Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zebra batteri til salgs

Startet av Gikken, fredag 05. april 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: MrUnderhill på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:45
Er usikker på om vi skal bestille Model S med 2 ekstraseter i bagasjerommet, og trenger innspill.

Har 3 barn på 5, 3 og 0. Men tror det blir trangt og knotete å bruke 3 barneseter i baksetet i hverdagen. Det vil være enklere å lempe de to største inn og ut av ekstrasetene i bagasjerommet. På langtur må man få inn 3 seter i baksetet, slik at man får bagasje i bagasjerommet. Så uansett må vi få inn 3 barneseter i baksetet.

Men når man folder ned ekstrasetene mister man oppbevaringsrommet under bagasjerommet, og med 3 små ønsker jeg mest mulig bagasjeplass... Små barn tar mye plass!

Er det noen som har fått inn 3 barneseter i baksetet, i såfall hvilke stoler?

En annen mulighet er å feste det minste setet i forsetet, antar det går an å deaktivere airbagen på passasjersiden?

Det ser ut som at man kan demontere ekstrasetene i bagasjerommet, er det noen som har forsøkt å gjøre dette?
Hvis du er i Fredrikstad-området kan jeg ta deg og 5+3 med på en tur så får de prøvd baksetet. Femåringen min digger å sitte bak, kjører selv bakluka og storkoser seg. Det var stor skuffelse når vi tok gamlebilen for en tur her om dagen :)
Elbilist

rene

Jeg ville satsa på ekstra bakseter. Selv kommer jeg til å demontere disse når jeg får bilen (har lest at det er to bolter, men finner nok ut av det) og legge de på garasjeloftet frem til småfolket blir 25 cm lengre.

3 barneseter i baksetet hadde jeg ikke satsa på, men 5-åringen er vel kanskje snart gammel nok til å sitte på pute? Hvis du ikke går for 7-seteren hadde jeg sett etter en annen bil med plass til alle. Det må være slitsomt å komme seg inn til det midterste setet med to bilstoler på yttersetene uansett.

Trenger du mer bagasjeromsplass enn frunk + det som blir ledig om en/to sitter bak er det vel bare å gå for takboks som mange barnefamilier må til med uansett. Forutsatt at du har bestilt med panoramatak eller er villig til å borre hull og popnagle fast lastestativfester.

Cowboystrekk

Det blir trøblete først når alle 3 sitter framovervendt i baksetet. barnesetene bak er gull i mine øyne, da kan du faktisk ha med 4 voksne i bilemn pluss barna.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jejl

Sitat fra: MrUnderhill på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:45
Er usikker på om vi skal bestille Model S med 2 ekstraseter i bagasjerommet, og trenger innspill.

Har 3 barn på 5, 3 og 0. Men tror det blir trangt og knotete å bruke 3 barneseter i baksetet i hverdagen. Det vil være enklere å lempe de to største inn og ut av ekstrasetene i bagasjerommet. På langtur må man få inn 3 seter i baksetet, slik at man får bagasje i bagasjerommet. Så uansett må vi få inn 3 barneseter i baksetet.

Men når man folder ned ekstrasetene mister man oppbevaringsrommet under bagasjerommet, og med 3 små ønsker jeg mest mulig bagasjeplass... Små barn tar mye plass!

Er det noen som har fått inn 3 barneseter i baksetet, i såfall hvilke stoler?

En annen mulighet er å feste det minste setet i forsetet, antar det går an å deaktivere airbagen på passasjersiden?

Det ser ut som at man kan demontere ekstrasetene i bagasjerommet, er det noen som har forsøkt å gjøre dette?
Bestill bilen med 2 ekstraseter.
Vi har mange ganger kjørt med både 6 og 7 personer i bilen, og bagasjeplassen er likevel mer enn god nok.
Er dere 5 i bilen på langtur, kan dere f.eks bare bruke det ene ekstrasetet bak og fylle ett av baksetene med bagasje.

Øyvind.h

Om man er en familie på 5 personer og:
-   Unntaksvis har behov for å være 6 eller flere i bilen
-   Kjører en del turer med 6-7 pers uten bagasje
-   Hvor flere av passasjerene størrelsesmessig passer i bagasjen (alder 3-12 år ca)
Da hadde jeg ikke vært i tvil – kjøp ekstrasetene.

Jeg har uventet havnet i en situasjon hvor jeg snart vil trenge 6 seter, men Model S vil ikke holde for mitt bruk (dvs. storfamilie med div langturbehov).
Om jeg ikke skal sette på en enorm takboks vil ikke frunk og takboks dekke bagasjebehovet på langtur til 6 personer.

Å la en sitte i bagasjerommet med en diger vegg av bagasje ved siden av seg er også uaktuelt, og jeg har hund i tillegg som uansett krever ca 50% av bredden i bagasjerommet om ikke jeg skal finne alternativ plassering av den på alle langturer.

Har du storfamilie (6 eller flere) er det Model X som gjelder, for er man så mange kan du glemme at frunken dekker bagasjebehovet (såfremt du ikke bare kjører tur/retur hytta hvor du normalt har mye av det du trenger allerede).

Når det bare er 5 i familien kan en Model S med ekstra barneseter være kjekt å ha. Men jeg ville nok også demontert dem og remontert unntaksvis, for rommet under gulvet er stort og genialt!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ørjan Stv

Noen som har erfaring med setebeskytter under barnesetet (Izi GO)?? Tenkte på denne http://www.babyshop.no/catalogsearch/result/?q=setebeskytter eller er det andre som passer baksete bedre???

Kjelli

Har brukt slik i fossilbilen, og det blir aldri aktuelt å ikke bruke dette igjen. Unger i barnestoler søler og mister ting, for ikke å snakke om det tonnet med sand de drar med seg. Setet under barnestolen ser nytt ut enda, det gjør ikke den beskyttelsesmatta for å si det mildt.

Mao, ikke tenk på det engang, det er bare å kjøpe.

Kjell

teslAudun

Sitat fra: Kjelli på lørdag 15. mars 2014, klokken 21:54
Har brukt slik i fossilbilen, og det blir aldri aktuelt å ikke bruke dette igjen. Unger i barnestoler søler og mister ting, for ikke å snakke om det tonnet med sand de drar med seg. Setet under barnestolen ser nytt ut enda, det gjør ikke den beskyttelsesmatta for å si det mildt.

Mao, ikke tenk på det engang, det er bare å kjøpe.

Kjell

Bruker også slik under setene (den til ca kr 500 i linken). Beskyttelsen samler godt med skit og annet. Tørr ikke tenke på hvilken tilstand skinnsetet hadde vært uten denne beskyttelsen...
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Ørjan Stv

Ok da er den bestilt. Takk for rask tilbakemld  :D

cstromme

Noen her som har Cybex Sirona setet og som kan fortelle meg om man må trekke setet foran langt frem for å få plass til dette?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

rene

Minn meg på det om en uke eller halvannen hvis du ikke har fått svar. Finner ut av dette første dagen etter jeg har mottatt bilen.

19quiz76

Sitat fra: cstromme på lørdag 15. mars 2014, klokken 22:59
Noen her som har Cybex Sirona setet og som kan fortelle meg om man må trekke setet foran langt frem for å få plass til dette?

Har testet dette mot Besafe Izi X3 Isofix, og det tar vesentlig mindre plass. Nesten like liten plass som et basesete Type 0. Skulle jeg kjøpt et type 1-sete nå, hadde jeg ikke vært i tvil, Cybex Sirona er det beste på markedet. Gode krasjtester, pluss vendbart 90 grader for betraktelig enklere "innlasting".

Det eneste er at hvis du har tenkt å beholde barnet bakovervendt også etter 18kg, kan det være verdt å vurdere Besafe Izi Plus. Dette kan brukes fra 0-25 kg, og "sparer" deg for et sete (Sirona går bare til 18 kg).
Men dette tar stor plass, større enn Izi X3 (sjekk Babyshop.no). Går greit hvis den foran ikke er høyere enn ca 175, men noe høyere enn det blir trangt.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

rene

Når de passerer størrelsen som passer i Cybex Sirona passer de jo finfint i bagasjerommet. Gleder meg til hun blir så stor!

Hyperstress

Noen som har satt 2-åring bakerst (eller liten unge som har passert 15kg)? Poden er straks 15 kg, men ser for meg at om jeg setter han bakerst så vil han bare se bagasjerom og himmel.. sittepute er vel ikke aktuelt?
Hvor gamle er de typisk før de klarer å se noe annet enn bare himmel baki der?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kristian O

Vi har en på ca 13 kg og en på ca 22 kg. Kommer til å vente ivertfall til yngste er passert 20 kg. Ikkje på grunn av dårlig utsikt, men på grunn av fravær av sidebeskyttelse på dei bakerste seta. Du ser det veldig godt om du sammenligner det med "vanlige" barneseter. Den er absolutt null.

Husk at en 2 åring har veldig dårlig utvikla nakkemuskler, og et hode som er ca 25 % av kroppsvekta. I en evt sidekollisjon så kan den manglende sidebeskyttelsen bli fatal for barnets nakke.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA