Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autofil tester Model S på langkjøring

Startet av Karus, tirsdag 19. mars 2013, klokken 16:26

« forrige - neste »

Karus

Hei,
Ladekladden lyser ikke (har selvfølgelig sjekket i flere kontakter) etter at jeg forsøkte å lade på Elbil P-plass på Stovnersenter i dag. Det lyser heller ikke på dashbordet når jeg har satt på lading.
Er det noen som vet om det sitter en sikring inne i ladekladden som jeg selv kan bytte?
Nå er bilen nesten tom for strøm og ladekladden "Defekt"  :(
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

Go-carter

Jeg bruker ikke min kladd i morgen, om du trenger nødlading. Holder til på Frogner i Sørum. Ellers har du vel selveste Lunde rett rundt svingen? ;)

Tror ikke det er noe sikring inne i den. Stort sett fukt som dreper disse, men da får den funky disco i lysene. Ikke død, såvidt meg bekjent.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Karus

Sitat fra: Go-carter på lørdag 02. mars 2013, klokken 18:02
Jeg bruker ikke min kladd i morgen, om du trenger nødlading. Holder til på Frogner i Sørum. Ellers har du vel selveste Lunde rett rundt svingen? ;)

Tror ikke det er noe sikring inne i den. Stort sett fukt som dreper disse, men da får den funky disco i lysene. Ikke død, såvidt meg bekjent.
Takk for svar. Ja, jeg fikk låne en lader av han for et par timer siden. Har åpnet min lader nå for å se om jeg kan finne et ledningsbrudd ved kladden.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

Karus

Problemet var brudd i strømledningen ved kladden, reparert midlertidig, testet med 10A og 15A (power charge) og fungerer normalt igjen :)
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA