Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av peskareta, tirsdag 02. april 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

peskareta

Jeg lurer på hva forskjellen mellom de to heltakene er.
Sort er den ene varianten, vanlig lakkfarge er den andre.
Hva er sort tak om det ikke er vanlig sort lakk?

Hva om en bestiller sort lakk - vil det da være forskjell mellom sort tak eller heltak?

Tenker å ikke gå for panoramatak pga vinter/kulde/is osv
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

laumb

Sort tak og bilens farge er bare forskjellige lakkerte flater.
Kjøper du sort bil er det samme om du velger sort tak eller bilens farge - det blir sort. Taket lakkeres og monteres ferdig lakkert ut fra hva jeg skjønner av megafactories videoen - så ingen forskjell i konstruksjon eller materiell. Bare farge.

Jeg skal forøvrig ha hvit bil med sort tak.

peskareta

da forstår jeg - det er bare en mulighet for sort tak selv om en velger en annen bilfarge.

Jeg tenkte litt i forbindelse med evt sugekopper/magnetholdere for ski.
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

JohanH

Sitat fra: peskareta på tirsdag 12. mars 2013, klokken 23:01

Magneter fester dårlig på aluminium  ;)

eclipse

Sitat fra: peskareta på tirsdag 12. mars 2013, klokken 23:01
da forstår jeg - det er bare en mulighet for sort tak selv om en velger en annen bilfarge.

Hvis du skal ha takstativ bør du velge panoramatak.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Pitter fra Madla

Har jeg forstått det riktig når jeg oppfatter det slik at det ikke er gardin i panoramataket? Det er jo vanlig på pano-tak, og jeg ville tro det hadde en god effekt både mot varme og solblending?
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

Oreo

Panotaket demper mye både sollys og varme, som rapportert fra brukere i solstater som Florida, Texas og California, så tror ikke en trenger å være bekymret for manglende gardin. Selv synes jeg det blir litt lunere ved å kunne dra igjen luka/gardina for panotak/soltak. Dette har vel med vaner å gjøre.

Mon tro om Alcantara tillegget på $500,- (&#§*¤) vil være det samme om en velger Panorama tak eller ikke? Kjenner jeg vil føle meg "screwed" nok en gang ved å velge Pano+Alcantara, da jeg strengt tatt vil få mindre alcantara for pengene. Får håpe en ihvertall kan velge svart alcantara når en nå må betale ekstra allerede.
Da jeg vurderte Mini før jeg kom over Leaf'en skulle de ha 6lapper for svart tak (innvendig). Usikker på om det var alcantara.
Nå beveger jeg meg litt offtopic ved å diskutere innsiden av taket.
Når jeg først har nevnt Mini, så er vel det en av få bilprodusenter som tilbyr separat farge på taket (utvendig), samt sidespeil. Skoda Fabia er vel en til? Usikker på om Citroen DS3 gjør det samme, mener de har en versjon med sjakkmønster i hvertfall.

Hvit bil med sort tak blir sikkert ganske kult laumb. Spesielt om du også legger på en mørk film på vinduene. Nok en ting som skiller en ut fra mengden. Tror mindretallet vil opsjonen med svart tak, da det kanskje kan være litt for radikalt for de fleste?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Birger

Sitat fra: Oreo på tirsdag 02. april 2013, klokken 18:43
Nå beveger jeg meg litt offtopic ved å diskutere innsiden av taket.
Når jeg først har nevnt Mini, så er vel det en av få bilprodusenter som tilbyr separat farge på taket (utvendig), samt sidespeil. Skoda Fabia er vel en til? Usikker på om Citroen DS3 gjør det samme, mener de har en versjon med sjakkmønster i hvertfall.
På DS3 får du nesten hva du vil. Diverse mønster og forskjellige ensfargede tak.
Vi har en sort med burgunder tak. Knall bil :-)

I forhold til Model S takene. Er det noen som kan si hvorfor man må ha panorama tak for å få takbiooksen på plass?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

petersv

Gjengede fester. De er ikke der med mindre du velger pano.

Sponzo

Mon tro om Alcantara tillegget på $500,- (&#§*¤) vil være det samme om en velger Panorama tak eller ikke? Kjenner jeg vil føle meg "screwed" nok en gang ved å velge Pano+Alcantara, da jeg strengt tatt vil få mindre alcantara for pengene. Får håpe en ihvertall kan velge svart alcantara når en nå må betale ekstra allerede.

Hvor har du denne informasjon om ekstra tillegg for alcantara tak fra?

Oreo

Sitat fra: Sponzo på onsdag 03. april 2013, klokken 01:34

Hvor har du denne informasjon om ekstra tillegg for alcantara tak fra?
Denne tråden som utgangspunkt: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15243-Upset-at-Major-Headliner-Issue-Anyone-notice-this-(resolved) Se post #143 side 15 for feedback fra Tesla.
Forøvrig også tatt opp i tråden om Performance Vs. Standard, her:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6892.150.html
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

El Toro

Det er nok bare panoramatak-utgaven som har fester for takstativ:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/model-s-roof-rack-available

Derfor er det ingen tvil hos meg - må ha gjennomsiktig tak!
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

kimlillebo

Fikk denne nå.

For de som måtte være i tvil:

"Regarding the interior color, you can order a black performance interior if you like.  That is what I have on my car and love it.

Have a great week! George"

Dette inkluderer taket.

K.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

glaserud

For de som ikke måtte være i tvil:

Dear xxxxx,

Thank you for your email.

Unfortunately, we currently don't offer custom orders and headliners in black.

Please let me know if I can be of further assistance to you.
Best regards,
Helene Hendus
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

kimlillebo

Sitat fra: glaserud på tirsdag 16. april 2013, klokken 07:50
For de som ikke måtte være i tvil:

Dear xxxxx,

Thank you for your email.

Unfortunately, we currently don't offer custom orders and headliners in black.

Please let me know if I can be of further assistance to you.
Best regards,
Helene Hendus

Ja det var da merkelig at det skulle være slik forvirring internt hos Tesla.
Jeg skrev tydlig at det gjaldt innvendig tak etc. og at jeg var fra Norge. Deretter bekrefter han at det var ingen problem.
Men jeg må da si at jeg stoler mer på George Blakenship enn Helene :-P
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA