Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EVO Bikes: italienske Wayel elsykler med kardandrift

Startet av tstol, onsdag 20. mars 2013, klokken 13:12

« forrige - neste »

glaserud

Jeg tror sjelden følgende uttrykk har passet bedre enn nå: "Smaken er som baken"
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Jimpec

Sitat fra: Quattro på tirsdag 05. mars 2013, klokken 21:40
Jeg har sportsseter i min Audi med muligheten for å forlenge sitteflaten. Jeg savnet ikke spesielt sidestøtte i Model S, men jeg savnet muligheten til å forlenge sitteflaten....

Akkurat hva jeg også tenker. Sidestøtten er helt grei - men lengden på sitteflaten burde vært lengre.

Men jeg foretrekker å få bilen fremfor at de skal komme opp med nye seter. Kjøper Recaro om det blir for gale, men det blir det sikkert ikke.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Zanka

#17
Setene er helt ok, men når jeg har valgt pluss versjonen som skal bedre veiegenskaper spesielt i svinger kan det være en fordel å ha sidestøtte som matcher. Helst ville jeg hatt komfortseter ala BMW eller MB disse har ganske bra med sidestøtte samtidig som de er veldig komfortable. Jeg mener at setene i Model S er på nivå med standard setene i BMW og MB (dog noen flere instillinger)
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

jkirkebo

Sitat fra: Jimpec på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:13
Akkurat hva jeg også tenker. Sidestøtten er helt grei - men lengden på sitteflaten burde vært lengre.

Men jeg foretrekker å få bilen fremfor at de skal komme opp med nye seter. Kjøper Recaro om det blir for gale, men det blir det sikkert ikke.

Jeg var endelig innom der i dag, og jeg må si jeg fant meg meget godt tilrette i førersetet. Savnet ingenting av støtte hverken her eller der, og jeg er 188cm høy med relativt lange ben. Måtte kjøre rattet helt ut, men da ble det perfekt (sliter med at rattet er for langt unna i Leafen). Så jeg tar den gjerne som den er ja ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Syntes setene var greie, men ikke så veldig bra første gangen jeg prøvde Model s i Trondheim. Syntes de manglet noe i forhold til bmw. På onsdag var jeg å prøvde på nytt i Oslo. Tok meg tid til å stille inn setet og rattet så bra som mulig. Men seteputen burde kunne tippes mere bakover. Og setet mangler sidestøtte. Var på lørdag innom Jessheim på bilutstilling av mer eller mindre alle merker. Og her kom det tydelig frem at i allefall mercedes og bmw har seter som får model s sine til å virke amatørmessige. Kjente med en gang jeg satte meg at setet føltes rett. Ordentlige sidestøtter, som passer til ryggen. Justerbar lengde på setepute. Lett å finne god sittestilling, og en helt annen(bedre) følelse av skinnet i setet. Dette var standard og sportseter. Bmw sine comfort seter gidder jeg ikke nevne da de igjen er en klasse over det meste. Skulle ønske det var bedre stoler i performance utgaven, eller i allefal mulighet for å bestille andre og bedre seter.
Setene er ikke dårlige, men de er ikke premium slik bilen er tenk å være. De er kanskje sammenlignbare med ett standard sete fra billigste bmw eller mercedes og ikke toppmodellene.
Må i tillegg si at når jeg ser på hva slags utstyr biler i samme prisklasse som performance har, er model s underlegen. En kia til 250 000,- har jo bedre utstyr. Hvor er filskift varsler, adaptiv c.c, head up display, koppholdere bak, klimasone for baksetet, aktive sidestøtter, 360 kamera osv... ? Håper noe av dette kommer i form av oppdateringer, og hvis nye seter kommer blir jeg å bytte dem!
Har bestilt model s, og liker bilen. Men jeg er ikke blitt blind for at der ikke finnes forbedringer som bør gjøres. Liker utseende, aksen, stillheten og hele det elektriske drivverket. Interiøret er det så som så med. Tenker da på kvalitet og komfort ikke utseende. Har friskt i minne slitasjene på den sorte demobilen...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

SimenT

Jeg hadde ikke problemer med å lage meg en veldig god sittestilling. Merket ikke manglende sidestøtte.
Men tok ikke sentrifugalkraften til maks heller.
Jeg er mer følsom mtp rattposisjon og justeringer, og den var ypperlig!
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Amper

jeg er enig med de som sier at setene har ikke samme nivå som tyske premium merker i komfort utgaven.. TMS Setene er helt greie, og gode nok til sammsligne med det meste, men de som er vant til komfortseter audi-merc-bmw blir ikke imponert en plass..

Tesla finner nok ut av dette i løpet av en tid (år?)..
P85D :o)

Larsan

Jeg har nå kjørt 3 langturer med min 5 dager gamle TMS og jeg må dessverre si at jeg enda ikke har fått justert setet til en skikkelig god sittestilling. Jeg syns det er for dårlig sidestøtte samtidig som sitteputen er for kort.

Jeg er vant til individual skinnseter fra Ford s-max som jeg beklageligvis sitter veldig mye bedre i.


Har såvidt begynt å sjekke om noen kan modifisere setene, uten å ha kommet særlig langt enda. Innspill mottas med takk :)

Gjermund

Jeg ble positivt overrasket når jeg prøvekjørte, men så var forventningene til setene dratt langt ned da.

jkirkebo

Sitat fra: SimenT på søndag 11. august 2013, klokken 02:21
Jeg hadde ikke problemer med å lage meg en veldig god sittestilling. Merket ikke manglende sidestøtte.
Men tok ikke sentrifugalkraften til maks heller.
Jeg er mer følsom mtp rattposisjon og justeringer, og den var ypperlig!

Samme her. Jeg synes f.eks setene i Leafen er veldig gode å sitte i (mulig jeg ikke er kravstor?), men der bli rattposisjonen dårlig fordi rattet ikke er lengdejusterbart. Jeg har lange bein og må ha rattet et godt stykke ut om jeg skal få riktig beinvinkel. Det var null problem i Model S, første bilen jeg har fått perfekt posisjon på rattet i. Touranen vår har også lengdejusterbart ratt, men det går ikke langt nok ut.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#25
Sitat fra: Cirion på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:03
Satt i en 3 serie her om dage, og fyttigrisen å jævlig!
Jeg er heller ikke veldig begeistret for setene i 3-serie med M-sport. Sidestøtten på sitteputen borer seg inn i lårene, og gjør at jeg mister følelsen etter en stund. I bilen jeg har nå, en Saab 9-3 med helskinn er setene ekstremt komfortable og myke, samtidig som sidestøtten er veldig bra.

Setene i MS opplevde jeg umiddelbart som veldig harde med liten sidestøtte. Men etter prøveturen måtte jeg konkludere med at jeg hadde funnet meg til rette og og dette sannsynligvis vil fungere greit- selv om jeg kjører 90% langkjøring med 20+ mil. Har opplevd dårligere seter, men på min skala når nok ikke MS lenger opp enn middels på dette området.

glaserud

Seter er litt tilvenning, merker jeg. Var ikke så fornøyd med setene i Kugaen, p.g.a. at sidestøtten i Audien hadde medført en gitt sittestilling. I Kugaen måtte jeg endre litt på hvordan jeg plasserte bena. Nå som jeg har "lært" setene å kjenne, er jeg vesentlig mer fornøyd. Får håpe det samme gjelder for S. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

valvolainen

Vi får se etter langturene. Hadde akkurat en tur fra oslo-bergen-haugesund-oslo med bil nr. 2 (gammal 4x4 fra 1995) og da vi kom hjem etter haugesund - oslo etappen, var kroppen helt fin!
Det er for meg en god målestokk på seter. Ikke vondt i nakke, rygg eller sliten i armer.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Brede

Jeg ble for min del positivt overrasket over setene etter å ha lest såpass blandede tilbakemeldinger.
Nå skal det sies at å diskutere seter er på samme nivå som å diskutere lakkfarge, der er vi alle forskjellige med tanke på behov og følelser.
Sånn sett hadde det helt klart vært en fordel å hatt flere typer seter å velge mellom.

Kilroy

Jeg hadde også ett positivt inntrykk av setene, men hadde lave forventninger etter å ha lest her på forumet. Jeg er idag bortskjemt med X5 sine komfort-stoler og de er ikke i nærheten i forhold til de, men slik jeg ser det, så er de god nok. En må jo strekke litt på beina uansett etter max 45 mil, så da duger de i mengder!
Håper likevel at Tesla kommer med noe som nærmer seg komfort-stoler seinere. Men fordomsfull (med lite erfaring) i forhold til amerikanske biler, er det ikke typisk amerikansk?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA