Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-TMS VS USA-TMS

Startet av Khastro, torsdag 21. mars 2013, klokken 18:49

« forrige - neste »

AreGar

Jeg vil tro at man har større sjanse for å komme i en ulykke om "man bare kjører litt mer forsiktig" fordi da er det flere som vil forbi.
Ser at det går et par Reva her i området og jeg har ennå til gode å se at de holder fartsgrensa uansett hva den er.

Jeg kjenner selvfølgelig ikke til forholdene der du skal kjøre men jeg ville ikke valgt meg et kjøretøy som ikke kan holde fartsgrenser på veiene jeg skal kjøre. Dette skaper veldig mange stygge situasjoner og mye irritasjon blant andre bilister.

Personlig ville jeg gått for en trilling av de ovennevnte ettersom de koster relativt lite mer, og er en "reell bil". Antakeligvis vil du kunne få igjen en del av mellomlegget ved bruktsalg. Når du regner nytte/kostnad må du også legge inn en komfort-variabel :) Holder du 80 i 80-sona og ikke 65 vil du nok også ha litt lavere puls siden ikke alle med BMW og Audi skal forbi i sving uten sikt :D

Khastro

Da ble det en Buddy Pluss!

Prøvekjørte en Buddy og en Reva i går, og jeg fikk litt bedre komfortfølelse i Buddyen.
Så slipper jeg sitte med luggen i taket også.
Herlig! :)
Takk for alle innspill, skulle ikke være lett det her.

btw, Buddyen skal klare holde 80, så det bør nok gå fint. ;)

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

edyrli

Gratulerer!
Er det med Bly eller NiMH batterier?
Får inntrykk av NiMH versjonen går bedre. Kan tenke meg pga lavere vekt.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA