Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: rene på lørdag 15. mars 2014, klokken 23:21
Minn meg på det om en uke eller halvannen hvis du ikke har fått svar. Finner ut av dette første dagen etter jeg har mottatt bilen.

Will do. :)
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

krister461

Sitat fra: krister461 på søndag 26. januar 2014, klokken 14:47
Sitat fra: krister461 på onsdag 18. september 2013, klokken 17:59
Er det noen som har montert DVD-spiller til barna i bilen?
Jeg bumper denne i tilfelle noen endelig har funnet en god løsning.

At ungene skal holde hver sin tablet er ikke en løsning for min del - jeg har tross alt brukt mye penger på verdens sikreste bil og best-i-test barneseter. ;)
Jeg får vel omsider svare meg selv. Jeg har to stk Nextbase-click DVD-spillere:
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/uk-electronics/product_content/Nextbase/click10besidemount._V207734046_.jpg

Jeg har en unge som sitter fremovervendt og en som sitter bakovervendt. Det var ikke bare bare å montere disse, men til slutt fant jeg en løsning vha stropper under setene.

For fremsete har brukt borrelåsen rundt nakkestøtten og festet disse igjen til noen stropper som går under setet og under festene til førersetet. Det største minuset med denne løsningen er at man må være forsiktig når man justerer setet så det ikke blir for stramt. Men, slik det er nå kan både meg og fruen bruke våres profiler uten problem.

For baksetet har jeg latt stroppene gå rundt hele setet og festet de i borrelåsen på begge sider av baksetet. Dette fungerer greit.

Vedlagte bilder viser oppsettet, men jeg har byttet ut stroppene med noen sorte slik at det ikke er så synlig.

Ikke en super løsning, men den beste og sikreste jeg har funnet så langt. :)

Hyperstress

Sitat fra: krister461 på onsdag 19. mars 2014, klokken 14:20

At ungene skal holde hver sin tablet er ikke en løsning for min del - jeg har tross alt brukt mye penger på verdens sikreste bil og best-i-test barneseter. ;)
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/uk-electronics/product_content/Nextbase/click10besidemount._V207734046_.jpg

Jeg har en unge som sitter fremovervendt og en som sitter bakovervendt. Det var ikke bare bare å montere disse, men til slutt fant jeg en løsning vha stropper under setene.

For fremsete har brukt borrelåsen rundt nakkestøtten og festet disse igjen til noen stropper som går under setet og under festene til førersetet. Det største minuset med denne løsningen er at man må være forsiktig når man justerer setet så det ikke blir for stramt. Men, slik det er nå kan både meg og fruen bruke våres profiler uten problem.

For baksetet har jeg latt stroppene gå rundt hele setet og festet de i borrelåsen på begge sider av baksetet. Dette fungerer greit.

Vedlagte bilder viser oppsettet, men jeg har byttet ut stroppene med noen sorte slik at det ikke er så synlig.

- Du vet at det er fester midt på ryggen på hvert baksete, hvor du kan feste stroppene?
Det er snitt i stoffet, med festebøyle bak, og et merke som indikerer hvor det er.

(I allefall på min bil)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sn0le

@Hyperstress:
Tenker du på de festene for bagasjeromssetene?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cstromme

Minn meg på det om en uke eller halvannen hvis du ikke har fått svar. Finner ut av dette første dagen etter jeg har mottatt bilen.

*minner på*
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Freddan

Sitat fra: krister461 på onsdag 19. mars 2014, klokken 14:20

Jeg har ikke fått teslan enda, men har gode erfaringer med denne i Volvoen (som har samme problem med nakkestøtter bygd inn i setet. Mulig man må stroppe de til gulvet eller undersiden av setet for at de ikke skal skli opp (evt gummiduk fra Biltema / Jula).

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?kp=021402550558&offset=0&id=558&tf=listing.html&katname=Holdere+og+stativ
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

rene

Sitat fra: cstromme på torsdag 20. mars 2014, klokken 12:37

*minner på*
Beklager, får ikke bilen før neste torsdag (27.03), så får ikke flyttet Cybex over før da. Håpet inderlig den skulle være med båten som kom søndag kveld men det var den dessverre ikke.

Hyperstress

Sitat fra: sn0le på onsdag 19. mars 2014, klokken 23:28
@Hyperstress:
Tenker du på de festene for bagasjeromssetene?

Nei tenker på de tre som er merket av på bakseteryggen.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

pej

Jeg har to slike. Får bilen på Torsdag. Planen er å kjøpe noen cm ekstra borrelåsbånd siden denne er i snaueste laget for å nå rundt tror jeg.

http://store.apple.com/no/product/HB908ZM/A/griffin-cinemaseat-for-ipad-mini?fnode=3b
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

19quiz76

Sitat fra: pej på torsdag 20. mars 2014, klokken 15:59
Jeg har to slike. [...]

http://store.apple.com/no/product/HB908ZM/A/griffin-cinemaseat-for-ipad-mini?fnode=3b

Vurderer du dem som sikre mhp ikke å "skytes ut" av lommen ved en evt. kollisjon? Sitter den tight rundt rammen av ipad'en, mener jeg?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

pej

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 20. mars 2014, klokken 19:48

Sitat fra: pej på torsdag 20. mars 2014, klokken 15:59
Jeg har to slike. [...]

Vurderer du dem som sikre mhp ikke å "skytes ut" av lommen ved en evt. kollisjon? Sitter den tight rundt rammen av ipad'en, mener jeg?

Ja definitivt. De må tas ut fra toppen og jeg må streve for å få de ut. Faktisk litt vel trange, men når vi er på tur tar jentene med seg hele holderen så fungerer den som en buffer mot støt osv også. Kjempefornøyd:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

19quiz76

Takker - tipper jeg stropper dem fast rundt seteryggen som vist noen innlegg over her :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Hyperstress

Skulle gjerne satt guttungen helt bakerst, men litt skeptisk siden det ikke er noen nakkestøtte og han er bare akkurat stor nok.

Noen som har funnet noen nakkestøtteløsning e.l.?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

Kristian O

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. mars 2014, klokken 08:39
Skulle gjerne satt guttungen helt bakerst, men litt skeptisk siden det ikke er noen nakkestøtte og han er bare akkurat stor nok.

Da er vi to! Vi vil beholde yngstemann (snart 2) i "vanlig" bakovervendt bilstol til han har vokst ut av den. Eldstemann er snart 5, så om det blir trangt (for mor og far) å ha han i vanlig bilstol så blir han sendt heilt bak.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Hyperstress

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. mars 2014, klokken 08:39

Mener det var noe skepsis her tidligere til å sette bernesete i setene bakerst. Om en monterer et sete som det på bildet så burde det vel være safe(?) Hva er eventuelt ikke safe med det? (Godt mulig jeg overser noe vesentlig.)

Jeg forutsetter da at det kan stroppes godt fast i klappsetene, og at 5-punktsselen har godt tilgang slik at det kan strammes normalt rundt barnet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA