Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratis pils til sjåføren?

Startet av Nuvolari, tirsdag 02. april 2013, klokken 11:15

« forrige - neste »

Nuvolari

Hei,

En ting jeg finner lite info om på de ulike forumene er Tesla S sine kjøreegenskaper. Vi har alle testet bilen noen minutter oppover E6 og tilbake til Alnabru og det er ingen tvil om at bilen er topp til cruising. Og det er selvsagt det viktigste.

Men hvordan er bilen ift veigrep i svinger? Finnes det noen tester på hvordan den er på bane? Jeg fant ikke noe når jeg Googlet i hvertfall. Er den ok eller sitter den meget godt og har kjøreegenskaper på nivå med Porsche Panamera som et eksempel?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Nuvolari

Sitat fra: Celter på tirsdag 12. mars 2013, klokken 14:21


Har sett den men føler ikke at den besvarer spørsmålet mitt. Hvor bra er den egentlig på bane kontra andre sammenlignbare biler når vi vet hvor tung den er.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

trygvelo

http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/porsche-panamera-gts-vs-tesla-model-s-track-test.html.

Imponerende av MS, veier en del mer enn Panamera + har smalere dekk. Heldigvis lik dekkmodell/merke i denne testen, det har utrolig mye å si. Panamera er nok allikevel hakket bedre for banekjøring, men det er tross alt Porsche vi snakker om her...

Nuvolari

Sitat fra: trygvelo på tirsdag 12. mars 2013, klokken 14:49
http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/porsche-panamera-gts-vs-tesla-model-s-track-test.html.

Imponerende av MS, veier en del mer enn Panamera + har smalere dekk. Heldigvis lik dekkmodell/merke i denne testen, det har utrolig mye å si. Panamera er nok allikevel hakket bedre for banekjøring, men det er tross alt Porsche vi snakker om her...

Glimrende artikkel.

Artig å se hvor mye raskere Panameraen er i begynnelsen pga AWD men når bilene passerer 75mph har TMS omtrent tatt den igjen kun 0,1sek bak.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 12. mars 2013, klokken 15:07
Glimrende artikkel.

Artig å se hvor mye raskere Panameraen er i begynnelsen pga AWD men når bilene passerer 75mph har TMS omtrent tatt den igjen kun 0,1sek bak.

Jepp, men for at Panameraen skal klare det må man skru av TC og aktivere Launch Control. Om man bare tråkker gasspedalen i bunn vinner MSP overlegent. Synd de ikke har tall for 5-60 også, det er ytterst få biler som slår MSP der. Nesten alle andre bruker lengre tid på 5-60 enn på 0-60 mens MSP er raskere 5-60.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA