva i hvert fall, sikker masse på Sandvika storsenter også.

ellinger

Sitat fra: JohanH på onsdag 28. august 2013, klokken 22:18
Hei alle sammen, dette er mitt første innlegg og da passer det perfekt å kommentere denne.

Jeg har 5 barn og har bestilt Model S P85+.
Barna er 14, 9, 4, 2 og straks nyfødt.
Jeg er selv stor og 193cm og kona er liten ;)
Vi fikk veldig god hjelp på Alna og testet den blå med 3 seterad.
For vår familie var denne bilen helt perfekt.
Vi satt et Cybex Sirona i midten og et Besafe Izi Go bak fruen på passasjer siden.
14 åringen satt perfekt bak meg. Bilen med skiboks på taket er en drøm for en storfamilie som oss. Vogna gikk i frunken og baggasje i skiboksen.
Tro det eller ei, men vi har følelsen av at det faktisk var mer plass i denne enn i Mitsubishi Outlanderen vi holdt på å kjøpe.
Håper denne ga alle med stor familie et lite håp.
Cybex Sirona var den beste barnestolen de hadde sett på Alna ifølge selgerne der. De mente den var som skapt for bilen. Den er forøvrig på kampanje hos alle Barnas Hus til 3499,- denne uka. Kanonsete for 9mnd og oppover. Kan både brukes bakover og fremover.

Jeg kjøpte Cybex Sirona igår til min yngste som er 14 mndr! Konge stol, kan snus 360 grader d.v.s. både fremover, bakover samt 90 grader til siden da du skal ta barn inn/ut. Kan legges godt bak (soving). Ikke svær base som f. eks. BeSafe. Fin design. Isofix montering for såvel bakover som forovervendt posisjon. Etter min mening det absolutt beste sete jeg noensinne sett. Godkjent opp til 18 kg (3-4 år). Løp og kjøp! De har 8 st igjen på Barnas Hus Krokstadelva i hvert fall, sikker masse på Sandvika storsenter også.

Gratulerer med nytt sete :)
Ja det er helt konge.
Vi har 2 stk. En ny oppgradert og fjorårets uten så høy rygg og brødsmulebeskytter :D
Gutta på Alna blei så imponert av det sete at de sa til meg at de skulle anbefale det til alle som spurte om løsninger til barnesete. Vrir man det 90grader kan man jo nesten danse forbi og inn i midtsete.

Cowboystrekk

Imponert over deg med 5 barn! Men blir ikke 9-åringen ganske fort for lang for å sitte bakerst? 135 er vell høyeste anbefalte lengde.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ellinger

Sitat fra: taraquin på torsdag 29. august 2013, klokken 06:58
Imponert over deg med 5 barn! Men blir ikke 9-åringen ganske fort for lang for å sitte bakerst? 135 er vell høyeste anbefalte lengde.

Takk for det :)
Hun er 122cm nå og merket ikke noe som helst problem. Jeg kjenner ikke til om det er noe maks høyde.
Kun at gutta på Alna smilte når de forsto at bilen rommet så mye

Cowboystrekk

Det står 135 cm i manualen mener jeg å huske, er vell for å unngå at de skaller i bakruta ved påkjøring bakfra tror jeg...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Spooz

Flere enn meg som sliter med bakovervendt barnestol i midtre sete 2.seterad? Setebeltet er rett og slett for kort. På sidene går det bra. Jeg måtte bokstavelig talt sette meg i stolen for å klemme beltet rundt. Stolen er en standard MaxiCosi for babyer (uten base).

TS

Sitat fra: Spooz på fredag 06. september 2013, klokken 20:55
Flere enn meg som sliter med bakovervendt barnestol i midtre sete 2.seterad? Setebeltet er rett og slett for kort. På sidene går det bra. Jeg måtte bokstavelig talt sette meg i stolen for å klemme beltet rundt. Stolen er en standard MaxiCosi for babyer (uten base).
Har ikke fått bilen, men det står i manualen at det midtre er Universalt
, men for fremre passasjerersete er ditt (og mitt) spesielt oppført som kompatibelt.  De har tydeligvis testet det i bilen. 
L: Suitable for these particular child restraints - Maxi-Cosi Cabrio/Cabriofix E4 044435

Selv vil jeg bruke Familyfix ISOfixbase som gjør det sikrere og mer bekvemt, men det kan vel ikke brukes i det midtre setet på 2.rad
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ohh

Sitat fra: TS på fredag 06. september 2013, klokken 21:08
, men for fremre passasjerersete er ditt (og mitt) spesielt oppført som kompatibelt.  De har tydeligvis testet det i bilen. 
L: Suitable for these particular child restraints - Maxi-Cosi Cabrio/Cabriofix E4 044435

Selv vil jeg bruke Familyfix ISOfixbase som gjør det sikrere og mer bekvemt, men det kan vel ikke brukes i det midtre setet på 2.rad
Så vidt jeg har skjønt, så kan du det. Men du kan ikke bruke det samtidig med ISOFIX festet bak fører.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

TS

Sitat fra: ohh på fredag 06. september 2013, klokken 23:46
Sitat fra: TS på fredag 06. september 2013, klokken 21:08

Så vidt jeg har skjønt, så kan du det. Men du kan ikke bruke det samtidig med ISOFIX festet bak fører.

Ja, du har rett. Det står klart og tydelig i manualen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

glaserud

Monterte to isofix-seter i går. Britax Kidfix. Disse passer ikke/svært dårlig. Får ikke til å feste setebeltene pga isofix-festene er for brede :(
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

JohanH

Det finnes en slags forlengere, dvs skjøt, som skjøter mellom "hun" kontakten nede ved bilens sete og "han" kontakten på selve beltet. Kanskje en løsning det? Mitt sete som bruker bilens belte (Cybex) er ikke for bredt, men det er litt plundrete, jeg må lene meg veldig over gutten min. "Hun" festet på bilen sitter veldig dypt ned der bilens sete og rygg møtes. Tror jeg skal se litt på en slik forlenger/skjøt.

ellinger

Sitat fra: glaserud på lørdag 07. september 2013, klokken 17:39
Monterte to isofix-seter i går. Britax Kidfix. Disse passer ikke/svært dårlig. Får ikke til å feste setebeltene pga isofix-festene er for brede :(

Hei,
Nå skal ikke jeg erte fordi jeg har barneseter og ikke du, men jeg har akkurat samme setet til min på 4.
Kidfix har jeg sliti med i Volvoen også.
Fikk den heller ikke til å samarbeide med TMS, så var derfor jeg ble glad når hun trivdes i 3 seterad.
Men jeg har et lite tips om du er avhengig av barnesete og ikke MÅ ha isofix.
Jeg kjenner jo ikke alderen på barna dine.
Volvo har et nytt sete som er todelt.
Det er en pute med løs rygg.
Denne passer iallfall perfekt i TMS og når barnet vokser kan du fjerne ryggen.
Mener det kosta rett under 1000 og er veldig fint til barn.
Bare et lite tips om du skulle stå fast.
Passer perfekt i midten om du har et isofix ved siden av bak passasjer.

glaserud

Takk for tips, ellinger.

Kommer nok til å teste litt mer og se om jeg får gjort noe med setene. Alternativt får jeg bare la være å bruke isofixen.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA