Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gubbanoa for noen møkkadekk

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 02. april 2013, klokken 00:17

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Sandvika Bil har funnet en nisje i å importere nyere brukte elbiler til Norge.

Forbrukerrådet mottok 21 henvendelser av negativ art på Sandvika Bil i 2012. Klager på feil og mangler ved bilen er en gjenganger. Det er uvist hvor mange saker med sure kunder som aldri kom forbrukerrådet, men 21 saker er jo en klage hver 14. dag! 

Hadde det vært et seriøst foretak hadde i utgangspunktet sakene ikke oppstått, men feil kan skje, og da tar en profesjonell selger å sørger for å utbedre feil. Her gjør selskapet tydeligvis ikke det.

Noen som har erfaringer med dem her?

Se: http://www.budstikka.no/nyheter/bruktbilkjopet-ble-et-seks-maneder-langt-mareritt-for-gunn-og-tom-1.7803653

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Mr.Zero

Min samboers onkel kjøpte brukt fossilbil der for et år siden og måtte går 2-3 runder med dem før de klarte å få bilen i den stand de lovet ved salg.

De har for øvrig også solgt endel gråimporterte Dacia Duster før Motorgruppen tok tak i dette selv.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Tranquil

Håper jeg blir fornøyd da.
Skal hente min Zero der rett over påske...
La oss si det sånn; jeg kommer til å si det som jeg opplever kjøpet enten det blir positivt eller negativt.
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

leafster

Jeg har vært innom der én gang. Tror det ble med det besøket...

Mr.Zero

Det går nok bra!  :) Du kjøper deg uansett en bil av meget god kvalitet!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

#5
Det er mange ting som "låser seg" når en havner oppi slike kjøp.

Først er det å dokumentere problemene, og dukumentere reklamasjonen. Deretter er en i værste fall uten bil mens det "nye gliset" er til reperasjon. Drøyer dette, er en i en fastlåst situasjon der en ikke kan kjøpe en annen bil i tilfelle det plutselig ordner seg med problembilen, samtidig som en enten står uten bil å bruke, eller ikke kan selge gamlebilen mens der enda er verdi igjen i den.

Snakker av erfaring etter at ene Nye Thinken jeg kjøpte fra Holland for 16 måneder siden, ble levert med defekt traksjonsbatteri, både ved kjøp, og etter "reperasjon" i Holland. Bilen opptar nå verdifull parkeringsplass, og pengene som er investert i den har ikke akkurat noen positiv avkastning

Det er nok av denne grunnen forbrukerkjøpsloven gir selger 2-3 muligheter til å fikse bilen, før kjøpet kan og bør heves. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tranquil

#6
Hentet min Zero hos Sandvika Bil i dag.
Reserverte den før påske og ventet spent på uken etter for å hente Eldar (Guttungen "døpte" den mens vi var på hytta).
Så dukket utfordringene opp. Grunnet press i banken ble dokumenthånteringen forsinket.
Ringte Sandvika Bil og beklaget at det så ut til å ta litt tid å få ting på plass og ble møtt med full forståelse og beskjed om at det skulle gå bra.
Etter litt frem og til bake var ting på plass og jeg sa i fra at nå var penger på vei.
Dro opp til SB i går for å hente doningen og ble veldig overrasket over å finne bilen uten skilt!
Det viste seg at det hadde blitt kluss med forsikringen så de hadde ikke fått registrert den...
Skikkelig surt med tanke på at jeg hadde busset dit siden kona var opptatt på jobb.
SB løste det med å låne meg en annen bil (en svær Mærshe!) med lovnad om at i morgen skulle ting være på plass.
I dag ringte SB meg og fortalte at forsikringen fortsatt var et problem så jeg kontaktet Gjensidige og ba dem se på saken. De trakk første sending til biltilsynet og sendte en ny mens jeg var på telefon med dem. 5 minutter etter ringte SB igjen og fortalte at nå stod han med skiltene i hånda.
Så, nå i ettermiddag kjørte jeg tibake i gratismærsha og mottok nøklene til El-dar.
Stålende fornøyd og med lovader om problemfritt elbileierskap dro jeg og hentet minimeg i barnehagen.
Så langt er jeg svært fornøyd med Sandvika Bil og har full tiltro til at de står sine lovnader bi.
8) :)

Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA