Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kinesisk serie- og parallellhybrid.

Startet av Griffel, tirsdag 11. mars 2008, klokken 16:02

« forrige - neste »

Griffel

http://www.zero.no/transport/elbil/zero-lanserer-elbil-web/

"Miljøstiftelsen ZERO står bak det som trolig er Norges mest omfattende nettressurs om elbiler. - Her finnes informasjon for alle med interesse for elbiler, sier ZEROs Gøril Andreassen.

Alle elbilinteresserte kan få sitt informasjonsbehov dekket på ZEROs nye elbil-web - enten man vet mye eller lite fra før.
- Det har vært et mål for oss å samle informasjon for både miljøbevisste forbrukere som vil vite mer og for de som som allerede vet mye fra før av, sier Andreassen."

Så da er det vell bare å legge ned dette forumet? ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

HHF

Ja, det må jeg si var å ta munnen rimelig full .... Det skal antakelig ganske mange brukere og mye tid til før det herværende forum blir forbigått. Levende forumsider vil allid være det rikeste på informasjon, mener nå jeg...

Jeg slutter ikke å følge med her før dette legges ned ihvertfall !
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ken

Det er en imponerende liste over støttespillere.Alle olje selskaper er med! Noen links var vel ut av dato hvis dere tror at miljøbil Grenland kan lage litium pakker til Think til halv pris av Saft. Greit hvis de kan legge press for å få flere ladeplasser i Oslo. "The more the merrier"sier jeg. Håper at det ikke går ut over Norstarts sin inntekt. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

bosonic

"Googler du elbil" er fortsatt elbil.no første treffet  8) ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ilmarw

Og sånn bør det være!

All ære til Zero, det er positivt med større fokus på elbil, om de så er litt ambisiøse...

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Ikke noe galt i å være ambisiøse, men disse sidene synes jeg luktet litt "hype". I alle fall foreløpig. Men for all del, som Ken sier: The more the merrier. :)

Så får vi se hvor lenge det går før Coca Cola kommer remjende og skal ha domenenavnet fordi de har det som varemerke. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

#6
Ja, det lukter hype men det er behov for lett vektere med satsingsområde som lenker til mer seriøse aktører. Vi må inn og rett opp feil jevenlig så at de ikke skremmer mer enn de trekker. Vi fungere bedre som en teknisk database og levende diskusjonsforum. Ken

Jeg var ikke så glad at de vil satse på biodiesel som miljøvennlig.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Ja, ingen ting er bedre enn en levende site/diskusjon som på forumet her. Det gjør at vi alle har tilgang til en enorm ressurs som strengt tatt ikke lar seg publisere som statisk informasjon.

Vi oppnår nye erfaringer og sitter med løsninger og forslag som ikke kan konkretiseres før noen spør etter dem. Dette vil man aldri kunne klare å publisere i noen wiki.

At vi må være litt "politi" er riktig, og slik er det vel i alle slags sammenhenger; de som vet hva de snakker om må passe litt på de som *tror* de vet hva de snaker om. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bosonic

Jeg synes Zero har fått til en god info blogg om elbilen, hyggelig at vi er funnet verdige til å bli sakset fra.  ;D


Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: bosonic på mandag 03. mars 2008, klokken 12:17
hyggelig at vi er funnet verdige til å bli sakset fra.  ;D

Tja, ikke så overraskende det, vel? Jeg vil tro at forumet (eg siten her) må være blandt de desidert beste (om ikke DEN beste) norske ressusrsene som er å finne på nett. Ikke minst pga den store kompetansen og enorme viljen til å dele denne blandt deltakerne på forumet, samt den gjenomsyrende positive innstillingen. Tror ikke jeg har sett en eneste forekomst av nedlatende svar til "noobs", uansett hvor banale spørsmålene måtte være.

Denne innstillingen og tilsynelatende ubegrensede kilden til kunnskap (i alle fall for en som meg som selv har ganske begrensede kunnskaper på området) gjør det til en fryd å delta i diskusjoner, og det er *nesten* så man bare venter på at det skal oppstå noen småproblemer med bilen slik at man kan få hjelp til å fikse det. :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Jeg var innom ZERO akkurat og rettet opp en feil. 1,5 kw per km i en liten elbil var 10 ganger for mye.
Det har kommet mye info i det siste og mye tekniske info om tekniske ting som er bra for de som vil lærer seg opp litt i elbil verden. Gjerne les gjennom og rette opp via E-post. Tom Erik Thorsen er han jeg kontaktet og det ser ut som det er han som har mest teknisk kunnskap.
De har en ledig stilling som rådgiver for tiden. En som kan teknikk og politikk. Det finnes noen egnet folk her på forumet.

P.S: hva er den beste måte å sjekke nye meldinger som er postet her. Jeg logg inn regelmessig men klarer å gå glipp av mye, som de siste innleggene her for eksempel. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Sitat fra: Ken på mandag 24. mars 2008, klokken 11:31
P.S: hva er den beste måte å sjekke nye meldinger som er postet her. Jeg logg inn regelmessig men klarer å gå glipp av mye, som de siste innleggene her for eksempel. Ken

du har i hvertfall to greie måter å holde deg oppdatert på:
1. se linken nede på forsiden som heter "se siste inlegg", eller noe liknende: http://elbil.no/forum/index.php?action=recent
2. opprett en feeder i din nettleser
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

HHF

RSS feeder fungerer utmerket bortsett fra at jeg kunne tenkt meg å se hele innlegget som kommer istedenfor bare litt, slik at man uansett må klikke seg inn hit for å lese det. Er det noe man kan gjøre for å endre dette ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Hvor mye data som sendes over må nok settes opp på serveren, så det er det lite du kan gjøre med.

Dva; du kan jo lage deg din egen agent (hvis du kan å programmere litt) som snoker gjennom forumet med jevne mellomrom og henter hele artiklene. Evt. kan du basere den på å hende det som kommer i RSS-feeden, så slipper du å parse ale trådene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Synes det enkleste er å logge meg inn jeg. Når pc'n husker brukernavn og passord er det bare et par museklikk så er man inne og ser straks hvor det er nye innlegg.

Ikke alle er like relevante for meg, men lærerikt å lese om andres problemer/erfaringer uansett.

Har ikke gått glipp av så mye heller tror jeg  ;)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA