Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av peskareta, tirsdag 02. april 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

glaserud

Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 16. april 2013, klokken 08:15
Ja det var da merkelig at det skulle være slik forvirring internt hos Tesla.
Jeg skrev tydlig at det gjaldt innvendig tak etc. og at jeg var fra Norge. Deretter bekrefter han at det var ingen problem.
Men jeg må da si at jeg stoler mer på George Blakenship enn Helene :-P

Bedt henne dobbeltsjekke.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.


kimlillebo

Fikk denne pressiseringen fra George Blankenship nå:

"Hi Kim,

Sorry for the confusion.  No, unfortunately we only install one color of headliner and seat belt arm, and that is tan.  Perhaps we will be able to offer more options like this in the future, but for now there is only one option.

Best regards,
George"

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Oreo

Sendte også en mail, både gjennom "kontakt oss" på hjemmesiden og til Program Director:
"Hello Mr. Guillen,
I have EU reservation number 1206.
I am excitingly waiting for the opportunity to finalize my order for the Model S.

I do however want to express my wishes for having the option for a black alcantara headliner/roof.
I have also heard some Performance models have been delivered without the alcantara headliner. I hope this is not the case, but only a "production hick-up"

I appreciate the new packages released for the European marked.
Kind regards,
"

Fikk dette svaret:

"Dear Mr. X
Thanks for your message and your support of Tesla: it is greatly appreciated!

All performance Model S will be delivered with Alcantara headliners and upper pillars. There is only one Alcantara color available (as has been the case since start of production)

We are looking forward to building and delivering your car.
Please let me know if I can be of any assistance! Many thanks again!
Best regards from California,

Jerome Guillen I Model S program directo
r"
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Stig O

Vi får kanskje lage en avstemming på hvor mange som ønsker sort hedliner, og legge litt faktatatt på hvor stort dette ønsketer. Hjelper kanskje med litt press?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Amper

ja, det kan være en god ide.. de fleste ville fortrekke sort tak tipper jeg.. så sant de ikke skal ha lyst interiør..
P85D :o)

Stig O

Sitat fra: Amper på fredag 19. april 2013, klokken 12:36
ja, det kan være en god ide.. de fleste ville fortrekke sort tak tipper jeg.. så sant de ikke skal ha lyst interiør..
Jeg skal ha Tan interiør, og her synes jeg sort hedliner blir mye finere. Nå er det to beigefarger som ikke harmonerer. Kunne noen laget en spørreundersøkelse på dette, så vi har litt fakta?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

gss


iCar

Velger å spørre her istedenfor å starte nytt emne.
Leste litt på teslamotorsclub forumet og kommer over et innlegg:

Observations after three test drives
I have now completed three test drives. P85 about two months ago. Then, this week, I drove an S85 and then a P85 back to back. I thought I would share some thoughts with the board.

Pano roof - sat in the rear seat of a non-pano and then a pano. I see the head room problem now (I am only about 5' 9"). I am not a sunroof guy and typically order cars without. However, I will likely go pano on my build because of the rear seat headroom issue. Just an FYI for those going the same direction for the same reason, if the back seat passenger leans all the way back, he/she will hit the back of the pano roof frame before the headrest. Yes, there is much more room directly above one's head. However, one will hit their head on the back frame of the pano if one leans back all the way (almost unnatural though).

S85 vs P85 - as some have mentioned in this forum, the main difference here is how much lighter the P85 feels. That is the only way I can explain the difference. The S85 is plenty fast from 20+, however it feels like you are moving more weight. The P85 is just stupid quick - as many of you know. Unfortunately, the roads were a little wet from some earlier rain and I really could not get on the throttle as I wanted. From a dead stop to 60mph, the wheels just couldn't hold traction with the torque on either car.

Handling - my first test drive was on springs. The last two had air. I did not detect a big difference regardless of ride height. I may save some money here. However, after coming out of an M5 (and several other German cars), the Model S handles just fine compared to the Germans. I am not saying it is excellent, but it is really good. I have no complaints.


Det jeg egentlig lurer på er om det virkelig er så ille som han påstår med tanke på takhøyden med og uten Panorama? 5.9 feet er sånn ca 175cm, jeg har kun prøvd P85 med panorama men har gått for en S85 uten panomarama, så vil gjerne høre dere som har prøvd/har biler med og uten.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

gss

Jeg er 187cm, har prøvd bil med og uten panorama. Foran er det bedre takhøyde uten panorama. Bak er det best høyde med panorama, men man skaller fremdeles hodet i baksiden slik det beskrives i innlegget ditt. Altså man kan ikke sitte med hodet bakoverlent inntil nakkestøtten.
Jeg velger uten panorama, da jeg aldri sitter bak i min egen bil. Skal jeg ha med voksne passasjerer, noe som er sjeldendt, får jeg be de korteste sette seg bak.
Jeg må sitte med hodet på skakke også i volvo s60, audi a5 og fler. Så dette er ikke unikt for Model S. Ser at noen skriver de er like høye som meg og ikke har problemer med å sitte bak. Da må de ha kort rygg...

Espen Hugaas Andersen

En del kommer an på sittestilling. Noen syns baksetet er helt greit, andre ikke. Jeg er 177 cm høy og har null problem i baksetet, både med/uten panoramatak. Andre er 175 cm og syns det er for lite plass.

Det som er et faktum er at det er litt mindre plass på Model S enn en god del andre biler. Så får man vurdere selv hvordan man stiller seg til dette.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Brede

Jeg har ikke pano, er 185 høy og sitter ikke godt bak mtp hodehøyde. Jeg har derimot hatt passasjerer på over 180 som sier det ikke er noe problem. Kommer helt an på foretrukken sittestilling, jeg sitter litt som en prest mens andre ligger jo nesten i gulvet..
Det som berger bakseter er jo at det er god plass i bilens lengderetning, yttre design samt batteriplassering går jo kraftig ut over både takhøyde og dybde i fotbrønn.

fonberg

jeg har pano-tak og har kjørt >100 mil med baksetepassasjerer på 180-195, og ingen av dem har klagd. Disse passasjerne har vært av typen med nedsunken sittestilling.

Man kan være klar over at bakseteplassene i TMS legger opp til spisse vinkler i hofte og kne særlig hos lange personer, noe som gjør at de setter pris på superladerstoppene på langtur  8)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA