Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Bjoris, mandag 01. april 2013, klokken 11:20

« forrige - neste »

TorC

OVMS systemet virker jo veldig lovende. Jeg var inne for å vurdere å kjøpe, men den hovedmodulen er nå midlertidig utsolgt...

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=11436 virker det som om LEAF programmering er på vei, men på http://www.openvehicles.com/vehiclesupport står ikke engang LEAF oppført?

Jeg venter iallefall spent på hvordan man løser dette, for hvis Carwings ender opp med å koste noe særlig mer enn en femtilapp i måneden så tror jeg mange vil ønske seg andre løsninger. Så markedet vil nok være der for å utvikle mange løsninger.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Hejduk

Siste offisielle versjon er 2.2.2. Den ble lagt ut for 3 måneder siden. Ser at det er lagt inn en del Leaf filer for 2 måneder siden, så det er jo å håpe at Leafen kommer i neste versjon.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Leaf_entusiast

Er det sikkert at det er tekniske grunner som gjør at carwings til en USA-Leaf ikke virker i Europa? Carwings virker uansett ikke før Nissan har godkjent understellsnummeret.

Rasmus.B

Ja, du må registrere deg som bruker hos you+Nissan med rammenummer, og hvis bilen har vært brukt, så må det gjøres en TCU reset. Det må gjøres av noen som har rette verktøyet. Noen parallell importører har investert i dette, og Nissan har det garantert. Tror det største problemet er at US Leaf bruker ett annet frekvensområde en de Europeiske til tele kommunikasjon, så jeg mistenker at hele TCU enheten må byttes, og det er nok ikke helt billig kjenner jeg Nissan rett.
Lykke til
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rio

Sitat fra: Leaf_entusiast på fredag 29. mars 2013, klokken 09:18
Er det sikkert at det er tekniske grunner som gjør at carwings til en USA-Leaf ikke virker i Europa? Carwings virker uansett ikke før Nissan har godkjent understellsnummeret.

De fleste M2M-moduler er quad band (dekker frekvensområder både i USA og Europa), men ikke alle. Hvilken som sitter i Leaf vet jeg ikke.

Men jeg vil bli meget overrasket om ikke M2M-løsningen bruker sitt eget APN (hos Connexion i Europa, jeg vet ikke i USA), og det heter trolig noe annet i USA. I tillegg så har de trolig forskjellig brukernavn og passord (eller IMSI) for å logge seg på APNet, som trolig er forskjellig fra USA og Europa.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA