Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model S, Sedan eller Kombi?

Startet av foxy, torsdag 04. april 2013, klokken 10:31

« forrige - neste »

Lanber

http://www.hegnar.no/motor/article722766.ece

Ser Renault setter ned prisen på Kangoo ZE. Så får vi se om det setter fart på salget :-) 
Vært veldig stille her på forumet om bilen så det er kanskje ikke så mange på veien?

Balrog

Prisene er meget bra, men batterileiegreia er fremdeles ikke så sexy, selv om det muligens er lønnsomt. Kjører man bilen 8000km/år vil batterileien alene være høyere enn dieselforbuket på tilsvarende modell før vi regner inn strømkostnaden. Kjører man 25000/år er batterileia faktisk ganske gunstig om disse batteiene har en "bestemt levetid" som er kortere enn 150.000km. Dessuten: hva skjer ved salg av bilen? Finner ikke noe om det på Renaults nettsider. På meg virker disse leieløsningene ikke veldig gjennomtenkt. Synes de kunne oppgi prisen på komplett batteribytte og gitt kunden alternativet å kjøpe bilen inkl. batteri og selv ta risikoen for batteriets levetid utover garantitiden. Dette er jo litt som å kjøpe en fossilbil der du leier motor og gearkasse.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

elektrolux

Sitat fra: Balrog på torsdag 14. mars 2013, klokken 12:34
Dessuten: hva skjer ved salg av bilen? Finner ikke noe om det på Renaults nettsider.

Gode poeng.

Dette står det nok mye om, om en går dypere i materien. I følge informasjon fra Danmark koster det noe over 10000 kr å bytte navn på leietaker av batteriet, og der er helt sikkert noe styr med oppsigelsestider etc. Det betyr at vi i Norge blir belemret med Norsk omregistrering som er helt i verdensklassen, + kostnad for å bytte leietaker på batteriet. Tilsammen lett oppi 25000 kr for et eierbytte. Dermed blir det ikke lett å selge en slik bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

edyrli

Denne bilen hadde vært midt i blinken for meg. At det er batterileie ser jeg ikke på noe stort problem. Jeg antar at prisen minst er 50.000 lavere enn den ville vært med batterikjøp og dermed kan man regne nesten 6 år før man har kommet opp i 50.000. I tilleg har man økt sikkerhet og uendelig "batterigaranti".
Det som blir en showstopper for min del er mangel på hurtiglading. Jeg vil ha mulighet for å ta lengre turer innimellom.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: edyrli på torsdag 21. mars 2013, klokken 08:15
Denne bilen hadde vært midt i blinken for meg. At det er batterileie ser jeg ikke på noe stort problem. Jeg antar at prisen minst er 50.000 lavere enn den ville vært med batterikjøp og dermed kan man regne nesten 6 år før man har kommet opp i 50.000. I tilleg har man økt sikkerhet og uendelig "batterigaranti".
Det som blir en showstopper for min del er mangel på hurtiglading. Jeg vil ha mulighet for å ta lengre turer innimellom.

Hvordan kommer du fram til "50.000 billigere enn batterikjøp"?. Man betaler mva ved leie og det utgjør 10.000  av en leiesum på 50.000. Med min kjørelengde ville jeg betalt over 90.000 i leie over 6 år.  Her er det bar importør som skor seg, ikke bruker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA