Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S som taxi?

Startet av Elvind, torsdag 21. mars 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

Elvind

Fikk her om dagen tilsendt RFID-brikke for en måneds gratis bruk av EVPower sine hurtigladere. Syns dette er et kjempebra initiativ, og riktig vei å gå for å markedsføre seg. La folk få prøve! Det ble ganske umiddelbart spontan harrytur til Storlien på meg og fruen, med lading på Værnes og i Meråker.

Hadde også tenkt å lade på Storlien, ettersom det sto på kart i utsendt brosjyre at hurtigladeren her skulle være tilgjengelig i løpet av 2012. Hadde heldigvis ladet til 90% i Meråker, så vi kom oss greit tilbake gjennom snøstormen. Håper ingen andre i villfarelse satser på å lade på Storlien med det første, da denne hurtigladeren ikke eksisterer.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

tomrh

Hurtigladeren i Meråker var gratis en periode rett etter at den ble åpnet. Da ble det harrytur også på meg, måtte lade både på veien opp og på returen med i-MiEVen. Nå koster den det samme som EV Powers andre hurtigladere, og dessverre blir det såpass mye at man må ha "fri-bruk"-abonnementet for at harryturer med elbil i det hele tatt skal lønne seg. Og man skal kjøre endel på lengre turer i distriktet for at 299,-/mnd skal være verdt pengene, så det blir nok å bruke fossilen. Synd.  :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Strømbil

Dette var et godt tiltak av EvPower.
Har selv kunne tenkt meg å prøvd hurtilading, og sett om det er noe jeg trenger i det daglige.
Velger ofte fossilbilen når jeg skal på litt lengre turer, særlig fra Sør-Trøndelag og inn i Nord-Trøndelag.
Kan man bestille en slik prøveperiode noen plass?
Svart Nissan Leaf 2013.

tomrh

Sitat fra: Strømbil på torsdag 07. mars 2013, klokken 10:20
Dette var et godt tiltak av EvPower.
Har selv kunne tenkt meg å prøvd hurtilading, og sett om det er noe jeg trenger i det daglige.
Velger ofte fossilbilen når jeg skal på litt lengre turer, særlig fra Sør-Trøndelag og inn i Nord-Trøndelag.
Kan man bestille en slik prøveperiode noen plass?
Du får høre med dem på post@evpower.no, du får helt sikkert svar. :)

Det er i grunnen et enkelt regnestykke om det er noe for deg. Hvor langt kan du kjøre fossilt for 300 kr? Med 0,8 liter/mil og 15 kr/l blir det 300 / 15 / 0,8 = 25 mil.

Så hvis du kan bytte ut mer enn 250 km fossil kjøring i måneden med elbilen, og er villig til å bruke ekstra tid på å hurtiglade, så lønner EV Power-abonnementet seg.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nordvik

Ingen tvil om at abonnementet hos evpower er en god investering for vår del.
300 kr i mnd er ingenting i forhold til hva vi sparer ved å ikke kjøre fossilbil. Siden vi kjøpte Leafen i midten av august har vi nå kjørt nesten 24000! km.
Fant ut her om dagen at det ble bortimot 12 mil i snitt om dagen...
Da snakker vi sparing av spenn ;-)
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

wat

Byttet ut i-Mieven med Leaf for litt over to uker siden. Bor på Vikhammer og har campingvogn på Storlien. Nå er det andre gang vi bruker Leafen opp hit, og det fungerer utmerket. Jeg syns det er veldig bra at hurtigladeren i Meråker står på parkeringsplassen til Coop. Så kan vi gjøre helgas matinnkjøp mens Leafen får seg litt strøm :-) Sørger alltid for å lade til 100% natt til søndag med vanlig lading, og da kjører vi helt til Vikhammer uten hurtigladestopp.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

tomrh

Når hurtigladeren på Orkanger kommer, kan det bli aktuelt med abonnement. For da kan det fort bli litt hyttekjøring. For en enkelt tur med fossilen dit koster oss 400 spenn pga. alle bommene.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA