Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med dårlig tilpassede karosseri deler.

Startet av EL-Porsche, onsdag 20. mars 2013, klokken 07:54

« forrige - neste »

EL-Porsche

Hei, vurderer å kjøpe meg en ny nissan leaf den vil erstatte buddy 2010 men mister denne veldig snart og det jeg lurer på er:


Hvordan vil denne egentlig være kontra Buddy på rekkevidden ?

Kan jeg lade Leafen i samme kontakten som jeg har i ladestasjonen til buddy en vanlig 16amp stikk eller må jeg ha en sånn hjemmestasjon installeres ?

Forhandleren skulle ha 255000 for den, bør jeg heller vente til sommeren for den nye oppgraderte verisjonen ?

Er det mye problemer med Leafen sånn som jeg har hatt med Buddyen da tenker jeg mer mekanisk?



Mvh
EL-Porsche

Leaffen

#1
Sitat fra: EL-Porsche på søndag 03. mars 2013, klokken 15:33
Hei, vurderer å kjøpe meg en ny nissan leaf den vil erstatte buddy 2010 men mister denne veldig snart og det jeg lurer på er:


Hvordan vil denne egentlig være kontra Buddy på rekkevidden ?

Kan jeg lade Leafen i samme kontakten som jeg har i ladestasjonen til buddy en vanlig 16amp stikk eller må jeg ha en sånn hjemmestasjon installeres ?

Forhandleren skulle ha 255000 for den, bør jeg heller vente til sommeren for den nye oppgraderte verisjonen ?

Er det mye problemer med Leafen sånn som jeg har hatt med Buddyen da tenker jeg mer mekanisk?



Mvh
EL-Porsche

Reell rekkevidde om vinteren: 80-110 km.
Reell rekkevidde om sommeren: 100 - 140 km.

Du kan lade den i en vanlig stikkontakt. Det medfølger ladekabel / kladd som trekker 10A. Jeg klarte meg helt fint med denne det første halve året.

Den du får kjøpt nå er produsert i Japan. Garantert høyere kvalitet enn en som blir produsert i Sunderland.

Ingen mekaniske problemer. Bortsett fra dunkelyd / knirkelyd i forstilling. knirkelyden forsvinner etter garantiutskifting på service. Dunkelyden skyldes vel en billig løsning i forstilling, som for så vidt mange nye biler kjennetegnes av. Noen software-problemer som stort sett fikses på service.

Løp å kjøp.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

AreGar

Sitat fra: Modelsn på søndag 03. mars 2013, klokken 16:07Garantert høyere kvalitet enn en som blir produsert i Sunderland.

Sterk påstand.. Noen god begrunnelse?

Leaffen

Kall det gjerne for pessimisme, eller å holde på gamle fordommer. Brent barn skyr ilden er også et dekkende uttrykk. Men, evig eies kun et dårlig rykte.

Sånn har det jo vært med alt av biler som engelskmenn har laget i alle år. Behøver ikke å gå lengre enn til forskjellen mellom Engelskfabrikkert Nissan Micra kontra en Japanskprodusert. Min datter hadde en slik Engelsk. Etter en kontinuerlig nedtur med reparasjon etter reparasjon, ble bilen solgt med stort tap. Ingen ville kjøpe en engelskprodusert Micra. Og med god grunn.

Spør du en Nissan mekaniker om denne problemstillingen, vil du nok etterhvert få bekreftende. Spør du en Nissan selger, vil du nok få et helt annet svar.

Jeg for min del kommer aldri til å kjøpe Engelskprodusert bil igjen uansett hva selgere vil komme til å si. Hvis du ønsker å kjøpe Engelsk, så står du jo helt fritt til det. Det spørs bare om du er villig til å ta den ekstra kostnaden. Husk at det er markedet som bestemmer.

http://www.magma.no/markedet-for-171mandagsbiler187?tid=213203


Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Balrog

Om du bør vente til sommeren må du vurdere selv. De 3 nye versjonene gir deg mer valgfrihet og en del forbedringer: 10% lenger rekkevidde visstnok, 10% mer bagasjeplass, 6kW lader, mulighet for 17" og skinninteriør, men jeg gjetter at dette kommer til å ligge rundt den opprinnelige Leaf-prisen på 270k.

Hadde jeg kjørt Buddy må jeg tilstå at jeg ikke hadde nølt et sekund og byttta bil umiddelbart. Ovennevnte forbedringer er neppe verdt 3-5 måneders ekstra kjøring med en Buddy i stedet for en skikkelig bil. Hadde Nissan endret designet på Leafen hadde det likevel vært verdt å vente på ny modell.

Rallinga om engelskproduserte biler er ikke relevant. Du kan være uheldig uansett hvilket bilmerke du kjøper og få en mandagsmodell. All bilproduksjon er nå internasjonal og hvor det hele skris sammen til slutt har ikke så mye å si. Med den ledigheten som det er i hele Europa nå er det neppe noen som tør risikere å sove på jobben..

Produksjon i Sunderland vil forhåpentlig gi bedre tilgang både på biler og deler, og redusere kostnadsnivået. Jeg har ingen tro på at Nissan vil levere lavere kvalitet på 2013 Leaf enn tidligere modeller, tvert i mot.

Skal jeg likevel gi Modelsn et poeng må det være at det nok ikke er gunstigst å være blant de aller første nyproduserte Sunderland-bilene om du er livredd for barnesykdommer.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

EL-Porsche

Takk for svar, jeg må si jeg er utrolig usikker om jeg skal vente eller ikke, jeg må ha ny bil uansett innen 1 måned,  jeg får vente til jeg kvitter meg med buddyen kanskje det kommer noe endring i pris/oppdateringer hos Nissan før april.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA