Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av timingbeltkiller, mandag 01. april 2013, klokken 10:47

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Reiser til Australia på en 6-måneders tur.
Setter S i garasjen med ladingen på.
Sikringen til garasjekursen ryker straks etter jeg drar.

SPØRSMÅL 1:
Fins automatisk eller manuell stillbar vedlikeholdslading lik det startbatteriladere har?

SPØRSMÅL 2:
Med en Tesla R ville jeg ha kommet hjem til batteripakke moden for skraphaugen.
Gjelder det samme for S? Eller er problemet med ufrivillig totalutladning løst?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Cirion

Jeg antar at du setter din Model S i lagringsmodus, og står den først der er det liten sannsynlighet for at sikringen ryker hvis den ikke gjøre det ellers.

1. Bilen vil selv vedlikeholdslade i lagringsmodus. Da vil batteriene holdes på optimalt lagringsnivå.
Så den vil først selvutlades til det rette nivået og så vedlikeholdslades etter det.

2. Model S har forbedret lagringsmodus enn Roadster, og vil forhåpentligvis tåle å stå langt mer enn 6 måneder. Mener Elon Musk sa 12 måneder i et svar. Men plugg inn og regn med at sikringen ikke ryker.

3. Du kan følge status på mobilen iPhone eller Android og endre lademodus derfra.

4. Bilen vil varsle deg på mobilen ved lite strøm

5. Bilen vil vasle Tesla om ikke noe skjer som igjen vil forsøke å kontakte deg

6. Er vel billigere å fly hjem og nullstille sikringen om du ikke har noen andre til å gjøre det, enn å bytte batteri?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

fredag

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 11. mars 2013, klokken 14:34
Reiser til Australia på en 6-måneders tur.
Setter S i garasjen med ladingen på.
Sikringen til garasjekursen ryker straks etter jeg drar.

Da ser du på iPhone appen din at bilen ikke lader, og så ringer du noen i Norge som kan fikse problemet for deg.

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 11. mars 2013, klokken 14:34
SPØRSMÅL 1:
Fins automatisk eller manuell stillbar vedlikeholdslading lik det startbatteriladere har?

Ja, du kan og bør sette den til å lade på lav strømstyrke for å vedlikeholde batteriet hvis du skal være borte så lenge.

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 11. mars 2013, klokken 14:34
SPØRSMÅL 2:
Med en Tesla R ville jeg ha kommet hjem til batteripakke moden for skraphaugen.
Gjelder det samme for S? Eller er problemet med ufrivillig totalutladning løst?

http://www.teslamotors.com/blog/plug-it
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Celter

Dessuten kommer "sleep-mode" i en av de neste fw oppdateringene. Da kan bilen stå i 6 mnd. uten å gå tom for strøm. I alle fall var det det Musk svarte da han ble spurt om dette på onsdag.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

fonberg

Sitat fra: Celter på mandag 11. mars 2013, klokken 16:26
Dessuten kommer "sleep-mode" i en av de neste fw oppdateringene. Da kan bilen stå i 6 mnd. uten å gå tom for strøm. I alle fall var det det Musk svarte da han ble spurt om dette på onsdag.

Jeg mener Musk på Alnabru anslo at sleep mode vil tappe batteriet ca. 0,2% pr. døgn. Konklusjonen over gjelder altså i høyeste grad.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA