Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Matter innvendig tesla

Startet av Nord, fredag 22. mars 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

Nord

På offentlige, 16A ladepunkter.
Kan man lade med 16A lader uten at man skal sitte med anspente skuldre i frykt for at sikringen går?

Jeg har ladekabel fra CA, så den kan reguleres.
Jeg skal i et relativt kort møte, og trenger strøm så fort som mulig. Samtidig kommer jeg til å bruke en del strøm da det er et stykke.

Noen med erfaringer med lading av 16A på 16A ladepunkt?

mariowing

Har gjort det flere ganger, ikke hatt problemer med det.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

erikf

Det er helt vanlig å lade med 16A på offentlige punkter.
De er laget for dette.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Joakim Sveli

Har ladet med 16 A på offentlige ladepunkter nesten hver dag i over ett år. Går fint, men vær forisktig med gamle motorvarmeruttak og andre uttak som ikke er laget for elbil.

Der bør du ikke bruke 16A laderen din. Det samme med ladepunkt som er skadet eller har svimerker rundt kontakten.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Nord

Så bra. :-)

Jeg lader kun med 6A der det ikke er beregnet for langtids strømforbruk.
Kabeltrommel for eksempel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA