Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil TMS endre folk sine kjørevaner

Startet av ChrisKvar, onsdag 20. mars 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

ChrisKvar

Jeg har en Classic 2000 og etter at Kverneland har sluttet med vedlikeholdsladning, må jeg som alle vet, ordne dette selv. Er medlem, og vet at utstyr kan lånes i klubben. MEN, jeg har lest prosedyren og kan med 100% sikkerhet fastslå at med mitt handy-man nivå på slike ting, kommer jeg til å ødelegge bilen. Så, er det noen der ute som jeg kan hyre inn for å lære meg (dvs gjøre det sammen med meg første gang) eller noen som rett og slett kan gjøre det som et oppdrag jeg betaler for? For dumt å ødelegge en fin liten bil bare fordi jeg ikke kan gjøre det selv..
mvh Christoffer

Yeyeye

Heisann ChrisKvar.

Det er ikke noe å være redd for angående HandyMan faktoren, er utrolig enkelt egentlig. Uansett er det selvsagt veldig greit å ha med noen som har gjort det før, og være klar over at det er en sårbar tid i en Thinks liv. Sist jeg hjalp en kar med vannfylling, så fikk vi opp isolasjonsfeil rett etter endt vannfylling, og da hadde vi mye mindre overlading en det BMS selv ville kjørt på ved overlading. Er litt kjipt å være "medskyldig" når slikt skjer, selv om en gjør det for å hjelpe til.
Har du tilgang til varm garasje er det veldig kjekt, ta får en opp rett temperatur uten unødigvendig mye overlading. Skal alltid være med deg en kveld om du vil, men det får bli over helgen en gang i så fall.
Har du nikometer, eller satser du på foreningens actia instrument? Nå kan vi også bruke mitt nikometer for selve aktiveringen, men er jo greit å bruke det en senere skal bruke, sånn at en husker det litt bedre.

Mvh Arild Rabben
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

ChrisKvar

Hei Arild,
Takk for gode tips og tilbud om hjelp. Jeg har nå fått skiftet bakaksling og er klar for vedlikeholdslading. Arne Asphjell har tilbudt seg å gjøre det og samtidig lære meg kunsten, så jeg håper jeg klarer det selv neste gang. Må innrømme at når man er på mitt nivå, så har man  ikke en gang hørt ordet nikometer før. Men blir sikkert kjent med både det og andre begrep etterhvert.
mvh Christoffer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA