Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kim Kim

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Cookie Monster

Sitat fra: Kim Kim på mandag 27. februar 2017, klokken 21:29
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 26. februar 2017, klokken 16:55
Samme som 85D 422hk

Burde den ikke i teorien klare sprinten til 100 raskere?

85 og 90 batteriet har samme antall celler og derfor volt. Grunnen til at 60/70 ikke er like rask selv med samme motor er fordi de har mindre celler og lavere volt.

Både 85D og 90D er sw begrenset på ytelse siden motorene kan i teorien yte rett over 500hk. 85 batteriet kan uten ludicrous gi maks 469hp som den gjorde på P85D (Sikkert mer også, men er det Tesla mente var trygt)

Så siden både 85D/90D har samme effekt på 422 og ikke bruker maks av hva 85 batteriet uten ludi kan gi så kan man konkludere med at de er begrenset på effekt i sw.

Og siden man får 540hk med ludicrous på P85D så er det ikke selve 85 batteriet som begrenser men sikring/kontaktor.
2015 P85D

nortrahof

#1683
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:55
85 og 90 batteriet har samme antall celler og derfor volt. Grunnen til at 60/70 ikke er like rask selv med samme motor er fordi de har mindre celler og lavere volt.

Stemmer dette??
Jeg trodde at alle batterier hadde samme spenning men at det var færre celler parallellkoblet på 60/70-batteriene slik at lagret effekt ble lavere? - Mad lavere spenning vil effekten bli skadelidende (desto høyere spenning jo mindre tap). Dette ville redusere virkningsgraden på 60/70-bilene.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Cookie Monster

60/70/75 er 350V
85/90/100 er 400V
2015 P85D

Muffinman

Litt på siden, men leser ut fra canbus via amund``s app at min 85D er cappet til 325kW (max drive power), mens batteriet kan levere en god del mer på høy soc når det er gjennomvarmt. Max discharge power har jeg sett over 360kW. Ikke fått studert dette skikkelig på P85``en, men det kommer. Har sett max drive power passere 325kW på det lille jeg har prøvd, men da ikke på helt varmt batteri. Virker også som den gamle bilen er avhengig av høyere soc for å få høyere effekt tilgjengelig enn den nyeste.

TRM

Noen med ferske salg eller kjøpserfaringer?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

SurSnasen

Sitat fra: TRM på mandag 27. mars 2017, klokken 19:42
Noen med ferske salg eller kjøpserfaringer?

I ferd med å ende opp med en 90D, 2016-mod.

TRM

Sitat fra: StianSalG på mandag 27. mars 2017, klokken 19:56
Sitat fra: TRM på mandag 27. mars 2017, klokken 19:42
Noen med ferske salg eller kjøpserfaringer?

I ferd med å ende opp med en 90D, 2016-mod.
Hva ser du for deg å betale?
Har en 85D, okt. 2015 som skal selges. Lurer på hvilken pris jeg skal legge meg på.

- 7-seter
- aktivert AP
- svarte skinnseter (ikke nextgen)
- 34000 km
- dobbeltlader
- panorama
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Øyvind.h

Solgte min 90D med alt utstyr (ikke dobbeltlader) for 780.000,-

Gått snaue 20.000km og var ett år gammel. Egentlig 20k under det jeg hadde siktet meg inn på, men verditapet på ett år ble ikke så ille.
Dukket opp en X på Finn med nærmere 150.000,- i rabatt, så byttet gikk tålelig greit :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kennethdelbekk

Har nettopp kjøpt en 2014 S85 Hvit med 150000km på tellern til 430000.-  må si meg fornøyd med det egentlig.  Det som blir spennende er eventuelle feil og service hos Tesla.

Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

Vidar1979

Sitat fra: TRM på mandag 27. mars 2017, klokken 20:03
Sitat fra: StianSalG på mandag 27. mars 2017, klokken 19:56
Sitat fra: TRM på mandag 27. mars 2017, klokken 19:42
Noen med ferske salg eller kjøpserfaringer?

I ferd med å ende opp med en 90D, 2016-mod.
Hva ser du for deg å betale?
Har en 85D, okt. 2015 som skal selges. Lurer på hvilken pris jeg skal legge meg på.

- 7-seter
- aktivert AP
- svarte skinnseter (ikke nextgen)
- 34000 km
- dobbeltlader
- panorama
Jeg tar den lett for 600k og en gammel SAAB  ;D

Fra spøk til revolver så gi gjerne tilbakemelding på hva du får, sitter på gjerdet nå så det er greit å være orientert.

SurSnasen

Sitat fra: TRM på mandag 27. mars 2017, klokken 20:03
Hva ser du for deg å betale?
Har en 85D, okt. 2015 som skal selges. Lurer på hvilken pris jeg skal legge meg på.

Ca 720 000 kroner ser vi ut til å ende på. Med luft, panoramatak, grå metallic, skinnseter, ap, premium interiør, 19" sommer og vinter.

nivve

Sitat fra: StianSalG på mandag 27. mars 2017, klokken 22:25
Sitat fra: TRM på mandag 27. mars 2017, klokken 20:03
Hva ser du for deg å betale?
Har en 85D, okt. 2015 som skal selges. Lurer på hvilken pris jeg skal legge meg på.

Ca 720 000 kroner ser vi ut til å ende på. Med luft, panoramatak, grå metallic, skinnseter, ap, premium interiør, 19" sommer og vinter.

720.000 for en 90D med det meste av utstyr? Det hørtes ut som en veldig bra deal... og da er det aktivert ap 2.0 (evnen til å kjøre på egen hånd)?

Jeg har nettopp kjøpt en ny 90D med pano, luft, lyd, premium, evnen til å kjøre selv og to sett hjul, og den havnet over 800k.

Torstein

SurSnasen

Sitat fra: nivve på søndag 02. april 2017, klokken 20:48
720.000 for en 90D med det meste av utstyr? Det hørtes ut som en veldig bra deal... og da er det aktivert ap 2.0 (evnen til å kjøre på egen hånd)?

Jeg har nettopp kjøpt en ny 90D med pano, luft, lyd, premium, evnen til å kjøre selv og to sett hjul, og den havnet over 800k.

Det var en "gammel" modell, dvs ikke facelift, og definitivt ikke ap2. Men det viste seg at selger ikke var til å stole på. Etter at selger hadde fortalt meg at bilen aldri hadde hatt så mye som en parkeringsbulk, kom det meg for øret av en felles bekjent at bilen hadde vært kollisjonsskadet. Konfronterte selger med dette og fikk til svar at det hadde han "glemt" å informere om. Og opprettingen var jo så bra at bilen var som ny. Så da holdt jeg meg unna.

Og jeg venter heller til det dukker opp en annen god deal (og ærlig selger...).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA