Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe nye sommerdekk

Startet av Griffel, torsdag 13. mars 2008, klokken 07:43

« forrige - neste »

Griffel

Reidar Langmo medgründer av REC men som har  solgte seg ut og sluttet i selskapet fikk penger til overs. Istedet for å å handle på Europris og få mer penger til overs, kjøpte ha aksjer i Think og en Bil av Tesla.

Reidar Langmo er lovet leveranse i april, en Tesla Roadster med 248 hk på bakakselen.

Når serieproduksjonen av Tesla Roadster endelig settes i gang den 17. mars, vil Langmo være en av de aller første som får bilen overlevert. Han står som nummer 24 på Teslas lange venteliste. Langmo vil i tillegg være den første ikke-amerikaner som får bilen.

Mer på: http://www.tu.no/samferdsel/article138508.ece

Bilen lages hos Lotus i England, Så litt ut på våren kan vi kanskje kjøre om kapp i kollektiv feltet. ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Cobos

Jeg har også lest dette med stor interresse, tviler at han ser Tesla'en så tidlig som april dog. Virker som de blir shippet med båt fra England til California for å så få batteriet montert. Og så skal det tilbake til Norge, hvis ikke han får til en spesialdeal som sparer turen over atlanteren.
I tillegg snakker de om en bil i uka bare den første tiden, men det hadde vært veldig stilig å se en Tesla i levende live... noen som vet hvor Langmo bor ?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

cra

Telefonkatalogen sier at han bor i Gyssestadkollen på Slependen. Hvis det er riktig Langmo, da. Det var bare ett treff. Der er også en del telefonnumre, i fall noen vil driste seg til å ringe og tigge til seg en prøvetur. :)

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cobos

For min del hadde det vært nok om han hadde hatt lyst til å stille opp på en bilmesse, bilutstilling eller en annen event slik at jeg kunne bare sett den med egne øyne, inne og utenpå :) 

Noen som vet om en passende event hvor f. eks. elbilnorge kunne spurt om han var villig til å stille opp?

Cobos
Oslo
Model S60

Cobos

Tenkte jeg skulle svare her istedet for å starte en ny tråd

Ser ut som Tesla kommer til Europa tidligere enn antatt. Pga lav dollar er det såpass mye gunstigere prismessig å selge i Europa nå. Det virker som det sies at man snakker 2009 nå.
Norge og Sverige blir nevnt spesifikt som steder de ser på siden vi har så elbil vennlige avgifter :)

http://blog.wired.com/cars/2008/03/so-far-so-good.html
http://www.innovationbeat.com/2008/03/weak-dollar-speeds-teslas-european.html

Cobos
Oslo
Model S60

elektrolux

Det frister fælt. Lurer på om de kommer til å lage en 3 fase bassert lader. Det er lettere å få tak i mye strøm i Norge i alle fall, ved hjelp av 3 fase, enn ved hjelp av store enfase uttak.

Hadde bilen hatt mulighet for 25A 3 fase lading f.eks kunne denne vært et reelt alternativ ved kjøring mellom de store byene i Norge.

Ikke minst med tanke på alle de kule svingene vi har her på berget.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Cobos

Har ikke sett noe fra de rundt 3 fase, sikkert siden dette er ren industriløsning i USA ? Men deres ladetider er jo basert på 110V så det skal gå ca dobbelt så fort med en vanlig 16A 230V kurs hvis jeg ikke har misforstått. Og selve batteriene deres skal vist takle relativt hurtig hurtiglading. Og deres tall med 200 miles er jo over 300km så du kommer rimelig langt med det. Norske fartsgrenser og veistandard tilsier jo også at du ikke klarer å kjøre så fort eller aggresivt at rekkeviden blir så mye kortere :)
Roadsteren er uaktuell pga pris for meg, men Whitestar er helt klart realistisk om enn kanskje litt mye penger på bil.

Cobos
Oslo
Model S60

Griffel

"Det har vært en sommer uten vind i håret for Reidar Langmo, og de fleste andre som står på venteliste for Teslas elektriske sportsbil."

TU
http://www.tu.no/energi/article175989.ece

"Men nå er sommeren på det nærmeste over, og Langmo har fremdeles ikke fått luftet håret i sitt elektriske fartsvidunder. Eneste trøst er at han er i godt selskap; California-guvernør Arnold Schwarzenegger og skuespiller George Clooney har heller ikke fått sine bestilte biler."

Hyundai Ionic.

Griffel

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=529530

På slutten av artiklen står det:
"Den første Teslaen leveres til Norge neste sommer."
Jaja sesongen er vel omtrent over for i år uansett.

"Espen Pedersen (dansk), har igjen kommet til Norge for å vise frem denne elektriske karbonraketten.

ingen rykk og napp når bilen suser opp til det som er lovlig fart på norske veier, og vel så det andre steder.

Toppfarten er 210 km/t, og dit kommer du med et realt jevnt drag hele veien.

Det er allerede bestilt ni biler hos Teslas kontakt på norsk jord. I tillegg skal det være tre til som har bestilt bilen selv på internett. Den prøvekjørte Teslaen er en 250 Signature Edition, og prisen starter på 99.000 euro, både før og etter norske avgifter."
Hyundai Ionic.

Cobos

Denne gangen fikk jeg muligheten til å kjøre den og den er virkelig sinnsvak... :) Jeg skrev en lengre post på min erfaring fra testkjøringen over hos Tesla Motors Club. Personlig synes jeg den sier mer for de som faktisk vet hva Tesla Roadsteren er. Ihvertfall går den litt inn på hvordan den fungerer som bil...

Jeg skal nok få testet en Buddy snart så gleder meg til å sammenligne. Finner vel da ut mer av hva som er spesifikt Tesla Roadster og hva som er mer generell elbil. :)

Cobos

Oslo
Model S60

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA