Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

JorgenM

For meg er det også helt uaktuelt å vurdere en foliert bil.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 03. juni 2017, klokken 18:02
Jeg hadde ikke syns det var noe galt med folie så lenge jeg likte fargen.
Så da ville du tatt sjansen på at lakken er orden, og heller risikert en smell når du skulle ta av eller selge flere år senere?

Hyperstress

Jeg tror også folie kan føre til at mange "vanlige folk" klikker seg videre til neste bil, mens spesielt interesserte synes det er konge. (Det blir litt som å tro at en hjemmelaget monstersub i bagasjerommet er en fordel ved salg.)
Forklar i alle fall fargen under, at lakken er strøken, og at du kan fjerne folie før salg om ønskelig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. juni 2017, klokken 08:27Så da ville du tatt sjansen på at lakken er orden, og heller risikert en smell når du skulle ta av eller selge flere år senere?
Jeg hadde nok spurt noen kontrollspørsmål, rundt når/hvorfor den ble foliert og tilstand på lakken under, men ja, en liten risiko hadde jeg vært villig til å ta.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ellholt

Jeg har jo min til salgs med folie på, og skjønner at folk kan lure på hvordan lakken er under. Men husk at de som folierer, ihvertfall de som folierte min, garanterer at lakken ikke er ødelagt under. Jeg er villig til å ta av folien, men ville da ha en depositum av en eventuell kjøper, om jeg skulle ha gjort det. Blir jo litt feil å ta av folien , og så vil ikke kjøperen ha bilen av en eller annen grunn, da andre potensielle kjøpere kanskje vil ha folien på. Mvh Michel
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Jejl

#1745
Vil du selge raskt tror jeg ikke det er noen vei utenom å prise deg litt lavere enn de andre som er til salgs. Når jeg solgte fossilbilen min for 4 år siden la vi oss ca 20 000 ,- under de fleste andre og fikk solgt nesten med en gang til prisant. Jeg fulgte med på resten som var til salgs, og et år etter var over halvparten fremdeles til salgs. Og flesteparten hadde da satt prisen under det jeg fikk for min.

trykkertor

Sitat fra: Jejl på mandag 05. juni 2017, klokken 12:05
Vil du selge raskt tror jeg ikke det er noen vei utenom å prise deg litt lavere enn de andre som er til salgs. Når jeg solgte fossilbilen min for 4 år siden la vi oss ca 20 000 ,- under de fleste andre og fikk solgt nesten med en gang til prisant. Jeg fulgte med på resten som var til salgs, og et år etter var over halvparten fremdeles til salgs. Og flesteparten hadde da satt prisen under det jeg fikk for min.
Dette er måten å gjøre det på.
Ikke legge ut til en pris folk kan prute så mye på. Ikke legge seg på de andre sitt nivå.
Finne sin smertegrense, gå litt over, men likevel godt under de andre.
Da går som regel kjøretøyet hurtig, på prisantydning og du bruke mindre tid og energi på salget.
Å legge seg midt blant andre gjør at du blir liggende i myren, det skal deales og forhandles, ringes, snakkes og vurderes.
Aggresiv ("lav") prising gjør at du kommer raskt videre.

Muffinman

rmr: Salgsinnlegg er vel bare tillatt i delen av forumet som er tiltenkt dette. Admin har håndhevet dette ganske nådeløst tidligere.

rmr

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. juni 2017, klokken 13:08
rmr: Salgsinnlegg er vel bare tillatt i delen av forumet som er tiltenkt dette. Admin har håndhevet dette ganske nådeløst tidligere.

Takk , da er det slettet (Y)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

F_P

Apropos folie. Min bil skal selges i kommisjon hos et firma som har solgt en hel del Tesla, og andre biler selvfølgelig. Rådet derfra var klokkeklart. Av med folien så er det uendelig mye enklere å selge bilen. Det samme gjelder fete felger av typen uoriginale uansett om de er aldri så dyre og lekre. Brorparten av de som skal kjøpe bil vil enten klikke seg videre, eller synes at det ekstra ikke er verdt pengene du vil ha for det. Ting som dashcam, ekstralys osv virker derimot å være pluss siden det har en praktisk nytte for "alle". Ikke sikkert prisen går opp, men det kan være enklere å selge.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Knut Røe

Noen som vil fylle ut prisene som mangler? Desember -15, 85D


RonnyØ

Sitat fra: tiger``n på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:39
Noen som vil fylle ut prisene som mangler? Desember -15, 85D



Prisen på 85D 19.11.15  var 670
Husqvarna Automower 320

RonnyØ

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:50
Sitat fra: tiger``n på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:39
Noen som vil fylle ut prisene som mangler? Desember -15, 85D



Prisen på 85D 19.11.15  var 670
Men på min samme liste så koster bakovervendte seter 22900,- , så en klype salt må til
Husqvarna Automower 320

Øggen

Kan legge ut spekk for min som e ganske lik, men kjem ikkje inn på MyTesla enda.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Epleskreller

På min 85D levert oktober 15 (men bestilt 2014) var grunnprisen ca 550k
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA