Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Total kost ved eierskap på Model S Vs. billigere småbil.

Startet av Maartensommer, torsdag 28. mars 2013, klokken 13:46

« forrige - neste »

Toror

#60
Sitat fra: satheesh.net på fredag 11. mars 2016, klokken 21:30
Sånn i tilfelle noen ikke har fått det med seg :):

Medlemsfordeler hos BilXtra
http://www.tocn.no/medlemsfordeler-hos-bilxtra/

Så den Satheesh. Blir TOCN medlem i løpet av helga :)

Edit: Må for øvrig si at rabattene her er veldig bra. 5999 for Thule Flow og 2100 for bøylene.
2014 BMW i3
2016 Tesla Model S P90DL (Levering Mars)

Kavorka

Sitat fra: satheesh.net på fredag 11. mars 2016, klokken 21:30
Sånn i tilfelle noen ikke har fått det med seg :):

Medlemsfordeler hos BilXtra
http://www.tocn.no/medlemsfordeler-hos-bilxtra/
Meldte meg inn i går, og dro rett til bilxtra Stavanger. De var helt ukjent med avtalen og måtte ringe en kar i Oslo. Etter mye om og men fikk jeg kjøpe til medlemspris. Så det var på ikke helt knirkefri handel.

Fikk en gratis advarsel med på kjøpet om at soltak ikke erstattes av thule hvis man åpner takluke.

GOS

Sitat fra: Kavorka på torsdag 16. juni 2016, klokken 06:27
Fikk en gratis advarsel med på kjøpet om at soltak ikke erstattes av thule hvis man åpner takluke.

Det er nå grei klaring på min når jeg åpner (gammel soltak løsning)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Kavorka

Forsto det som at problem kom hvis man tok taket helt bak, at det da traff bøyle og kunna sprekke. Regner med det er noen som har prøvd å få erstatning av thule eller bilxtra, for det ble gjentatt veldig tydelig.

Skal kjøre soltak uten takboks, og uten å feste stativ, så ser jeg hvilken margin det blir :)

Noen tips til hvilken beskyttelsesfilm som kan legges rundt feste for takbøyler?

GOS

Sitat fra: Kavorka på torsdag 16. juni 2016, klokken 09:29
Forsto det som at problem kom hvis man tok taket helt bak, at det da traff bøyle og kunna sprekke. Regner med det er noen som har prøvd å få erstatning av thule eller bilxtra, for det ble gjentatt veldig tydelig.

Skal kjøre soltak uten takboks, og uten å feste stativ, så ser jeg hvilken margin det blir :)

Noen tips til hvilken beskyttelsesfilm som kan legges rundt feste for takbøyler?

Jeg hadde dårlig tid så jeg brukte ikke film.

Testet (uten takboks, kun stativet) og åpnet takluke skritt for skritt og kikket om det så ut til å gå bra før jeg åpnet videre. Kjørte den helt til 100% åpen og det var "grei" klaring.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Kavorka

Vet ikke om det er så interessant å åpne takluken med en boks på taket uansett.. Det greieste var kanskje å kunne aktivere en sperre slik at passasjer foran (gjerne fingerkløe i barnefingre) ikke kan kjøre tak.

Andre som har tips til en grei beskyttelsesfilm? Har ikke lyst til at den gnisser i lakken :(

Zephid

BilXtra selger steinsprutfolie på rull, feks produsert av 3M. Litt i meste laget med en hel rull for noen takstativer men den er genial åkke som.

Kavorka

#67
Jeg skal inn og hente takboks i morgen (bestilt inn fra Oslo), så jeg kan høre om de har noe passende da. Ellers ble jeg tipset av en venn om at Biltemas variant er ok for formålet.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Beskyttelsesfilm-2000031843/

Edit: Kanskje greit å ha stativ på plass ved henting av takboks da jeg er usikker på om hele boksens lengde får plass inni bil..

Øyvind.h

Jeg kjøpte en rull med klar film på Biltema. Lett å legge på, passe bredde ift gummifoten til Thule. Klipper passende lengde.

Kostet 50-60 kroner, holder sikkert til 5-6 runder med takstativ av og på. Absolutt verd pengene for å slippe de stygge gnikkemerkene på taket.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kavorka

Bytter du film hver gang takboks skal av og på?

proturbo

Jeg gikk for Packline FX SUV. Fikk god hjelp hos Torshov Bil, og fikk testet Thule Flow 606 før jeg bestemte meg. Packline virker litt mer forseggjort, samt at den kan monteres med t-fester i stedet for gripeklør. Bakluka går fint opp med begge boksene. Thule er nok mer praktisk med større volum, samt sideåpning, men ligger ikke like pent som Packline. Packline har 10 års garanti vs. 5 år hos Thule.
Legger ved noen sommerbilder ;)





Sent from my iPad using Tapatalk

oddbjoh

Sitat fra: satheesh.net på fredag 11. mars 2016, klokken 21:30

Medlemsfordeler hos BilXtra
http://www.tocn.no/medlemsfordeler-hos-bilxtra/

Ringte bilextra nå og butikken hadde ikke uventet gått glipp av tilbudet til TOCN, men det ordner seg nok. Litt mer problematisk er det at de nekter å selge Wingbar Edge til Tesla-eiere, pga problemer med sprukket glasstak....

Kanskje man skulle reforhandlet avtalen til å gjelde et annet stativ? De anbefalte Thule Wingbar med vanlige løse føtter, tipper at det kommer omtrent likt ut i pris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA