Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alle Buddy mod 2005 flg bør inn til kontroll av stag foran for å unngå ulykke

Startet av StianB, fredag 29. mars 2013, klokken 16:15

« forrige - neste »

StianB

Jeg var ute og rygget med den gule Think-en vår i går, da en annen bil kom kjørende, han "trodde" jeg så han så han fant ut at han bare kunne kjøre rett bak en bil i bevegelse bakover... Krasj bang!  Resultat ble totalt krasjet fossil bil :-) oops! Innklemt dør knust speil etc... men verre var det at Think-en fikk en liten bunk i støtfangeren og sprekk i lykte holderen!

Noen som vet hvor jeg kan få tak i deler?

Stian
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

Go-carter

Den er limt inn i hele høyre vandel av karosseriet... Skifte den er en jobb av dimensjoner, ville heller anbefalt å prøve et plastverksted som kanskje kan fikse det. R&S har en kontakt til dette i Bærum :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Nja. Støtfangeren er superenkel å bytte: 4 skruer i hver hjulbrønn og trekk av. Bare husk på kontakter for skiltlys. Karosseridelen er en annen historie. En drøss av skruer er så, men hovedjobben er bakvinduet som er limt på. Kurant jobb, men tar mye tid. Du trenger også pyntelist til vinduet, da du med svært stor sannsynlighet må ødelegge den som er der.

For meg kommer det mao an på hvor komfortabel du er med glassjobben. Resten fikser du :)

Go-carter

Du kan ta ut vinduet sammen med karosseridelen, og så skjære den resterende halvdel med lim ut fra innsiden av karosseriet. Da ødelegger du ikke lista :)
TMX60D
Leaf S 2015

Arnie

Det å få byttet den bakre delen av karosseriet der baklysene sitter, er en meget strevsom jobb. Jeg har fjernet denne delen på en bil jeg hugget, og vil foreslå at du bare glemmer å gjennomføre noe slikt. Det må da være mye enklere å presse ut og lime denne lille sprekken innenfra? Penere vil det vel også bli enn om du skal ta en full demontering. Du er ikke garantert et pent resultat - komplisert operasjon.

Et alternativ vil være å sparkle og legge på folie på denne delen av karosseriet - symmetrisk - på begge sider.

Skifte av støtfanger er en easy match.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

elektrolux

Sitat fra: Arnie på mandag 11. mars 2013, klokken 10:07
Et alternativ vil være å sparkle og legge på folie på denne delen av karosseriet - symmetrisk - på begge sider.

Meget god ide'  Får jeg foreslå sort kevlar look. Vil sammen med den mørke bakruten framheve baklyktene på en stilig måte.

Så en I-miev med det over hele taket, og bakluka, og har det selv på B stolpene på Mercen. Vurderer nå å foliere taket på HiPower Thinken min med det samme. Ser utrolig kult ut.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hma

Du bør demontere støtfangeren for inspeksjon. Det kan hende du har skader som ikke er synlige.

Den "hvite" streken i plasten kan du delvis få bort om du bruker en varmepistol.
Ulempen med varmebehandlingen er at plastdelene blir en del blankere, men det synes ikke så mye rundt hjørner, slik som på din bil.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på mandag 11. mars 2013, klokken 10:56
Sitat fra: Arnie på mandag 11. mars 2013, klokken 10:07

Meget god ide'  Får jeg foreslå sort kevlar look. Vil sammen med den mørke bakruten framheve baklyktene på en stilig måte.

Så en I-miev med det over hele taket, og bakluka, og har det selv på B stolpene på Mercen. Vurderer nå å foliere taket på HiPower Thinken min med det samme. Ser utrolig kult ut.

Jeg har foliert dette området på min, matt sort. Kult i sammenheng med de sorte lysene :)
TMX60D
Leaf S 2015

elektrolux

Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Go-carter

Et bilde jeg har liggende fra i sommer:

Har vel gått sånn et halvt års tid nå :)
TMX60D
Leaf S 2015

elektrolux

Har du sota baklyktene? Ble litt vel mørkt etter min smak.

Andre alternativ er jo gul eller rød foliering, Alu look etc.

Fatterens Megane Coupe fikk sin ramme rundt de runde baklyktene lakkert opp i bilens egen farge etter å vært matt sort fra fabrikk. Det blir jo motsatt av det vi diskuterer her, men ser mye bedre ut enn originalt.
Stavanger:

Go-carter

Jupp. De har et sort plastdeksel over seg :)

Jeg synes det ble bra, tar det sorte fra bakruta ut og lager "hofter". Inspirert av den facelifta A306 som aldri ble lansert :(
TMX60D
Leaf S 2015

mohpet

Sitat fra: StianB på søndag 10. mars 2013, klokken 10:18
Jeg var ute og rygget med den gule Think-en vår i går, da en annen bil kom kjørende, han "trodde" jeg så han så han fant ut at han bare kunne kjøre rett bak en bil i bevegelse bakover... Krasj bang!  Resultat ble totalt krasjet fossil bil :-) oops! Innklemt dør knust speil etc... men verre var det at Think-en fikk en liten bunk i støtfangeren og sprekk i lykte holderen!

Noen som vet hvor jeg kan få tak i deler?

Stian
Hva endte du på ift støtfanger? Jeg fikk en lik en foran, hvit markering i fanger, er det mulig å gjøre noe med plasten så dette forsvinner? Venstre skjerm skal jeg skifte, den fikk to sprekker >:(

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

Hei, har noen noe godt forslag til om noe kan gjøres med det hvite merket i plasten? Har noen reparert noe slikt?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Tror konklusjonen ble varmepistol? Jeg har ikke prøvd på min enda.
TMX60D
Leaf S 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA