Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pollenfilter

Startet av terhalbo, torsdag 28. mars 2013, klokken 17:57

« forrige - neste »

terhalbo

Hva skjer med dette? Har det kommet en fix eller må vi fortsatt være forsiktige å håpe det beste hver gang. Fikk nybil forrige uke, har prøvd flere ganger uten problem, men er jo litt skeptisk. Surt å stå uten bil i flere månder mens nye deler skaffes.
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

leafster

Jeg fikk ny software på min bil forrige uke på BNH Rud. Trenger fortsatt noen trykk for å starte ved forvarming. Bremser lugger fortsatt.

Eneste endring som jeg ha lagt merke til er advarsel om at jeg bør sette bilen i P hvis jeg åpner døra i D.

Nissan har noens lære fra Tesla hva gjelder oppdateringer av bilen. Rart de ikke klarer å uttale seg engang. Svakt!

terhalbo

Men siden det ikke kommer noen advarsel mot bruken så kjører jeg på, å håper det beste. Men som du sier hadde vært bra med en redegjørelse fra Nissan enten en advarsel mot forløpig bruk eller noe, hvis de mener vi bør være forsiktige.
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

Ladefabrikken

Min bil havarerte etter bruk av forvarme. Bilen ble fikset og fikk ny software, nå funker alt som det skal. Har ikke hatt noe problem med forvarming etter det.
Hvis du har den nyeste softwaren så er det ikke noe å være redd for.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

frankols

Jeg fikk min igjen torsdag, etter 6 uker på verksted.
Spurte forhandleren om det var noe å passe på/unngå ved forvarming, men det skulle det IKKE være sa de :-)

Rico

Sitat fra: 2EL på søndag 10. mars 2013, klokken 10:13

Men hvordan vet man om man eventuelt har siste versjon?

mvh
Erik

Marius-H

Min sto omtrent på verksted 8 av de 10 første ukene jeg hadde bilen.

Leaffen

Sitat fra: Erikhb på tirsdag 19. mars 2013, klokken 12:38
Sitat fra: 2EL på søndag 10. mars 2013, klokken 10:13

Men hvordan vet man om man eventuelt har siste versjon?

mvh
Erik

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6626.156.html

Be om rapport.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

p10

Er det noen som har opplevd disse problemene på 2013 utgaven? Ble veldig betenkt da jeg leste gjennom hele denne tråden om problemet.

thoru

Enn oss med usa leaf? Noen i norge som utfører software update? 
Har ikke spesielt lyst til å punge ut for enda en ptc heater bytte....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA