Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Orginaltilbehør: Senterkonsoll til model S

Startet av bkv, søndag 31. mars 2013, klokken 13:52

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: covi på lørdag 27. april 2013, klokken 11:36
på den første servicen på i-mieven så står bilen på verkstedet natten over for batteritest. Batteriet skal være ca 30%. Blir ikke dette praktisert på de "franske" bilene?
Er det ikke 40.000 km service du mener? De gjorde ikke dette på 20.000 km servicen til meg ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

covi

batteritest etter ett år og 17000 kjørte kilometer på min i-miev.
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

tomrh

Tror ikke det er vanlig? Flere som har fått testet batterier på første service?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

hkaspenberg

Nope. Min iOn fikk heller ikke batteriene testet ved 1-års-service. Kun 12400km.
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Stjerneglis

Vi fikk utført batteritest på første service. Etter det jeg har forstått blir dette utført annet hvert år. Dvs ingen batteritest på 2. service senere i år.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

wims

Hadde 1. gangs service på min i-miev forrige uke. Leverte bilen på ettermiddagen og fikk den igjen dagen etter. Dette pga at de ladet batteriet helt ned for så å lade det helt opp igjen. De sjekket da at alle cellene tok i mot lading slik de skal.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black
Kolbotn

covi

Sjekka service heftet. Det sier sjekk av trekkbatteri første gang etter 12 mnd, så hver 48. Mnd.

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 2

Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

tomrh

Sitat fra: covi på søndag 28. april 2013, klokken 21:47
Sjekka service heftet. Det sier sjekk av trekkbatteri første gang etter 12 mnd, så hver 48. Mnd.
Akkurat. Hadde eid bilen bare 8 måneder ved første service, kan forklare det? I denne husholdningen bruker vi elbil, ser ut som om vi lander på ca. 30.000 km/år. Da er det godt å vite at batteriet vil vare over 400.000 km.  8)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA