Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Orginaltilbehør: Senterkonsoll til model S

Startet av bkv, søndag 31. mars 2013, klokken 13:52

« forrige - neste »

bkv

Hei, jeg isolerte vanntanken til varmeapparatet i høst, og   nå er det snart tid for første service på i-mieven.  Har isolert vanntank ført til noen bemerkninger fra verkstedet for noen her?
-Bjørn
Mitsubishi i-Miev 2012.

covi

Ingen kommentar på min første service. Men glykolene sjekkes ikke på første service. Jeg har laget en egen peileluke i isolasjonen min.

Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

tomrh

Ingen bemerkninger på 20.000 km service her heller. De syntes isoleringen var et lurt påfunn. Hvis det blir et problem senere skal jeg skjære ut en liten luke.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Turist

Spurte Motorforum om en isolering av vanntanken ville bety noe for garantien da jeg hadde "Millenium" på service rett før jul.
Svaret var at det ikke ville bety noe for garantien.
Jeg isolerer nok tanken & rørene når det blir varmt nok i været til at jeg orker å ligge under bilen (har ikke garasje...)
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

hkaspenberg

Akkurat tilbake fra første gangs service for BOS Skøyen. Ingen kommentar på isolert vanntank. Servicepris 1724.- inkl. MVA og en skvett spylervæske.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Olemann

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 12. mars 2013, klokken 15:19
Akkurat tilbake fra første gangs service for BOS Skøyen. Ingen kommentar på isolert vanntank. Servicepris 1724.- inkl. MVA og en skvett spylervæske.

;-D Hans

Var dette en full 1. års/20.000 km service?  Jeg har fått opplyst nesten kr. 3.000.- for det samme.....på et annet BOS verksted, og det som inngår er stort sett bare skifte av pollenfilter og avlesing av registre.....høres ut som et ran nesten...

Mvh Ole

hkaspenberg

#6
Ja, dette var full førsteårs service. Har vært hos BOS to ganger etterpå, først for å bytte bakseteramme (håndtakene for å legge ned sereryggen var blitt løse) og vakuumpumpe. Begge deler gratis på garanti.

;-)) Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Olemann

Sitat fra: hkaspenberg på søndag 14. april 2013, klokken 07:17
Ja, dette var full førsteårs service. Har vært hos BOS to ganger etterpå, først for å bytte bakseteramme (håndtakene for å legge ned sereryggen var blitt løse) og vakuumpumpe. Begge deler gratis på garanti.

;-)) Hans

Takk, da har de snart en kunde til :-)

Ole

bkv

jeg betalte 3077 kr. hos Motorforum i Drammen for den første servicen
-Bjørn
Mitsubishi i-Miev 2012.

breitling

Bilen var på sin første service etter ett år og 14000 km hos BOS Skøyen. Hyggelige karer. De byttet også vakuumpumpe (innkalt til kontroll). Regninga kom på kr. 1806. Selve service kostet 1656 pluss spylevæske pluss verkstedmateriell. Fikk også en sjekkliste om hva det ble sjekket/gjort. Hovedsaklig funksjonskontroll, de sjekket bremsesystemet. Det ble ikke krysset for kupefilter og tilstand driftbatteri(sic!). Vedlikeholds indikator viser nå neste service om 26000 km eller 13 måneder. Bilen ble også vasket utvendig. Tut og kjør!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Mr.Zero

Det snodige er at Mjauen skal ha service ved 20.000km/ ett år, mens Citroen sier 10.000km/ ett år. Samme bilen.. Hva sier Peugeot? Over 3 lapper for service på Motorforum.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Kanskje derfor zeron er billigere i innkjøp, de tar inn resten over servicen? :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

breitling

ioN service interval er 20000km eller 1 år. Min gikk på tid, med 14000 km bak seg. Her tror jeg er kun forhandlers evne til å utnytte situasjon. Med tanke hvor mye Mitsubishi forhandlere skryt om i-miev (kontra C-zero og iOn) er det logisk at service er bedre (dyrere).
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

covi

på den første servicen på i-mieven så står bilen på verkstedet natten over for batteritest. Batteriet skal være ca 30%. Blir ikke dette praktisert på de "franske" bilene?
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

Mr.Zero

Joda, Citroen tar denne batteriservicen de også. Lader ut og lader opp via diagnosetesteren. Min Zero runder 10.000km i morgen, men jeg venter med service til vogna får bløtkake med ett lys på i slutten av september. Har dessuten fått utført batterisoftware- oppdatering for noen mnd siden.
Skal forøvrig inn med vogna for 4.gang grunnet blåtannproblemer... Kan vel egentlig forlange ny bil ihht forbrukerkjøpsloven... :P
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA