Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Vi har 3 barn på 7,5 og 1. De sitter i en bakovervendt stol med isofix og 3 forovervendte av en litt smalere type, men en trygg stol ifølge tester. Den ene barnevogna går i frunken (OTH urban jungle). Vi dro på langtur i fjor sommer med hele familien, hadde med vogn og masse bagasje, kjørte nesten 300 mil gjennom Norge, Danmark og Sverige. En aldeles utmerket familiebil :) Det er få biler vi greier å få de 3 barnestolene inn i bredden i baksetet, men TMS fiksa saken :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Dulle76

Får selv en knøtt innen tre-fire uker, og jeg har da ingen planer om å selge gobilen, selv med tre barn fra før... (en av de to elsdte må ta bussen fremover...  :P )
Det er MASSER av plass til alt du trenger til en liten en i bilen... Barnevogner er jo så sammenleggbare som det går an om dagen, de tar ikke mye plass...

Lykke til :)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

tkjoerlaug

Det er i hovedsak kun to/tre/fire ting som kan gi deg problemer med barn i bil.

1. Får du med barnevogn i bagasjerommet
2. Får du plass i passasjersetet foran med bakovervendt sete nr. 2 (dvs det man bruker fra 1-4 år, ikke baby-setet)
(3. Ikke aktuelt for deg enda, men får du plass til 3 barneseter i bredden bak)
(4. Lading)

Ang, barnevogn så får jeg lett plass til Simo barnevogn i bagasjerommet, som trolig er den største og tyngste du får kjøpt (vi kaller den bare for tirpitz-vogna). Vi har D-modell med front-motor, men du som har P85 har i tillegg en kjempestor frunk til å lagre ting i når bagasjerommet er fullt. Akkurat det gjør at Tesla er mer egnet som barnebil, da du fortsatt har bagasjeplass når du har fylt opp bagasjerommet med barnevogn. Blir det problem med bagasje på langtur, så kan du bare kjøpe en takboks i stedet for ny bil.

Ang. barnesete, så er sete nr. 2 ofte et problem for passasjersetet foran. Etter de vokser ut fra baby-setet, skal de sitte bakovervendt til de er 3-4 år gammel. Dette er nokså stort og passasjersetet må flyttes langt frem som kan gi plassproblemer. Jeg hadde Volvo V70 før jeg fikk Tesla, og vurderer comfort i forsetet til å være omtrent tilsvarende eller noe bedre i Tesla med stort bakovervendt sete bak.

Tredje problematikk er dersom du får tre små-rollinger som alle krever barnesete bak, der tror jeg du vil kunne få problemer med tesla, men dette er neppe aktuelt.

Fjerde problem er evt. lading på langtur, men her opplever jeg det som at barna trenger mer "lading" og pause enn bilen. Jeg har aldri opplevd å måtte vente på bilen, kun på at barn skal spise ferdig eller gå på do etc.

thawi

Sitat fra: Brede på mandag 04. april 2016, klokken 12:09
Jeg trenger noen beroligende kommentarer her!

Vi har 2 små, en på fire år og en på 4 mnd, og har hatt Tesla i 2 år nå. Dette har gått veldig bra med tanke på plass. Før det første er det vesentlig mer benplass en i vår forrige bil (Volvo V50). Der kunne ikke jeg sitte i passasjersetet med barnesetet bak meg, det er ikke noe problem i Model S'en.

Vi har en ganske stor barnevogn som er med på tur, men selv med den får vi plass til alt vi trenger. Og jeg må innrømme at vi er veldig dårlig til å pakke effektivt. Det meste blir med. Frem til vi fikk nummer 2 fikk vi pakket med oss alt vi trengte (inkludert stor barnevogn) uten å ta ut hattehyllen.

Jeg kan ikke tenke meg at noen blir nødt til å kjøpe S-Max fordi de får sitt første barn.

Forøvrig, siden folk tydeligvis liker å erte deg med S-Max: http://www.abcnyheter.no/motor/2015/04/27/222885/smart-familiebil-har-blitt-enda-mer-attraktiv
Der står det at S-Max har 700 liter baggasjeromskapasitet med 5 seter. Tesla har 744,7 liter bak og 150 liter foran (om du ikke har firehjulstrekk). Så om du er ute etter mest mulig baggasjeromskapasitet ville jeg ikke byttet ut Teslaen med en Ford S-Max ;-)

Kvark

Sitat fra: Brede på mandag 04. april 2016, klokken 12:09
Jaja, etter 13 år samboerskap og egotrip ser det ut vi har produsert noe som skal bli en liten krabat til høsten.

Etter gratulasjoner, klemmer og gråt er den mest populære reaksjonen: "Håhå! Nå må dere bytte ut Teslaen!!"
Helt utrolig hvor mange ganger jeg har hørt dette den siste uka..
Enten så har folk lite forståelse for bagasjeromsplass i bilen, eller så krever et barn noe helt utrolig med plass?

Jeg vet det meste om Model S, men stort sett ingenting om barn så da blir jeg litt usikker.
Flere hevder blant annet at vi aldri kommer til å få plass til barnevogn i "sportsbilen"..
En kollega begynte å reklamere for Ford S-Max i går Jeg vil ikke ha S-Max.......  :-[

Jeg trenger noen beroligende kommentarer her!

(Svigermor trodde forresten at Model S var todørs.. Etter selv å ha sittet i baksetet ved flere anledninger.  ::) )

Vi har en emmaljunga-ett-eller-annet, og den er stor. Ikke noe problem å ta med i bagasjerommet.
Det er bare i starten behovet for ordentlig barnevogn er der.
Vi kjører rundt med trille permanent i frunken. 85D. Emmaljungaen står nå permanent i barnehagen.
S85D

MrUnderhill

Vi kjøpte Model S når vi gikk fra 2 til 3 barn, så bilen ble kjøpt fordi vi trengte en stor familiebil.

Bagasjerommet har ganske stor grunnflate (1,2m x 1 m), og jeg tror du skal lete lenge før du finner en barnevogn du ikke får plass til der... Det er plass til 3 barneseter i baksetet, men kun hvis du ikke bruker ISOfix. 1 barnesete er det god plass til :-)

Øyvind.h

Tipper folk tror Tesla=Roadster Brede. Ellers hadde aldri prestert å si at Tesla ikke fungerer som familiebil.

Sommeren 2014 kjørte vi til Danmark. 2 voksne, 3 barn og takboksen ble igjen hjemme.

I påsken dro vi 2 voksne og 4 barn til Trondheim. Med takboks som var pakket veldig ineffektivt. Hadd blant annet med barnevogn, sparkesykkel, rugemaskin (til kyllingegg), barnestol pluss klær og annet.

Model S har utrolig god plass, spesielt om man pakker smart.
Med S-Max, caravelle etc ender det bare opp med at man pakker dumt og alt for mye. Fordi man kan.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kristian O

Vi har en treåring og en seksåring. Treåringen sitter i vanlig bakovervendt bilstol bak passasjersetet, seksåringen sitter helt bakerst. Om vi treng meir bagasjeplass rykker seksåringen fram og blir plassert i framovervendt bilstol. Dette går fullstendig smertefritt, så slapp heilt av  :)

I tillegg til TMS har vi en S- Max som bil nummer, men vi tar TMS på ferie til Spania til sommeren. Å kjøre så langt med S- Max er uaktuelt  ;)
Det er fleire barnevogner som fint går nedi frunk, men sjekk før du kjøper.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Toonster

Sitat fra: Kristian O på mandag 04. april 2016, klokken 13:56
Vi har en treåring og en seksåring. Treåringen sitter i vanlig bakovervendt bilstol bak passasjersetet, seksåringen sitter helt bakerst. Om vi treng meir bagasjeplass rykker seksåringen fram og blir plassert i framovervendt bilstol. Dette går fullstendig smertefritt, så slapp heilt av  :)

I tillegg til TMS har vi en S- Max som bil nummer, men vi tar TMS på ferie til Spania til sommeren. Å kjøre så langt med S- Max er uaktuelt  ;)

Litt off t, riktignok... men,
Hvilken rute har dere tenkt dere til Spania og hvor lang tid :)

Sjøhyene

Det fine med Tesla er at vi aldri trenger å fylle plassen foran bena til ungene med handleposer mer når vi skal på hyttetur. Husker når vi hadde den gamle "familievennlige" Saab stasjonsvogna hvordan vi stablet ting i høyden i alle kriker og kroker. Ofte på grensen til det uforsvarlige.
Nå med Teslaen er kupeen fri for løse gjenstander. Alt går i trunk+frunk og ski går på taket. Tidenes familiebil i mine øyne.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

morpheos

Tiltredes. Har to jenter på 3 og 5; godt med plass, sitter mye bedre ift. høyde på vinduene (de ser faktisk noe ut). En utfordring kan være at isofix-festene ligger relativt tett på setebelteklipsen, slik at før jeg kjøpte forlenger til den så var det et !)(!"/#/!" å feste. Vil tro at ett av problemene med sedan og barnevogn ikke er så relevant i Teslaen, dvs. at man ofte må dele vongne i to i stedet for å bare kunne klappe den sammen. Husker i alle fall at det var en relevant problemstilling i en 9-3 Sportsedan med en av de større Emmaljunga-vognene.

Også, sist men ikke minst. SPOTIFY! Skjønner ikke hvordan man har klart seg uten det; særlig i kombinasjonen med at man kan styre all lyden bak; slik at bråket fra Dyrene i Afrika og lignende ikke i like stor grad høres fremme. Det er også en fin kombinasjon med iPad-er i baksetet (SeaSucker anbefales som feste) og da musikk til mor og far fremme. Ganske enkelt genialt.

Kristian O

Sitat fra: Toonster på mandag 04. april 2016, klokken 15:34
Sitat fra: Kristian O på mandag 04. april 2016, klokken 13:56

Litt off t, riktignok... men,
Hvilken rute har dere tenkt dere til Spania og hvor lang tid :)
Veldig OT, men ok  :)
Kjøre fra Ålesunds- området en fredag i Juni, båt fra Larvik lørdags morgen. Hente resten av familien på flyplassen i Alicante natt til onsdag. Ingen andre ruteplaner annet enn det, og for meg virker det som at eg har veldig god tid.
Men retur blir med heile familien, så da trenger vi meir tid. Fortsatt lite detaljer på rute, men vi har tenkt oss innom både Europapark i Tyskland og Legoland.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

jallis

I påsken fant jeg faktisk ut at man til og med får plass til en pulk av typen "Fjellpulken" på tvers i bagasjerommet på en Tesla. Det er ikke mange biler som kan skryte av det samme!

Brede

Takker for mange gode tilbakemeldinger av det positive slaget, da slipper vi å tenke på å bytte ut Teslaen iallefall.  ;D

Nå har jeg trålet gjennom hele tråden her og ser at Cybex Sirona ser ut til å regjere i baksetet på Model S. Gjelder dette fortsatt eller har det kommet noe nytt på markedet det siste halvåret som er bedre?

Cowboystrekk

Vi bruker besafe i-size x1. Den kan ikke snus som sirona, men kan tiltes mer bak og har plass til større barn :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA