Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteripakken helseskadelig?

Startet av skrubb, tirsdag 19. mars 2013, klokken 22:59

« forrige - neste »

skrubb

hei snart eier av hvit leaf, har ladespm; har innlagt i driftshus en 25a 500v kontakt...finnes det noen overgang slik at jeg kan benytte denne? evnt andre gode løsninger tas imot med glede!

Griffel

Sitat fra: skrubb på søndag 03. mars 2013, klokken 10:42
hei snart eier av hvit leaf, har ladespm; har innlagt i driftshus en 25a 500v kontakt...finnes det noen overgang slik at jeg kan benytte denne? evnt andre gode løsninger tas imot med glede!
Hva i allverden er dette?
Beste løsning er uansett et fastmontert ladepunkt (PodPoint eller lignende type EVSE, det som ofte feilaktig kalles hjemmelader).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

#2
Sitat fra: Griffel på søndag 03. mars 2013, klokken 11:55
Sitat fra: skrubb på søndag 03. mars 2013, klokken 10:42
hei snart eier av hvit leaf, har ladespm; har innlagt i driftshus en 25a 500v kontakt...finnes det noen overgang slik at jeg kan benytte denne? evnt andre gode løsninger tas imot med glede!
Hva i allverden er dette?
Beste løsning er uansett et fastmontert ladepunkt (PodPoint eller lignende type EVSE, det som ofte feilaktig kalles hjemmelader).

Det er nok en av den gamle typen trefasekontakter (firkantede) tror jeg. De var på 25A og det står "500V" på dem men det er bare maksspenningen for kontakten og sier ikke noe om reelt spenningsnivå.

Man kan evt. lage seg overgang til schuko selv om man får tak i selve pluggen. Men den blir ikke "lovlig" i bruk om man ikke bytter sikring til 16A.

Enkleste er vel, om dette stikket ikke skal brukes til noe annet, å bytte det ut til schuko og bytte sikring til 16A. Tar vel en elektriker en halvtime tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Alternativt kan det vel "skilles ut" en egen kurs med 16A fra denne? Vet ikke om det vil være lovlig med en overgang som inneholder sikring på 16A? Tenker på noe a'la disse annleggsboksene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

skrubb

ok takk for svar...går nok for å få et besøk av elektriker ja :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA