Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. mars 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. mars 2014, klokken 08:39
Skulle gjerne satt guttungen helt bakerst, men litt skeptisk siden det ikke er noen nakkestøtte og han er bare akkurat stor nok.

Noen som har funnet noen nakkestøtteløsning e.l.?

Mener det var noe skepsis her tidligere til å sette bernesete i setene bakerst. Om en monterer et sete som det på bildet så burde det vel være safe(?) Hva er eventuelt ikke safe med det? (Godt mulig jeg overser noe vesentlig.)

Jeg forutsetter da at det kan stroppes godt fast i klappsetene, og at 5-punktsselen har godt tilgang slik at det kan strammes normalt rundt barnet.

Det har vel med avstanden til bakdøra/fangeren. Ville ikke gjort det i tilfelle påkjørsel bakfra.

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

19quiz76

Noen som har funnet solskjermer for bakvinduene som passer litt bedre enn disse? [emoji30]

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

rene

Er du gal? Man får et bra firma til å montere solfilm. Å sette noe slike skjermer på en så flott bil gjør vondt å se.

ducktolate

Priceless!
Fikk en god latter der, ikke av bildet, jo litt av det også. Men kommentar etterpå. En grell kontrast til tråden om autopassbrikken som er skjemmende bak speilet i frontruta ;D

Veggen

Nåja, smak og behag.

Bedre med en slik midlertidig løsning som lett tas av etter behov, enn å permanent råne til en flott bil med mørke ruter spør du meg.

ducktolate

Men Tesla har jo kommet med en for bakrute:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/rear-liftgate-sunshade

Siderutene har jo litt annerledes fasong enn vanlige familiefraktere så vanskelig med noe standardløsning. Har sett noe klebrig solskyddsrull som man kan klippe til. Har ikke prøvd og vet ikke hvordan det er å få til å sitte og husker ikke hvor jeg så det.

Ellers så kan du høre med disse om de har noe tilpasset Tesla:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=15338753&sid=xz7dummySes096030

Quintilian

Jeg har noen generiske greier jeg har kjøpt på babybutikk som er helt greie... Det er en sånn "pinne" man monterer øverst med sugekopper og så kan man trekke og rulle ut selve solbeskyttelsen over vinduet... Lite synlig når den ikke er i bruk, og helt greit mot solen.... Selv om den kanskje burde vært noe bredere...

19quiz76

Haha - funksjon foran form denne gangen. Takk for alle tips, går nok for Teslas bakvinduskjerm og de customskjermene fra BS Bildeler :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

rene

Sitat fra: cstromme på lørdag 15. mars 2014, klokken 22:59
Noen her som har Cybex Sirona setet og som kan fortelle meg om man må trekke setet foran langt frem for å få plass til dette?
Alright, bil mottatt i dag før jeg stakk på jobb, og etter at småfolket ga seg for kvelden så fikk far litt tid ute i garasjen.
Jeg henta ut Sirona fra baksetet av Audien og plasserte først beskyttelsesmatta og så Sirona i setet bak førersetet på min Model S. Monteringen gikk greit, noe trangt siden jeg valgte å ha setebeltet koblet i så det ikke skal komme noen varslingslyder pga vekt osv. Ble enda litt trangere pga beskyttelsesmatta, men det gikk nå ganske greit okkesom.
Jeg er ca 180 høy, og sitter verken langt frem eller langt bak vil jeg si. Med Sirona montert bak meg tar det borti når man snur det. Usikker på om dette vil lage noen merker ved bruk, men de få gangene jeg snudde det frem og tilbake nå så kjenner jeg at det tar borti, men ikke slik at man må tvinge/bruke makt for å få det forbi. Skal teste litt mer i morgen når småfolket skal være med på tur. Kan være jeg setter det bak passasjersetet der det er bedre plass siden høna er 10 cm kortere enn meg, men det får vi se.

Quintilian

Husk også at det anbefales at barnesetet enten er i kontakt med forseteryggen ELLER er minimum 20(?) cm unna setet foran, slik at disse ikke slår mot hverandre ved en eventuell kollisjon... Dette stod spesifisert rimelig nøyaktig instruksjonsmanualen til det ene Besafe-setet jeg benytter ...

rene

Det var jo egentlig forståelig, og da er det jo greit. Det er kontakt per i dag, problemet er jo at Sirona svinges 90 grader hver gang småfolket skal ut eller inn, så det kan bli litt gnaging mot forsetet. Kan være jeg legger en beskyttende bit transparent folie akkurat der.

19quiz76

Var på Babyshop og testa barneseter i går, ettersom treåringen har vokst ut av Besafe Izi'en. Har en på 6 mnd som skal ta over det setet, så prøvde Besafe's nye modell Plus ved siden av det. Dette er opp til 25 kg bakovervendt, men tar om mulig enda mer plass enn Izi'en. Så det får ikke plass i midten (langt mindre bak førersetet).

Testet med Besafe Plus i midten og Cybex Sirona bak passasjer - det går, men er tight. Får heller ikke brukt dreiefunksjonen da Plusen sperrer. Totalprisen lander i tillegg på rundt 8.000, så ender nok med å beholde Izi bak passasjer og sette et Britax Max Way i midten, det er smalt og fint. I tillegg passerer det den svenske Plus-testen, som kun gjelder bakovervendte seter.

kristmara

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. mars 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. mars 2014, klokken 08:39
Skulle gjerne satt guttungen helt bakerst, men litt skeptisk siden det ikke er noen nakkestøtte og han er bare akkurat stor nok.

Noen som har funnet noen nakkestøtteløsning e.l.?

Mener det var noe skepsis her tidligere til å sette bernesete i setene bakerst. Om en monterer et sete som det på bildet så burde det vel være safe(?) Hva er eventuelt ikke safe med det? (Godt mulig jeg overser noe vesentlig.)

Jeg forutsetter da at det kan stroppes godt fast i klappsetene, og at 5-punktsselen har godt tilgang slik at det kan strammes normalt rundt barnet.

Hvisa du ser bort ifra Teslas forbud om ekstra sete i barnesetene så hadde det kanskje gått an å bruke bare ryggen til et slikt sete? Med puta får du vel ikke opp den til å kneppe i mellom beina. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med problem med nakkestøtte? Det er vel ikke før ungen er så høy at h*n går over nakkestøtten at h*n ikke har noe bak hodet? Vi har bare dratt ned de plasttingene på selen slik at de er ved skuldrene til ungen. Da føles det som om selen sitter riktig. Men vi har aldri brukt disse setene på lange turer siden de blir kvalme bak der...

Hyperstress

ADVARSEL !!!!

Jeg har nå smertelig fått erfare at barneseter uten isofix i Tesla kan ødelegge seteputene!

Festepunktet til beltet i Teslaen er ikke i overgangen mellom sitte- og ryggpute, men langt nede under setet et sted, og dette er IKKE forenelig med barneseter. (I alle fall ikke izikidx3). Når barnesetet monteres og strammes opp, så blir sitteputa i bilen deformert BIG TIME!

Utrolig irriterende. Håper inderlig at den siger tilbake, men er redd for at den er skadet.. :(

Jeg har ikke lagt merke til det pga at jeg har hatt en beskyttelsesmatte der. Så det i dag da jeg skulle lete etter et eple. Har brukt setet i 4 uker.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA